Motohouse 11/2015

Listopadový Motohouse vás chce co nejvíc navést na okruhy. Slíbili jsme to před časem čtenářům a teď svůj slib plníme. Co všechno si přes zimu připravit, jak upravit motorku a jak na sobě máknout, aby ta zábava s ubroušenými koleny byla vůbec ta nejlepší? Chybět samozřejmě nemohou ani všechny ostatní tradiční rubriky, včetně tolik žádané fotoinstruktáže (nejen) pro holky: „Jak se správně zvedají motorky…“

Motohouse 11/2015

Nejrychlejší BMW světa
Motohouse dostal exkluzivní pozvánku na test těch nejrychlejší BMW, které jezdí ve světových a národních šampionátech. Možnost mít vedle sebe takový zástup rychlosti nepřichází každý den, takže jsme posadili Karla na letadlo do Valencie a vrátil se nejen s tímhle, ale i krvavými mozoly na rukou…

GSX-R1000 na silnici
Je stará, nemá elektroniku a chybí ji výkon… ale pořád ji chceme! Když se na to podíváte střízlivými očima, nikdo s mozkem v hlavě by si nekoupil novou GSX-R1000. Design je nejstarší, postrádá sofistikované jízdní asistenty svých největších soupeřů a v rukách zkušených závodníků je také nejpomalejší na závodní trati. Jenže Suzuki se prodává líp než v posledních letech.

Kawasaki Z1000SX Tourer
Letošním silničním zpestřením se pro GASe stal naháč KAWA Z1000 oblečený do zeleného mundůru nesoucí označení SX. Na rozdíl od svlečené verze disponuje celokapotáží, nastavitelným plexištítem a sympatickým analogovým otáčkoměrem namísto full digitálek, které na světlo boží špulí nahatý Zed.

PETRA & Kombinéza Trinity Lady
Je fajn vidět, když do sebe něco správně zapadne. Když to zkrátka klapne. A tahle symbióza se vážně povedla: suprová kombinéza od Hubíků, modelka Petra a její vytoužená Yamaha R6!! Kombinéza je výhradně pro ženy, jak designem, tak střihem. Model byl navržen talentovaným zlínským designérem.

Nejhorší svezení v Česku (… sem radši ne!)
Ve svých dopisech se nás velice často ptáte, kde při focení pořád bereme ty parádní silnice. Že sami na žádnou ne a ne narazit – jen samé rovinky, výmoly a nuda. Na naší rodný hroudě holt vládne po léta asfaltová bída a redakce MH to nemá jinak. Carlos bydlí u Mladé Boleslavi, Karas kousek za Nymburkem a Somikova stopa se pravidelně ztrácí kdesi u Turnova.

Srovnávací test: Moto Guzzi V7 II Stone vs. Triumph Bonneville Spirit
Toto kouzelné slovíčko hýbe světem a motorkám se nevyhýbá. Jeden by řekl, že klasické naháče se vzduchem chlazenými motory budou vlastně prašť jak uhoď. Jak ale dokázal týden, kdy jsme měli ve společném testu novou V7 od Moto Guzzi a Triumph Bonneville, není to pravda.

Dva dny, jeden okruh: Yamaha YZR-R1
Často nám lidé říkají, že v dnešním světě už není místo pro supersportovní motorky. Silnice jsou rozbité a okupují je nekonečné zástupy kamionů. A když už nepotkáte tiráky, které si zrovna dávají obligátní souboj omezovačů, narazíte na ploužící se stříbrný Peugeot. Nebo Kiu. Jednoduše řečeno – není kde jezdit.

Rozhovor: Roman Kadlčík
„Na espézetkách“ se po okruzích jezdí už nějaký ten rok. Chytře vymyšlený název akce, který má všem potenciálním zájemcům jasně naznačit, že se opravdu není čeho bát. Není cílem tavit tady svou formu na limitu ani se nechávat dehonestovat od bývalých závodníků na brzdách. Ne, proč se trápit. Naopak.

Harley-Davidson Road Glide Special
Ten klid, ta hmota. Silnice jako by se najednou měnila ve vodu, pluju si. V zatáčkách za mnou zůstávají vlny, byť jen zvukové, ty přede mnou se lesknou jako jezero. Kombinace vlastností motoru a podvozku, hmoty a tvaru palubovky ve mně vyvolávají pocit, že vlastně nejsem na motorce, ale na nějaké luxusní jachtě. Pluju vstříc vzdáleným světům, krajinou ticha. Nic mě neruší, jsme tu jen já a Road Glide.

2016: Husqvarna enduro
Den předtím nám pěkně zapršelo, takže na trati bylo poměrně dost bahna. V podstatě ten správný terén pro testování enduro motorek. Během dne se na obloze objevilo i slunko, trať s každým průjezdem schnula téměř před očima a po polední pauze už na trati převládal tzv. idoš.

Začínáme: Cenduroškola I.
Některým z vás možná neuniklo, že v uplynulých dvou letech jsme se snažili napovědět těm jezdcům, kteří začínají jezdit na lehkých endurech v terénu. A protože nemalá skupina motorkářů holduje i cestovním endurům, zkráceně „cendurům“, čemuž nasvědčuje i to, že jste si o enduroškolu pro cestovní endura psali, rozhodli jsme se vás vyslyšet.

MotoGP
Byl to nejtěžší večer v životě Lina Jarvise a Massima Meregalliho. Stáli proti sobě v potemnělém boxu a věděli, že musí udělat rozhodnutí. Vysocí manažeři je zkrátka musí občas udělat. Nepopulární, tajná, pro někoho šokující a v každém ohledu ze všech stran pečlivě promyšlená. Lin a Massimo musí právě teď rozhodnout, kdo získá pro Yamahu v roce 2015 titul světového šampiona.

Road Racing: Dymokury
Představte si ty okouzlený dětský oči. Za humny se zase jedou motorkový závody. Dočkali jsme se, už to tam vrčí. U silnice obří bílý balíky, dodávky plný motorek, stany, závodníci, barevný fáborky, divoký večírky. Všechno tak, jak se patří. Můžu se zalknout radostí. Už je to zas tady!

Rozhovor: Pavel Kejmar
Mistr supermota. I když na jeho hlavě budete šedý vlas hledat jen těžko, dá se říct, že Pavel Kejmar patří k ostříleným jezdcům českého, evropského i světového supermota. V poslední době nám to dokazuje stále víc.

JAK ZVEDNOUT MOTORKU
1. způsob zezadu
Možná jste upadnuli nebo vám jen motorka vyklouznula z ruky. Automatická reakce je stres a zbrklost, které se vyvaruje jen velmi zkušený řidič. Není proč panikařit, nikam nepospícháte. Nadechněte se, zkuste se uklidnit a obhlédnout situaci. Adrenalin v tuto chvíli není dobrý spojenec

Speedy Working Motors
Co má společného SWM a Husqvarna? Nemálo. Prvním společným prvkem je osoba Ampelia Macchiho. Pracoval jako inženýr a technický manažer v Cagivě, Aprilii a také právě Husqvarně, v čele jejíhož vývoje seděl patnáct let. A právě tenhle muž neunesl to, že továrna v italském Biandronnu po odkoupení značky Rakušany zahálela

Desátý Glemseck 101
Začalo to jako srázek pro pár přátel a jejich přátelé a sranda závod ve sprintu. Během deseti let se ale německý sraz Glemseck 101 stal jednou z největších akcí pro milovníky retro motorek na světě a letos ho navštívilo kolem sedmdesáti tisíc lidí.

Příprava na okruhový den - 1. díl
Chuť vyzkoušet si svou motorku na okruhu je pochopitelná. Obzvláště, když začnete jezdit trochu rychleji a na běžné silnici už začíná maličko strach. V krátkém dvoudílném miniseriálku se pokusíme zrekapitulovat všechno, co je podle nás pro nováčky na autodromu důležité. Nebudeme radit, spíš se vás pokusíme nasměrovat.

Adventura: Vietnam 2015
Po stopách Jeremy Clarksona
Kde se vzal nápad na cestu do Vietnamu? Nebudu si nic vymýšlet, inspirací byl Top Gear. Přiznávám, nejsem jejich skalním fanouškem, ale ke zhlédnutí tohoto speciálního dílu jsem byl takřka donucen kamarádem Honzou. Díky mu za to!

Přestavba
Přesně si vybavuju ten moment, kdy jsme na jarním Bohemian Custom Bike stáli s kamarádem nad touhle motorkou a naprosto nebyli schopni pochopit, kde se vzala. Turner? Ne, ten přeci nic nestavěl. Pytlík? Na toho to taky nevypadá. Tak kdo teda? Kdo je sakra Kubig Custom?

Hříšná rozkoš Suzuki GS 500 E
Je po nich hlad, nestojí moc a vydrží vlastně naprosto vše. Koloušci celého světa si na nich odbývají své první motorkářské krůčky a holky je nepřestávají chválit, protože jsou k nim vstřícné „na došlap“. Suzuki GS 500 E byla a zůstane stálicí, i když povětšinou stojí na parkovištích stranou prvních privilegovaných řad.

The Distinguished Gentleman’s Ride
Počasí jak na objednávku, nádhernej podzimní den. K tomu se u pražského dealerství šikujou desítky motorek, pánové a dámy v oblecích, sem tam nějaký ten doutník nebo dýmka, je to, jako by se člověk přesunul do jiné doby. Ale opravdu jsme v roce 2015 a na akci zvané The Distinguished Gentleman’s Ride.

Nejostřejší Ninja je venku!
Zvěsti o příchodu nového modelu oblíbené Kawasaki ZX-10R už jsme před nějakou dobou slyšeli a teď je konečně tady. Při prvním pohledu na fotky to může vypadat, že tovární designéři se maličko flákali, ale nebyla by to pravda – změny se dotknuly téměř každého šroubku a elektronické výbavy. Britský rychlík Jonathan Rea pro „zelené“ urval už druhý titul…

..již nyní elektronicky na:
Stahujte na App Store nebo na Google Play

Nový Motohouse (CZ i SK) 10/2015 v prodeji od čtvrtka 22. října 2015 • cena 99 Kč (SK verze 3,80 €) • roční předplatné 750 Kč, 880 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €) • info předplatné: www.send.cz • info časopis: www.motohouse.cz

FLOOWIE: http://www.floowie.com/cs/zobrazeni/mh-11-2015
PUBLERO: https://cs.publero.com/title/motohouse/11-2015

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist