Motohouse 10/2007

Vlastně je to hrozně smutný. Ještě jsme nestačili vstřebat všechny ty zážitky z novinek 07 a už se na nás hrne dávka dalšího krásného podívání – jsou tu nový železný hračky, kterým jednou budeme familiárně říkat „osmičky“! A my se jim samozřejmě budeme věnovat, i když vás v hromadě testů opět přesvědčíme, že i ty starý strojky jsou pořád stejně dobrý... a že si každý vybere a nemá cenu koukat na to, jak vysoký byl účet za vstupenku do té báječné motorkářské společnosti. Poslední letní číslo, věnované převážně testům mašin, právě vyráží. Držte si čepici, ať vám neuletí!

Motohouse 10/2007
Suzuki GSX-R1000 vs. Ducati Hypermotard
„Držte si čepici, ať vám neuletí...“ co je to tady zase za trapný vykecávání. To jsme si Motohouse už dokonale spletli s magazínem pro seniory? Bezduchost! Anebo...ouuuu, co to sem jede... sakra, kam mám dát oči... krvavě červená motárdí slečna a modro-bílá sestřenice rychlosti!
Test, který není stejný jako ty další. Vlastně je to spíš dumka, návod pro všechny ty, kteří postávají na srazech a ještě stále nejsou nerozhodnuti. Koupit tu hbitou, nebo raději tu rychlejší? Jaký je na nich vůbec svezení? Propletu se drsnou plechovou havětí? Neztratím se uprostřed městské zástavby? Zvládnu to? Nebude to příliš?
To všechno jsou otázky, které provázejí tyhle dvě motorky a my se pokusili najít odpovědi. Posuďte sami. Kawasaki Z750
Je málo strojů, které si náš pan šéfredaktor převzal do testu a prostě je za celou dobu nikomu nepůjčil!!!
Nový „Zed“ se povedl a my jsme rádi, že jsme ho nakonec mohli mít o nějaký den dýl a mohli mu přidat i nějaký ty kilometry. Protože tohle svezení, to byla fakt radost. A že fotky jsou zase takový motohousí (přední, zadní)... no, my už jiný nebudeme. A Zed navíc stejně povídal, že ho to baví - tak co bychom mu to nedopřáli. Buell 1125
Kdo o 1125 ještě nic neslyšel, asi nechápe, proč přikládám jeho existenci takovou důležitost. Vždyť vypadá jen jako drobná inovace známých modelů. Ovšem zdání klame, změna je ta nejpodstatnější ze všech. Po čtvrt století existence Buellu končí tradice „only“ používání vzduchem chlazených motorů Harley-Davidson (znalci podotknou, že ne vždy, ale bereme sériovou produkci), a to proto, že už svým výkonem pomalu přestávaly nahatou konkurenci z Japonska a Evropy stíhat a zastrašovat. Všeobecně se tedy očekávalo použití motoru Revolution z V-Rodu. Amíci nám však vytřeli zrak – přichází úplně nový motor Helicon, výsledek utajované spolupráce Buellu s rakouským Rotaxem (ten vyrábí motory například pro Aprilii RSV). Yamaha R6R
Naše závodní debaty o ježdění na okruzích dneska opepříme testem dvou mašin, které tohle celé naše počínání provázejí. Stará R6 a loňská R6R. Dvě ze série odvozené motorky, které obujete do svátečních bačkůrek a vůbec není problém s nimi pořádně randit. S radostí a nadšením. Je fantastické, jak blízko si je dnes svět produkčních a závodních mašin. BMW R 1200 R
Po Buellu další práce pro nejhodnějšího z nás, pro Somika. Pěkně se povozil, pěkně to nafotil, pěkně to zapsal. Z testu je cítit, že by jednoduše rád našel na německém výrobci něco, co by mu vytkl, ale je to těžké, když má sám bavoráka doma... Ale jestli ho R 1200 R přesvědčil, aby v garáži roztočil vír změn, tak to vám nepovíme. To ví jenom Somik a ten to poví až na konci testu, dřív ne! TECHNIKA
Kdo nebrzdí, vyhraje…Neberte to zas tak vážně, protože kdo nebrzdí, může také prohrát… vlastní život. Nebojte, dneska nebudu mentorovat o bezpečné jízdě, stejně byste mě neposlouchali. Dneska se podíváme na tu absolutně nejdůležitější věc, kterou můžeme na motorce najít – budeme se bavit o brzdách. Vyžadují naši pozornost a péči, ale pak jim můžeme třeba poděkovat i za to, že si ta škodovka, co nám minule nedala přednost, neprohlížela zevnitř naše střeva. JAK JEZDIT – Motokros
Seriál s Jirkou Čepelákem končí. Na pořadu dnešního dne budou skoky. To nejkrásnější, co se dá zažít – tedy, když se to povede. Na tento článek navazuje i dnešní „Speciál“, který je věnován motokrosovým doplňkům a vybavení. Doufáme tedy, že náš servis bude tímto komplet a vás budou na podzim plné louky. Trénink v počasí, kdy už se nedá jezdit po silnici, může právě začít... HONDA CBR125
Malá a šikovná... je parta lidí, která připravuje populární stránky 125ccm.cz. A malá a šikovná je i tahle motorka, takže jsme je všechny dali dohromady a tady je výsledek. Juniorská motorka v juniorských rukách a na dospělé závodní trati. Obrázek s dvěma nesmyslnými pány neberte moc vážně, jedná se tu o to, že jsme to v jednom okamžiku museli klukům prostě „odebrat“, protože by se jednoduše nepustili. Ale to je taky fajn, protože nadšení v motorkách, to je ta nejlepší z pohonných kapalin. Yamaha T-max
Máme z toho dobrý pocit. Jestliže CBR125 je pro mladý kluky, tohle je zas pro takový ty rozvážný a vyklidněný týpky. Tím vzniká i v našem časopise rovnováha, a to je taky dobře, protože se dostane každý k takové motorce, která mu padne. U nás tuhle velkou věc testoval náš pomalík Karda a taky bylo moc těžké ho přemluvit, aby seskočil ze sedla. Velké úložné prostory, obrovské náklony a téměř žádná spotřeba – že by právě někdo objevil recept, jak dojet do nekonečna? Kawasaki 1400GTR
A další novinka na našich stránkách. Byli jsme na předváděčce, svezli jsme se – jenže pak řekla zákeřná vodní víla, že ji nezajímá žádná frajeřina, a tak se dočtete hlavně o tom, jaký to je na týhle očekávaný cestovní motorce hlavně ve ztížených podmínkách.
Ale o to asi taky hlavně jde. Za sluníčka vyjíždíme všichni. Do deště jen cestovatel – specialista! Takže je vlastně fajn, že začalo poprchávat. Protože jsme motorku otestovali v podmínkách, které jí budou hodně vyhovovat. A pozor... na zadní šla taky, nebojte se. To by přece nebyl Motohouse :o) Srovnávací test
Suzuki Bandit 650 vs. Kawasaki ER-6N vs. Honda CBF600 vs. Ducati Monster 695. Tak právě o těchto strojích jsme na začátku mluvili, když jsme zmiňovali fakt, že vstupenka do motocyklové společnosti nemusí být kdovíjak drahá.
Není totiž vůbec důvod. Levný motorky jsou výtečný, a to je jistě příčina, že jich najdete po světě doslova „mraky“. Zábavné, užitečné, ale i v lecčems nevšední a neokoukané. To jsou tyhle čtyři mašiny, které si letos zasoutěžily o největší masovou produkci. Ale kterou si vybrat, to už budete muset hodnotit sami, my jsme tady jen proto, abychom zprostředkovali dojmy! Ojetina Bandit
Aby se ten srovnávací test necítil v časopise osamocený, tak tady přikládáme i možnost srovnat novinku s předchozími variantami neobyčejně oblíbené motorky od Suzuki. Téměř všechny modernizace a vylepšení za dobu existence byly k něčemu dobré, ale letošní novinka je jiná a rozhodně má důvod se nad starší kousky povyšovat. Jenže taky je taková „hodnější“, a to se možná nebude líbit těm, kteří mají rádi randál pod pecí... GRAND PRIX
O Lukášovi, o tom, jak se mu daří a jak se nám dobře žilo na stráni v Brně, když jsme mu fandili. Byl to životní zážitek a je dobře, že bylo i naší generaci dopřáno si to jednou prožít. Domácí jezdec a před domácím publikem jede na světovou bednu a desetitisíce hrdel tlačí tuhle scénku ke zdárnému konci. Ještě teď, když si na to vzpomenu, mám na zádech husí kůži. A vy jistě taky, takže proč si to ještě jednou nepřipomenout na několika podařených fotografiích. GP2
Tajemná zkratka, která nás bude provázet už docela blízkou budoucností. Smrt dvěstěpadesátek přinese novou třídu, ale těch porodních bolestí, které tenhle zrod provázejí. Vše se odkládá, překopává a neustále mění. Pokusili jsme se zmapovat řečiště těchto jednání a nalézt v nich jakési řešení. Ovšem až čas ukáže, jak moc jsme se přiblížili definitivnímu cíli. Dragstery
Tak a je to za námi, musel jsem si říci v sobotu prvního září, krátce po šesté hodině. V tu chvíli byl rozdán i ten poslední pohár závěrečného závodu Mistrovství České republiky motocyklových dragsterů.


A jakáže ta letošní dlouhá a namáhavá sezona vlastně byla? Mám-li být stručný, tak plná zvratů. Ovšem pojďme si průběh celého šampionátu přiblížit, jak probíhal závod od závodu v jednotlivých třídách. ADVENTURA
Náš stálý dopisovatel Filip Weber prožil nečekané zážitky v Tunisu. Technika i mnoho okolností, jako by mu chtělo připravit opravdu hodně náročnou zkoušku a vy si můžete přečíst, jak Filip obstál. Článek je doplněný o samostatnou úvahu o Sahaře, kterou také nepřehlédněte. Všichni, kdo jedou do takové dálky, se musí připravit na skutečnost, že se ne všechno musí povést.

Titulka časopisu Motohouse 10/2007


V prodeji od: 21.9.2007


Cena:


  • 68,- Kč (113,- Sk)
  • Předplatné:


  • pololetní předplatné: 280,- Kč
  • roční předplatné: 560,- Kč (56 Kč za časopis!!! + dárek)
  • Předplatné: www.send.cz
    Více informací: www.motohouse.cz

    Jak se Vám líbil tento článek?
    Průměr: 0.00
    Známkováno: 0x

    Vložení komentáře

    Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



    TOPlist