Motohouse 12/2010

V tomto čísle MH se budeme ve větší míře věnovat tématu – holky a motorky. K mání bude rovných 500 koní výkonu ve spárech dívčí rockové kapely na letišti v Hradci Králové. A nebo dáte přednost čtyřem slečinkám za řidítky apartních skútříků Vespa a jejich spanilým jízdám po Praze? Téma nejbližší „své krevní skupině“ si prosincovém MH najde skutečně každý. Exklusivní testy a dlouhý výčet článků pak uzavírá v GirlHouse seznámení s legendární Melissou Paris a aktuálně zařazený plakát s vítězným Kájou Abrahamem. Těšíme se na vaše reakce...

Motohouse 12/2010

Miláno 2010
Hot news – Eicma 2010

Pokud jste mysleli, že většina výrobců vystřílí svoje největší pecky už na Intermotu, budete asi hodně překvapeni. Milánská Eicma nabídla další várku fantastických strojů a my vám servírujeme ty nejzásadnější z nich.
Aprilia V4 R Tuono, Aprilia RS4 125, Ducati Diavel, Monster 1100 Evo, Honda CBR250R, CBR600F, Crossrunner – V4, CB1000R, MV Agusta F3, Triumph Tiger 800/XC, Daytona 675R, BMW G650GS, KTM RC8 R, Moto Guzzi Stelvio 8V,

Motohouse Test
Triumph Speed Triple 2011

Vzápětí po představení nového Speed Tripla na kolínské výstavě pozval Triumph novináře na první jízdní testy. Motohouse měl kliku, protože získal jediné místo vyhrazené pro tuzemského zástupce. Motorka, která stála u počátku speciální odnože naháčů, továrních streetfighterů, má nová kukadla. To ale není zdaleka všechno...

Man s Platerem
Svezli jsme se s MISTREM

TT, Superbiky, Supersporty, Endurance, Macau, Northwest 200 – Steve Plater je vyhrál všechny. Co se od něj můžu naučit během jednoho kola na ostrově Man? Steve Plater je jiný závodník než většina ostatních. Je to chlap, který jezdí na silnici. Stejně jako my. Jenom on jezdí rychleji – a to o dost! Připravuju se na projížďku po ostrově Man. Sedím na svém BMW S 1000 RR a Steve má sériového Fireblada.

Test AUTOMATY

V autech je automatická převodovka už skoro samozřejmostí. Nasednete, nastartujete, lehkým pohybem postrčíte páčku do polohy D (drive – česky „dopředu“), přidáte plyn a ono už se to nějak rozjede. Automat se postará, žádná pohupující se noha na spojkovém pedálu není zapotřebí.
Je to komfortní, a kdo si na to v auťáku jednou zvykne, ten už se málokdy chce vracet. Ale co motorky? Není to odcizení levé ruky známému pohybu tak trochu svatokrádež? Jak nás bude bavit jezdit, když budeme vědět, že mašina už nás k ovládání zas tolik nepotřebuje? A hlavně – je taková vychytávka spíš k lepšímu, a nebo naopak?

TEST – RSV4 vs GSX-R1000


Pojďme se poprat! A nebo se aspoň pořádně pohádat… Je lepší Sportbike s hardcore čtyřválcovým „véčkem“, či klasičtější in-line Superbike? Uvidíme. Rozdílů najdeme víc – a to nejen v motorech! Abychom této problematice přišli na kloub, naplánovali jsme si na konec srpna hodně divoký výlet – a to si pište, byla to jízda…
Čest řaďáků bude hájit Suzuki GSX-R1000. Véčka naproti tomu přijíždí hájit mlaďounká Aprilka RSV4 R, jejíž figura jednoznačně patří mezi stroje s nejlepším poměrem výkon/hmotnost a véčko v jejím nitru je vlastně čerstvá (a nutno přiznat, že četně opěvovaná) novinka.

SEXY TEST

Klára, Míša, Monika – kytara, basa, bicí, úžasné mladé hlasy a hlavně interpretace plná energie, která vás prostě smete. Tahle dívčí kapela patří mezi to nejlepší, co v Čechách známe, opravdu.
V tomto složení hraje od roku 2005, ale začátky sahají ještě o dva roky dál. Na koncertech si poslechnete covery různých rockových kapel, ale nejvíc jsou jejich AC/DC, takhle dobře jsem je ještě neviděl nikoho zahrát (kromě originálu, samozřejmě:)). Krom toho nechybí ani vlastní tvorba, z části v angličtině a z části v češtině.

Benelli TNT 899 Café Racer

Stačí jeden pohled a pochopíte, že tohle je moderní Café Racer. Alespoň tak nějak o něm mluví firemní prospekt, ale v podstatě je to pořád pět let starý 1130 Café Racer, který dostal jenom menší motor.
Pokud si myslíte, že Café Racer je nahatá motorka s vysokými stupačkami a nižšími řidítky, pak jste tady na správné adrese. TNT 899 je hodně podobné Triumphu Speed Triple z roku 1994 a taky vám hned vysvětlíme proč.

...představení MX-modelů Yamaha 2011

Na předposlední říjnovou sobotu byl sezván sraz několika odvážnějších novinářů (plus řádky dalších nadšených pojídačů jílu) na motokrosovou trať na Chlístově. Offroudově naladěný Motoshop Kabourek nás sem pozval k představovačce MX speciálů Yamaha modelového roku 2011. A co vám budu povídat – užili jsme si to...
Ačkoli první vzpomínku z onoho dne mám, že je mi zima. A to o to větší, že jsme na místě úplně zbytečně o hodinu dřív! Dokonce s takovým předstihem, že nám pohled do ještě opuštěného ojíněného depa přináší až nepříjemný pocit malověrnosti. Ondra dokonce na chvíli i znejistí, jestli jsme si snad nespletli datum konání.

VESPA

Pojďme se v našem nekonečném seriálu o nahánění výkonu, rychlosti a technických dokonalostí na chvilku zastavit. Pojďme si dát kafe a na chvilku se věnovat věcem, které mají na světě maličko jiné opodstatnění.
Pojďme se třeba bavit o tom, co je hezké, co má styl. O motorkách, v jejichž přítomnosti je radost být a kdykoli zavadíte o jejich linie a křivky, projede vámi ten oprávněně příjemný pocit. Pojďme se bavit o skútrech Vespa. O legendě, která žije z odkazu těch největších hvězd stříbrného plátna, o značce, která se pro nekonečnou armádu nadšenců stala doslova ikonou.

Techno test

Garmin Zümo 220 - navigace, to je svět sám pro sebe – a kdo vyzkoušel, ten už nechce jinak. Tomu kouzlu (a nesporným výhodám) jsme už tak nějak propadli všichni a já samozřejmě nejsem výjimka. U auta OK, ale co motorka? A tak, ač když patřím v naší redakci spíš mezi anticestovatele, zatoužil jsem vyzkoušet si tuhle věcičku i na řidítkách. Nejsem sice žádný techno-freak (magor do vychytávek), ale proč to nevyzkoušet a neříct si popravdě, jestli je i pro naše potřeby takováhle věcička užitečná.

SPORT – ABAJA

Byla to nejinfarktovější neděle, alespoň pro českého motocyklového fanouška, posledních let. To datum 7. listopadu 2010 si pamatujme, protože v tento den získaly české barvy první historické vítězství v kubatuře Moto2! Zasloužené, vydřené a parádní… A jaký že to byl závod od samotného Karla Abrahama? Opravdu excelentní, profesionálně zmáknutý. Karel se ihned po startu dostal do čtveřice těch nejrychlejších a co víc, těsně před koncem dokázal zaznamenat i nejrychlejší kolo dne.

SPORT – GP konec sezony2010

Pojďme se teď pokusit najít společného a nejdůležitějšího jmenovatele letošní sezony. Když se vás zeptám, co si vybavíte pod pojmem MotoGP 2010, pak asi každý z vás bez přemýšlení vypálí, že to byl rok, kdy se Rossi konečně rozhoupal k odvážnému kroku a odešel k Ducati. Podruhé v kariéře tak obrovsky zariskoval, podruhé změnil v královské třídě zaměstnavatele, aniž by si zachoval nějaké záchranné brzdy. V Roce 2004 to byl přestup od pyšné Hondy k ambiciózní Yamaze, dnes odchází z mistrovského týmu tří ladiček do atmosféry „italské rodinné firmy“ Ducati.

SPORT – ROAD RACING

Road Racing v Čechách a na Moravě, to je znovunalezená zásobárna emocí. První ročník jeho oficiálního seriálu tato slova jen potvrdil. Jízda na jednostopém vozidle s větrem ve vlasech musela lidi přivádět do stavu lehké blaženosti už kdysi z éry bicyklu. Od prvního šlápnutí do pedálů, od prvního odřeného kolena. A jak tomu tak bývá, lidský rod je nenasytný a touží vše zdokonalovat – nejinak tomu bylo i v případě samohybu, kterému jiní další fištrónové přidali motorový pohon zadního kola a nám tolik známý lehký ohyb pravým zápěstím okolo řídítek. Narodila se božská zábava.

Dirt-party 2010
O čtyřech chlápcích, kteří nemají rádi pevný pod nohama...

ANTONIO CAIROLI (ITÁLIE) Tohle jméno musí znát snad každý. Tony Cairoli má za sebou exkluzivní cestu kariérou. V podstatě neustále něco vyhrával ‒ od prvních startů v minicrossu, přes juniorské kategorie, dospělé šampionáty Itálie, až po první krůčky v mistrovství světa. Takový ten talent od pánaboha. Kam přišel, tam okamžitě začal hrát „první housle“. Svůj první titul mistra světa získal v roce 2005, kdy těsně vyhrál třídu MX2, přestože nedokončil ani celou sezonu kvůli zranění z holandského Lieropu.

SLOVAKIA STUNT CUP

Slovensko v sobě našlo talent ke streetfighteringu. A asi proto musel vzniknout Slovakia Stunt Cup. Tihle hoši si už hledají soupeře… Po několika ročnících akce Megarace na letišti u Komoče se slovenská stunt scéna rozhodla uspořádat vlastní mistrovství jako celoroční akci o pěti dějstvích. Velká akce na závěr pak měla ukázat, kdo z chlapců to umí nejlíp. My se k tomuto závodu vracíme několika žánrovými obrázky a hlavně rozhovorem s jedním s organizátorů a zároveň vítězem tohoto závodu Petrem Stranovským.


OJETINY UK

Nápad to byl prostý: Koupit tři řízené střely z 90. let. Motorky, které udělají skoro 250 km/h a budou stát maximálně 40 000 Kč! S nimi pak vyrazit do Evropy a užít si trochu svět… Také se ptáte, která z nich to přežije a která se naopak utopí v St.Tropez v obrovský olejový kaluži? Uvidíte…
Kawasaki ZX-10 vs. Yamaha FJ1200 vs. Honda CBR1000F

PŘESTAVBA

Na první pohled sice pěkně vyšperkovaný, ale pořád normální veterán. Ovšem počkat, ten motor vážně nevypadá jako ze třicátých let!
Sto třicet kilometrů jihovýchodně od Paříže leží městečko Villeneuve-sur-Yonne, kde sídlí dealer motocyklů BMW, společnost Panda Moto. Kromě prodejů nových motocyklů se po celé Francii proslavila díky svým přestavbám, jako byl agresivní naked z HP2 Sport nebo vyvoněné supermoto z R 1200 GS.

Mongolia moto adventures – 2. díl

Ráno jsme se na břehu pstruhové řeky probudili do krásného počasí, po pár dnech zase vykoupáni (motorky teda nedobrovolně). Jen Milan nadával na noční reflexní masáž od šutrů, které mu zůstaly pod stanem. Pak jsme vyrazili asi 10 km zpět včerejší cestou, abychom konečně přejeli ten správný brod a dalších 50 km k teplým pramenům, původnímu včerejšímu cíli. Termální voda měla bezva teplotu, ale bylo lepší se nedívat, v čem jsme plavali. Netrvalo to ani hodinu, a už jsme byli opět v sedlech Bavoráků a s malou zastávkou ve městě Tsetserleg mířili do hor.

Designérská šlechta
Kdo je ten Sacha Lakic?

Narodil se v roce 1964 v jugoslávském Bělehradu jako Saša Lakič. Když mu byl teprve rok, přestěhovala se jeho rodina do Paříže, kde dodnes žije. Jeho otec pracoval jako módní návrhář pro značky Yves Saint Laurent a Nina Ricci, a tak není divu, že měl Sacha k designu blízko už od dětství. V pouhých sedmnácti letech se rozhodl stát se průmyslovým návrhářem a po škole nastoupil do učení k Peugeotu do oddělení interiérového designu. Ještě tentýž rok se mu ale podařilo dostat se do designové agentury Alaina Carre známého pařížského designéra (průmysl, hodinky...).

GIRLHOUSE

„Milé dámy, zahoďte vařečky a jděte do toho, protože žena může být, čím chce!“ takhle zní slova jedné zatraceně rychlé ženské.
Jmenuje se Melissa Paris a již druhým rokem jezdí americký národní šampionát AMA Pro Daytona ve třídě SportBike. Velice zdatně kočíruje tovární Yamahu YZF-R6 v týmu MPH Racing a startuje pod obávaným číslem 13, které ovšem na její kapotě vyvrací pověry o neštěstí či smůle. Melissa pochází z městečka Concord v americkém státě California, narodila se 18. února 1983 a je jedinou ženou z pěti sourozenců, takže byla celé dětství ovlivňována svými čtyřmi bratry, což mělo zpočátku na svědomí její odpor ke všemu, co mělo dvě kola

+ všechno ostatní, jak jste zvyklí: plakáty, aktuality, listárna, tlapy nebo jak lépe jezdit…
Motohouse (CZ i SK) 12/2010
v prodeji od úterý 23. listopadu 2010
* cena 99 Kč (SK verze 3,80 €)
* roční předplatné 750 Kč, 880 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)
info předplatné: www.send.cz
info časopis: www.motohouse.cz

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist