Motohouse 1-2/2015

Dokončovali jsme zimní dvojčíslo Motohouse tak, aby jeho distribuce připadla na volné sváteční dny. Chtěli jsme, abyste měli dostatek čtení o motorkách i pro zimě-prázdninový čas, i když to za okny zatím na moc velikou přestávku v ježdění nevypadá. Pár novinek v obsahu vás jistě potěší, snažili jsme se, aby časopis vypadal do nového roku opět modernější a pestřejší. A slíbit můžeme i to, že od příště vás napříště čeká ještě mnohem viditelnější a pozitivní změna…

Motohouse 1-2/2015
MH EXCLUSIVE – MV Agusta Rivale
Bella macchina: Tělo má krásné, žádná vychrtlá ošklivá supermodelka, a jméno šlechtické. Druhou takhle nádhernou motorku v kategorii semi-motardů nehledejte. Nenajdete ji. Rivale je moderní umělecké dílo. Bude to ale stačit? Poslali jsme Karla do Itálie, aby si tam s ní užil a přivezl verdikt.

Honda CBR600RR vs. Kawasaki ZX-6R Ninja
... s Michaelem Rutterem
Japonské motorky už nejsou to, co bývaly. Ještě před pár lety se japonské sportovní šestistovky ve Velké Británii prodávaly nejvíc, protože lidi šli cestou kombinace špičkového chování ve zvládnutelném balení. Jenže časy se mění. Najednou jsou v prodejích úplně na konci a jejich ceny se nebezpečně podobají cenám litrových kolegů. Šestistovky jsou nyní výběrem puristů – mašiny pro těch několik, kteří milují zatáčky a rovinky jsou jenom tím kouskem mezi.

MH Exclusive: Honda VFR800X Crossrunner
Řvu nadšením jak medvěd v orgasmu! Právě jsem zase potahal stupačku po asfaltu a na apexu pustil ven ty uječený koně čtyřválcovýho véčka. Absolutní rozkoš!
Víte, naše práce není jen samá slast, ač to tak navenek může vypadat. Není to jen zábava, jsou to také noci proseděné v kanceláři nad vyplňováním technických tabulek do katalogu, nekonečné čumění do monitoru při sosání informací z tiskových zpráv nebo nekonečný nudný porady. Kancelářský to znaj.

Moto oblečení – proti vodě
Petr nepřišel do MH zdaleka jako nováček. Naopak, on je docela kovanej a na motorce (a hlavně na skútru) má po městě už odježděno svý. Přesto nás hned v prvních týdnech zavalil přísunem zvídavých otázek, a to hlavně stran motorkářského oblečení. A tak jsme pro něj uspořádali show. Ať si chlapec užije. Praktická ukázka, při které mu ukážeme prakticky co a jak. Dali jsme tak vzniknout materiálu, který může leccos napovědět.

JAK JEZDIT: Na dlouhé cestě
Víte, kdy se rodí většina velkých nápadů? V zimě! Lidé z dlouhé chvíle vymýšlí hlouposti, a protože mají roupy, naplánují si věci, které by je jindy ani nenapadly. Takto vzniká i veškeré velké motocyklové cestování.

7 důvodů, proč je KTM Freeride E opravdová motorka
Jízda na Freeridu je prostě osvěžující. Motor odevzdává svůj výkon trochu jinak než standardní spalovací motor, a pokud máte hodně zkušeností z ostrých endur, budete si chvilku zvykat. Mně to trvalo asi pět minut, než jsem ho pořádně dostal do ruky. Pokud ale nemáte téměř žádné zkušenosti, sednete na něj, otočíte heftem a už se nikdy nepřestanete smát. Co na mě ale zapůsobilo nejvíc, byla dodávka výkonu.

TEST: Yamaha MT-07 Street Rally
Zvednout sedlo, najít pojistku s nápisem ABS a vyndat ji. Nic víc nebylo třeba k tomu, abychom se do Street Rally bezmezně zamilovali. Je to vlastně úplně jednoduchý. Už žádné grrr, grrr, grrr od brzdové páčky a nadávání, že nevypínatelné ABS je u takové motorky naprostý zločin. Stačilo vytáhnout příslušnou pojistku, strčit ji do zadku odpovědného továrního technika a začít si užívat nekonečných smyků. Ta motorka si o to neříká, ona vás vysloveně prosí, abyste na ní blbnuli.

Enduro škola – Zlaté písky
Každý, kdo někdy okusil půvab jízdy po nezpevněném povrchu, se jistě s mašinou ocitl na písčitém podkladu. Ať už se jednalo o řádění v pískovně, obecně na písčité půdě nebo při tematické exkurzi na dětské pískoviště. Dnes si proto povíme, jak se chovat v situacích, které připomínají spíš výlet na Dakar než volné enduro ježdění.

Husqvarna 2015
Husqvarna teď spadla pod křídla rakouské fabriky KTM, což už víte. Zastoupila další enduro – motokrosovou značku v majetku KTM – Husaberg, kterou prozatím Rakušáci poslali k ledu. Pro někoho jsou nové Husqvarny jen převlečené KTM, což je ale pouze poloviční pravda. Využívají některá technická řešení z Husabergu, jako třeba plastovou podsedlovku, a mají i spoustu svých vlastních specifických dílů.

GP Sport – Holky
Hned dvě dívky v každém podniku seriálu Grand Prix, to je jedna z novinek pro sezonu 2015. Budeme sledovat a srovnávat… Součástí kolotoče Grand Prix Moto3 bude už potřetí v řadě mladá španělská závodnice Ana Carrasco, která po zkušenostech z Teamu Calvo a RW Racing GP Teamu podepsala pro rok 2015 smlouvu s novým týmem BOE41 RBA.

TEST: KTM Moto3 Factory
Sedím na boxové zídce světového okruhu ve Valencii, kterou ranní paprsky podzimního slunce pomalu prohřívají. Vedle mě sedící Karel Hanika, tovární pilot KTM v mistrovství světa Moto3, mi uděluje dnešní první zásah. „Hele, dej si bacha. Teď ráno je ještě pořádná kosa a na trati budou místa, ve kterých je stín, takže to tam může trochu klouzat“.

Grand Prix v ČSSR 2.díl
Od počátku 70. let se FIM z důvodu bezpečnosti snažila pořádat Grand Prix na nových motodromech a klasické přírodní tratě začaly pomalu ale jistě z programu MS mizet. Týkalo se to pochopitelně i Brna. Postupně o svůj mistrovský status přišla legendární Tourist Trophy, dále Nürburgring, později též finská Imatra, až nakonec ve světovém šampionátu zůstalo Brno jako jediný zástupce přírodních okruhů!

Děti a závodění – Smrž Academy
Motocyklový sport, a hlavně ten silniční, postrádá v českých zemích to nejdůležitější – dorost, budoucí generaci. V Českých Budějovicích se rozhodli s tím něco udělat. A to něco opravdu pořádného. Martin Smrž vybudoval školičku, ve které předává zkušenosti s tím, jak vychovával on své dva závodnické syny. Kuba i Matěj Smržovi se do seriálů mistrovství světa dostali, nezkusíte to se svým děckem i vy?

TECHNOTEST: Navigace Garmin
Čím dokáže motorková navigace zaujmout a přesvědčit? Parametrů je samozřejmě celá řada, ale nejdůležitější je tady konstrukce, kvalitní displej, funkce a mapové podklady. Zümo 590, které jsme měli na víc než dvouměsíční test k dispozici na naší KTM 1190 Adventure R, ukázalo, že tohle všechno má na špičkové úrovni a ještě mnohé navíc.

Cestopis – Elba 1.díl
Já chtěl do hor, ona k moři. Cestu z téhle prekérky nakonec vyřešil kompromis. Měli jsme 2 týdny dovolený, takže jsme to rozdělili půl na půl. Jako cílovou destinaci volíme místo, kde si těla naložíme do slaného nálevu, a po cestě máme Alpy, aby si na svý přišla i motorka. První den jsme to zapíchli v Babylonu, tedy ve stejnojmenném kempu, na dostřel od Německa a hraničního přechodu Folmava. Následující den byl tranzitní.

Setkání mistrů
AMD World Championship 2014

Jedenkrát do roka se sejde customérská světová špička, aby porovnala svoje síly a ukázala, kam až může přestavování motorek dojít. Letos se mistrovství světa AMD konalo v německém Kolíně a k vidění toho fakt nebylo málo.

Přestavba TMT Nimbus 4
Skromnost vítězí! „Some, prosím tě, hlavně to nepřeháněj, maximálně nějakou malou zprávu s jednou fotkou. Vždyť o nic nejde a ta motorka není zas tak zajímavá,“ prosil mě Tomáš Turner, když jsem od něj odjížděl s materiály na tenhle článek. Je mi líto, Tome. Motorka je hodně zajímavá, a navíc o něco jde. Vždyť máš pohár za první místo v mistrovství světa customů! A já jsem za to opravdu šťastnej, protože jestli si to někdo v té naší kotlině zaslouží, tak jsi to ty.

Motohouse (CZ i SK) 1-2/2015 v prodeji od pondělí 22. prosince 2014
• cena 99 Kč (SK verze 3,80 €)
• roční předplatné 750 Kč, 880 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)
• info předplatné: www.send.cz
• info časopis: www.motohouse.cz

• digitální podoba časopisu již teď na:
FLOOWIE: http://www.floowie.com/cs/zobrazeni/mh-1-2-2015
PUBLERO: https://cs.publero.com/title/motohouse/1-2-2015

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.50
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist