husqvarna_svartpilen_801_2




Motohouse 12/2016

Předvánoční Motohouse vás pozve trochu do zákulisí. Hodně jste se na to ptali, tak jsme se rozhodli odpovědět. Článek „Jak se (ne)dělá časopis“ si nenechejte ujít, budete se bavit. A kromě toho samozřejmě plná palba novinek 2017 z Milána, testy i ohlédnutí za právě dokončenou sezonou MotoGP. Však podívejte se na náhledy článků, ty vám napoví stejně nejvíc…

Představení: Yamaha YZF-R6 MY 2017
Je potřeba se podívat pravdě přímo do očí. Mnozí možná čekali víc. Šestistovky jako takové však byly dovedeny konstrukčně k naprosté dokonalosti, a pokud byste chtěli představit něco revolučně nového, neotřelého, muselo by to mít přinejmenším karbonový rám, nastavitelnou hlavu řízení pro upravitelnou geometrii.

Představení: KTM 1290 Super Adventure R
Nová KTM Super Adventure R dokazuje, že nic není nemožné. Kombinace dechberoucího výkonu 160 koní s opravdovou schopností jezdit v terénu ještě před pár lety musela vypadat jako naprostá utopie. Holé šílenství. Přece nikdo nikdy v terénu nepotřebuje takový výkon. Máte pravdu, nepotřebuje.

MH Novinky EICMA 2016
Novinky z Milána. Výrobci si letos rozdělili záplavu novinek na dvě výstavy a EICMA rozhodně nebyla slabší. Pojďte se s námi pokochat a začít se těšit na sezonu 2017.

Srovnávací test: BMW S 1000 RR vs. Kawasaki ZX-10R Ninja
Trošku se nám přiostřuje, dámy a pánové, do souboje o titul nejlepšího produkčního superbiku současnosti se zase řádně přiložilo pod kotel. Před časem nám všem sebrala dech nádherně dvousetkoňová Kawasaki se svou ZX-10R, které ale ihned skočila po krku Yamaha s diamantově čistě dobroušenou YZF-R1.

MH Test: Ducati Multistrada 1200 Enduro
Ještě v letu chytám klíče (pro bezklíčový přístup) od nové Mutistrady, které mi Somik hází se slovy: „Tak si to užij, pane, máš to na špuntech.“ V tom okamžiku se mi tvář mění v jeden velký škleb Jokera a podobně jako Jája a Pája ve večerníčku skáču do motorkářskýho mundůru RST

DUMKA: Vraťme lidskost (nejen) na silnice
Nemám moc ve zvyku bát se a na základě toho apelovat, tak snad mi pro jednou odpustíte výjimku. Já totiž poslední dobou viděl na silnicích věci, ze kterých šel fakt po zádech mráz. Jedna věc je, když někdo udělá chybu a tím způsobí ostatním nepříjemnou situaci, nebo nedej bože škodu či zranění.

Okénko do historie
Evoluce Harley-Davidson

V roce 1907, tedy čtyři roky po založení společnosti Harley-Davidson, vyrábí nově otevřená dílna 150 motocyklů ročně. Přichází ale poptávky na motocykly pro policii a H-D chce expandovat. Proto je na Chicago Automobile Show toho roku představen první prototyp dvouválcového motoru – objem 880 cm3

MH Test: H-D Road Glide Special 2017
Evoluční skok. Sedmnáct let, přesně tolik uplynulo od představení posledního motoru značky Harley-Davidson. Pardon, přesněji posledního velkého motoru neboli big twinu. Jak moc změní Milwaukee Eight zakonzervovaný svět H-D?

MH Test: Yamaha MT-07 Tracer
Malý Tracer je třetí motorka, která je postavená okolo brilantního řadového dvouválce s objemem 689 cm3. První byla MT-07 představená v roce 2014 a na začátku letošního roku pak přišla XSR700, která chce hrát na retro strunky, aniž by se vzdala zábavnosti. A teď je tady cestovní fun-bike.

MH Test: Honda CB500X
S moc lidma v oboru se na tom neshodnu, ale look celé řady crossoverů od Hondy (Crossrunner, NC 700X atd.) mi přijde fakt docela fajn. Je hodně jiný, ale ne prvoplánově, funkční a přijde mi, že se ani tolik časem neokouká. Když pominu některé levně vypadající detaily, jako například páku zadní brzdy.

Jak se dělá Motohouse aneb hoši od benzínové řeky
Za ty dlouhý roky se dá říct, že už nejsme partička, ba ani rodinka, ale mnohem spíš prostě manželství, se vším dobrým i zlým, co to s sebou nese. Házíme po sobě talíře i smrtící pohledy, zahýbáme si, v duchu jeden druhýho proklínáme… no zkrátka žádná selanka to v redakci není, vážení!

Sport: MotoGP
Byla to jedna z nejvíc tajemstvím obestřených sezon posledních desetiletí. Nikdo netušil, co se bude v MotoGP 2016 doopravdy dít. Do hry vstoupilo až příliš mnoho neznámých, přičemž minimálně dvě z nich byly vskutku revoluční. Tou první byla jednotná řídicí jednotka pro všechny, tou druhou pak přechod na obutí značky Michelin.

Rozhovor: Simon Crafar
Na okruhu je prakticky pořád. Počet kol, které v životě najel, by nikdo nespočítal (mimochodem právě kvůli velké porci najetých kilometrů používá měkčí originální sedlo), přesto u videozáznamu neúnavně vysvětluje, kde dělá jeho žák chyby. Vyzařuje z něj pozitivní energie a chuť předat své zkušenosti dál. V jeho společnosti se láskou k motocyklovému sportu nakazí úplně každý.

SPORT: Alpe Adria 2016
Agentura Slovakia Racing se druhým rokem stala promotérem kompletního ročníku Alpe Adria šampionátu, tedy série, která se v prvních letech tohoto desetiletí dostala doslova na samý okraj své životaschopnosti, ale díky skvělému vedení a uváženým krokům v řízení série se šampionát, který je již mnoho let zároveň i oficiálním mistrovstvím České republiky, zvedl a nyní můžeme říci, že doslova vzkvétá.

TLAPY: Co prošlo redakcí
Možná jste si na stránkách MH všimli, že zkouším a porovnávám věci od Moiry už nějaký ten čas. A to nejen na motorkách, ale i při svých častých pohybových aktivitách. A dnes vás seznámím s výrobkem, z kterého jsem v poslední době nadšený snad úplně nejvíc.

MH na akci: All Ride Show
Na začátku bylo slovo. To slovo bylo „výstava“. Jedna rychlá káva a společné setkání myšlenek, že něco takového to fakt chce – ukázat lidem, jaké jsou dnešní customy, že už to dávno není jen o Hárlejích s tlustýma gumama, třásních a motorkách, co jsou jen sochy a nejezdí. Že k tomu patří taky specifická kultura atd.

Přestavba
Fine Custom Mechanics – Ural M-72 Bonny

Rus na Bonneville. Už samotná účast na týdnu rychlostních rekordů na solných jezerech Bonneville musí být neopakovatelným zážitkem. Ale co když cesta tam vede přes stovky hodin strávených v dílně nad vlastní závodní motorkou? Splněný sen Mikhaila Antonova.

Pohled do minulosti
90 let Ducati

Může to začít jako pohádka: „Byl jednu jeden Antonio Cavalieri Ducati a ten měl tři syny…“ Z legrace se o Ducati mluví, že původně vyráběla pumpy, ale pravda je, že Antonio se syny Brunem, Marcellem a Adrianem založili společnost Societa Radio Brevetti Ducati, která vyráběla kondenzátory a další komponenty pro rádia.

K čemu Alpy, když máme Šumavu!
Slyšíme ty nářky stále častěji – tady fakticky není kde jezdit! Jenže to není tak docela pravda a jihozápad Čech nám to jeden povedený letní víkend dokázal. Náš výlet by se dal shrnout do jedné věty, která Šumavu vystihuje naprosto přesně: „Hele, tady ať zahneš kamkoliv, všude je to pěkný!“ Máme pro vás pár tipů, které silnice si na Šumavě užít a která místa byste určitě neměli minout. Tenhle kraj je totiž doslova magický a z pohledu Česka i unikátní.

Čtenářský test: Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa
Je horký letní červnový den. Oblékám se do kombinézy, nasazuji přilbu, startuji, zaklapuji hledí. V mé hlavě se teď neodehrává absolutně nic jiného než to, že právě sedím na jednom z nejrychlejších sériově vyráběných biků planety. Řadím za jedna a v tu chvíli se ocitám v jiném časoprostoru. Ručičky hodinek ukazují 13.57 a já mám před sebou cestu ze Žďáru nad Sázavou do Prahy.

  • nový tištěný Motohouse 12/2016 v prodeji od soboty 26. listopadu 2016
  • cena časopisu 99 Kč (SK verze 3,80 €)
  • roční předplatné 750 Kč, 880 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)
  • info předplatné: www.send.cz

Elektronicky stahujte již nyní na APPLE či na GOOGLE

ALZA MEDIA: https://www.alza.cz/media/motohouse-d2171472.htm
FLOOWIE: http://www.floowie.com/cs/zobrazeni/mh-12-16
…+ nově i na FRAG.CZ: https://www.frag.cz/vysledky-vyhledavani?searchKeyword=motohouse
 

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist