Motohouse 12/2008

Udělali jsme akci... a vydolovali z našich archivů všechny fotky z letních testů, při kterých svítilo slunce, bylo fajn a my měli radost z motorek, který ještě umocnily tu pohodu. Tak si to dejte s námi, máme toho pro vás zase hromadu.

Motohouse 12/2008

TEST

Kawasaki ZX-10R Ninja vs. Honda CBR1000RR Fireblade
Čekali jste na to, že jo? Tohle je to nejprestižnější motocyklový derby roku. Je to jako Chelsea proti Arsenalu, Sparta proti Slavii, Křemílek proti Vochomůrkovi – prostě to NEJ!!!, víc už na týhle planetě jednoduše nehledej…
Postavili jsme tyhle motorky proti sobě zcela záměrně. Jedna reprezentuje rozum, druhá srdce. Honda má pověst superrychlý solidnosti, která dokáže potěšit nespočet pilotů toužících po litrovým supersportu. Kawa je přesnej opak – šílenost. Koupí si ji ten, kterej ví, co chce a jak toho dosáhnout. Teoreticky by si měly být podobný jako vejce vejci, ale po týdnu za jejich řidítkama nám to dalo zcela jinej výsledek. Jste na to připravený? Tak, bratři, vyrážíme...

POROVNÁNÍ

Ducati S4Rs vs Honda CBF600S
Nespím, chodím se dívat do garáže, jak se ta moje „potvůrka dvouválcová“ dneska má. Těším se na první jarní projížďky, bude to úžasná sezona! Ale, nic na světě není tak, jak se na první pohled doopravdy zdá. První kilometry jsou fakt unikát, ona tahle motorka jede fakt neskutečně, takže proč si to neužívat! Hned v následujících víkendech ale nastává problém, se kterým jsem nepočítal. Se mi na tuhle úžasnou mašinu prostě nikam nevejde partnerka!!! A co teď? Já jsem v sedmém nebi, ona prská. Vyřešit to, a jak? (a zapomeňte, že ji budete vozit na tandemu, to si S4Rs nezaslouží, je to nepohodlný, a vůbec, blbě to vypadá). Buďto tedy začne vaše holka jezdit sama... anebo dojezdila!

TECHNIKA – novinky 09
... představujeme to nejzajímavější, co by v nadcházející sezoně nemělo uniknout vaší pozornosti! Aprilia RSV4, Shiver 750 GT, Yamaha YZF R-1, Ducati Monster 1100/1100S, Honda CBR600/1000 ABS, Yamaha XJ6


TEST

Honda DN-01
Jedno je jistý. DN-01 si zaslouží pozornost. Už jenom proto, že vůbec vznikla. Honda má sice ráda koncepty, ale popravdě – kterej z nich se nakonec dostal do výroby? S DN to asi mělo bejt stejný, jenže se stalo něco divnýho. Konzervativní japonská fabrika vzala svý nejbláznivější náčrtky, hodila je na stůl vývojovým technikům a řekla Postavte to! No a my teď máme možnost posoudit, jestli to mělo vůbec nějakou cenu.


RATING
Dnešní „rating“ přináší sedm největších šíleností, které naši hoši v redakci na motorkách kdy zažili. Zlo na dvou kolech + děs, který dokážou vyvolat při neopatrném zacházení. Mnoho z toho už ani nelze popsat slovy. Motorky určený (teda podle nás) pro ty největší psychopaty – anebo spíš pro lidi, kteří vážně nevědí, coby!
Přehlídka motocyklové nevyzpytatelnosti tedy právě začíná. Doslova se otevírají brány pekelné. A my pro úplnost znovu dodejme – výběr motorek do rubriky je určen tím, že jsme na nich někdy v historii MH jezdili! Zprostředkováváme jen autentický zážitky. Předkládáme je navíc jednoduše, dnes hlavně proto, abyste i vy měli trochu ánunk o tom, jak šíleně zběsilé dokáže někdy být tohle „motorkaření“.

SROVNÁVACÍ TEST

Sladký a divoký šedesátky
Zkusme se trochu přenést v čase. Vrátit se do bouřlivých šedesátých let, do dvou zemí, kde motorkaření znamenalo opravdu hodně. Do období, kdy to všechno bylo trochu jinak než v dnešní uspěchaný době. Vezmu vás na jízdu na vlnách prvotních a základních příčin posedlosti jednostopými krasavicemi. Společnost nám budou dělat dva živoucí odkazy této epochy: Triumph Bonneville T 100 a Moto Guzzi V7 Classic.

TEST

2009 BMW G 450 X
Jsem tady jenom já a tahle bílá motorka. Dávám plyn, hodně plynu. Zadek se sune bokem, řidítka do lehkýho kontra. Nic co by nešlo v klidu zvládnout. A pak zase a zase. Takhle to je už snad dvě hodiny a já pořád nemám dost. Je to jedna z posledních testovacích motorek letošního roku, takže si rychle uvědomuju, že by nebylo dobrý (po naprosto bezproblémový sezoně) s tím někde švihnout. Asi to znáte, jak to většinou skončí, když si řeknete: „Dám si to ještě jednou.“ Tentokrát ale zvítězil rozum, takže tenhle mejdan končí…

DRUHÝ TEST

Yamaha XT 660 Z Ténéré
Hmm... A najust vyrobím něco podobného podivného i dnes. Vezmu jedno z nejlepších endur současnosti, Yamahu XT 660 Ténéré, a vrazím ho na běžnou silnici do ruky úplně obyčejnýmu maníkovi. Chci minitest o tom, jestli by neměla tahle novinka roku 2008 mít navíc i titul „největší univerzál sezony“. Chci se dozvědět, jestli je tohle doopravdy ta nejšikovnější ošklivá holka do nepohody!

4KOLKA

Polaris Phoenix 200
Hledáte lehkou a ovladatelnou čtyřkolku na začátek, a nechcete utopit peníze do nekvalitní „číny“? Pak je Phoenix přesně to pravý pro vás.
To, že se dneska kolem nás pohybuje víc a víc čtyřkolek, je známá věc. Tyhle mašiny pro radost zažívají obrovský boom a jejich obliba u motorkářů pořád roste. Levných čínských věcí je na trhu nepřeberné množství, ale opravdový znalec, který chce za svoje peníze dostat kvalitu, se poohlédne přece jenom po něčem jiném. Třeba takový Polaris Phoenix 200. Berme ho jako takovou první a nejlevnější vstupenku do exkluzivního světa téhle světoznámé značky.

ANGLICKÝ SROVNÁVÁK
Aprilia SL750 Shiver - Od Aprilie je to první mašina ve střední váze poskládaná z typizovaných částí. Čistý design podtržený elektronickým ovládáním plynu (ride-by-wire), zbrusu novým rámem a novým 750 cm3 V-twinem. Největší motor a nejnovější technologie – bude to Shiver, kdo ukáže současným streetbikům, kudy vede cestička?
Ducati Monster 696 - Není to jen Monster v novém stylu. Je to mašina v kompletně novém designu! Polovina ikonického ocelového mřížového rámu je pryč, ergonomie je uvolněnější a do vzduchem chlazeného V-twina Monstera 695 je napěchováno víc síly. A jeho kořeny sahají nejdál.
Honda CB600F Hornet - Hornet je navržen a postaven v Itálii. Vloni Hornet 600 vyměnil svůj tradiční design za hliníkový rám a motor, který pochází z modelu CBR600RR. Zdá se, že v desátém roce své existence vsadil na to, že svoji legendární přívětivost vymění za trochu závodní dravosti.
Triumph Street Triple - Loňský vítěz testu. V podstatě je to svlečená a vyladěná 675 s menší možností seřízení tlumení a jinými předními brzdami. Menší brácha modelu Speed Triple je pro rok 2008 beze změn, ale pořád je to jedna z nejžádanějších motorek, jakou si můžete (zkusit) koupit.

ROZHOVOR
Na skok tam ...kam se slušná holka nikdy nevydá!
Když jsem kolegům oznámil, že se chystám udělat rozhovor s tímhle chlapíkem, kroutili nad mým rozhodnutím hlavou. Jako bych se snad rozhodnul sestoupit až do samotného pekla! No jo, ale ona trocha té „kontroverze“ musí být... V bedně a v novinách dělají z Roberta Rosenberga něco jako zvíře, a na druhý straně mám kámoše, kterej o něm neustále tvrdí, že je to úplně v pohodě borec, co má mašiny doopravdy rád.

JAK JEZDIT
Čím větší je na silnici maglajs, tím větší to znamená nebezpečí pro řidiče motorky. To je jedna a jedna. Hrozba střetu s autem ale není jenom ve městech, bacha si musíme dávat i na okreskách. Traktorista Jarda, kterej jede právě z celodenní šichty, vám to tam může nevědomky poslat rychleji, než dokážete mrknout. Protože jste od něj relativně daleko, tak se mu bude špatně odhadovat vaše rychlost. Rychlost, to je totiž ten největší zabiják! Takže otázka je jasná: Jak tomuhle všemu předejít? Pomoc je jednoduchá – zpomalit a hlavně se koukat na ty správný místa.

PŘESTAVBA
Lidé pohybující se kolem pražského Touratechu jistě znají Milana Holého. Má za sebou přípravu nejedné cestovní enduro motorky, vede enduro školu a je to jednoduše kluk, který se v tomhle oboru vyzná. Proto nás ani nepřekvapilo, na jakém projektu začal pracovat přes letošní léto. Jednoduchá, spolehlivá, levná a snadno sestavitelná motorka, která se může postavit na start amatérské rallye, stejně jako může být použita na delší offroad výlety

ADVENTURA II.díl
„No tak to bych pro tebe měl něco na duben.“ Akce spočívala v tomto: jeden podnikavec vykupuje starší tahače a najímá řidiče na jejich převoz do Sýrie.Kouzlo spočívá v tom, že motorky a doprovodný Defendr se naloží do chlaďáku – projet si kousek Arabského poloostrova a Turecko plus Balkán na cestě zpět je výzva, notabene když jsou náklady částečně pokryty obolosem za převoz.

SPORT

MotoGP vs WSBK
Je to nejžhavější otázka posledních měsíců: „Co je víc?“ Pokoukání na samostatně se poflakující nejdokonalejší motorky světa, anebo mnohdy až bratrovražedný potyčky v Superbikách? Pohledů a názorů na toto téma je nekonečně moc a asi ani my neobsáhneme úplně všechno, co by mohlo rozhodovat. Přesto se o to pokusíme, je to totiž zajímavý a teď v zimě máme čas se v tom trochu pohrabat.

HISTORIE
ULSTER GP - Okruh situovaný do kopců mezi Belfastem a Antrimem poblíž největšího irského jezera Lough Neagh hostil motocyklové závodníky nepřetržitě až do roku 1939. Nejúspěšnějším jezdcem této první periody je nepochybně místní jezdec Stanley Woods, který zde dokázal zvítězit celkem 7x, což ho s 10vítězstvími na Tourist Trophy a řadou dalších triumfů na evropském kontinentu pasovalo na nejlepšího jezdce té doby.

ROK S VYTRVALCI
Endurance World Championship aneb Mistrovství světa vytrvalostních motocyklů. Sice jen šest závodů, ale tisíce ostrých kilometrů jednou za teplot atakujících nulovou hodnotu, podruhé i za čtyřicetistupňového vedra – zasucha, ale i za deště, prostě jede se pořád! Věřte, že údajně není nic zábavnějšího, než se v noci a v dešti snažit každým kolem promotávat mezi šedesátkou motorek na čtyřech kilometrech asfaltu – teda alespoň podle Metta Lagriva!



+ všechny ostatní rubriky, jak jste ostatně zvyklí. Co máme v tlapách, GirlHouse, Honda Tour, Raritka, Rozhovor s modelkou, Speciál, Listárna...
Motohouse 12/2008 v prodeji od pátku 21. 11. 2008
* cena 99 Kč
* roční předplatné 750 Kč
info předplatné: www.send.cz
info časopis: www.motohouse.cz

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist