Motohouse 1-2/2012

Sváteční zimní dvojčíslo je tu hlavně proto, abyste si pořádně početli. Je zima, dlouhé večery a podle toho jsme i vybírali témata – testům vévodí okruhový den s 2012 Hondou Fireblade, dva články věnujeme tentokrát netradičním ojetinám a dočkáte se i tolik očekávaného rozhovoru s představenstvem firmy JAWA. Příznivce závodění by mohlo potěšit ohlednutí za končící érou dvoudobého závodění a zapomenout jsme samozřejmě nemohli ani na druhý díl poutavého cestopisu věnovaného Tourist Trophy na ostrově Man.

Motohouse 1-2/2012
MH EXCLUSIVE – 2012 Honda CBR1000RR Fireblade
Fireblade to všechno před dvaceti lety začal. Za tu dobu se z něj stala motorka, se kterou se všichni poměřují. A my máme za úkol zjistit, jestli je jeho nejnovější generace stále tak dobrá.
Překvapilo mě to. Kdo by si pomyslel, že z motorky, která byla průkopníkem moderních superbiků, bude jednou ta „ze staré školy“. Dnešní doba je zvláštní. Na jednu stranu máte výrobce, kteří bez moderní elektroniky nepostaví skoro ani padesátkového skútra, a pak existují tací, co se nenechají strhnout aktuální vlnou a chtějí si to dělat po svém. Zvláštní – vždycky jsem měl za to, že Honda patří do první skupiny.

Představení: Suzuki GSX-R1000 2012
Suzuki přepracovala na sezonu 2012 svou nejsilnější sportovní zbraň. Jde o váhu, sílu a ovladatelnost – to byly odjaktěživa ty největší zbraně legendárního géesikxera! Zdá se, že Suzuki sdílí názory konkurenční Hondy a razí myšlenku, že supersport nemusí být předem označen za outsidera, pokud mu chybí kontrola trakce nebo jiné elektronické pomůcky.

Představení: Kawasaki ZZR1400 2012
Odvěký boj Suzuki Hayabusa vs. Kawasaki ZZR1400 nabere opět trochu jiný spád. Kawa posílila, zmodernizovala a hodlá vyprášit Buse kapoty…

Představení: MV Agusta Brutale 1090R
Je nahá ve své podstatě tak, jak ji bůh stvořil. Je nekompromisní, nic vám neodpustí,
a stejně ji budete milovat. A v zimě si ji vystavíte místo televize do obýváku…
TEST DUCATI 848 EVO
Nejdříve si ale nalijme čistého vína. Ducati 848 není tak úplně ostrý supersport. Nenajdete ji masově rozšířenou na závodních okruzích, zdaleka nevládne jezdeckému poli při agenturních ježděních. Aby to ale bylo spravedlivý, musíme říct, že v Americe nějaké sportovní úspěchy má, i když nic velkýho…
Mnozí obhájci Ducati říkají, že je to kvůli ceně – vždyť japonskou motorku si za pár švestek dovede pořídit každý, kdežto italská se musí přece jen zaplatit.

Srovnávací test MOTOHOUSE
MV Brutale 1078RR,
Benelli TNT 1130,
Triumph Speed Triple
Máte před sebou to nejryzejší motocyklové náčiní. Tady nejde o žádné příkrasy nebo uměle vyvolanou touhu. Tihle tři pašáci mají jenom jeden účel – pobavit vás.
SROVNAVACI TEST ANGLIE
„Na prodej, málo jetá, první majitel, garážovaná…“ Bimota YB11, Ducati 748SPS a Aprilia RSV-R Edwards Replica dokazují, že nádherné motorky nemusí nutně stát majlant.

Bimota YB11
Ducati 748SPS
Aprilia RSV-R Edwards Replica

99 rad, jak prokličkovat se zdravou kůží
Snažíme se vám to vtloukat do hlavy, co to jenom jde – na motorce jsou jednou z nejdůležitějších věcí oči. Platí totiž jedno starý pravidlo, že kam se díváte, tam taky jedete. Nemáme to vyčtený, ani nám to nikdo neporadil – tohle je jasně daná věc, která funguje vždy a všude.


MH EXCLUSIVE – 2012 Honda NC700X
Honda se touhle novinkou vydala do zcela neprozkoumané oblasti. Právě se totiž díváte na první rozpočtovou motorku, která se za svoje označení nestydí. Na nás teď je, abychom zjistili, jestli (a zda) na to má… „Budeme tomu říkat crossover,“ tak zněl nápad designérů, když vznikaly první linky nového modelu NC. Marketingovému oddělení to asi přišlo jako docela suchý pojmenování, tak přidalo ještě „zábavný a do města“.

TEST: Yamaha XV1900 Midnight Star
Stačí vlastně jen jeden pohled na Midnight Star a víte, že tohle bude vysloveně slavnost, že si budete užívat doslova každý metr, který s ním ujedete. Za těch pár dní strávených ve hvězdách bych byl i já ochotný upsat se čertu a nadosmrti leštit schody před peklem… Tak schopná je to totiž motorka!


Oldschool forever Triumph Scrambler
V určitém okamžiku dospěje člověk do stádia, kdy neví, co chce. Ať už se to týká aut, ženských, nebo motorek a doslova tápe po čem sáhnout. Krize středního věku, se tomu myslím říká… :o) A právě v podobné šlamastice jsem se ocitl i já, když skončila moje první perioda.
Test VESPA GTV300 Vie Della Moda
Vespa. Co se vám vybaví, když se vysloví jméno téhle značky? Mně osobně prázdniny v Římě – oboje, ty s malým i s velkým „P“. Poblázněná atmosféra horkého léta, rozpálené uličky plné kočičích hlav, Audrey Hepburnová a Gregory Peck. Procházíte se tím mumrajem a kolem vás se otáčí historie – někdy snad, jako by vás ta vrtošivá dáma i zastavila.

Na scénu přichází CRT
Královská motocyklová třída MotoGP se kvůli nesprávným rozhodnutím svých šéfů z posledních několika let dostala do slepé uličky. Náklad 4,5 milionu eur na leasing pro jednu Hondu RC213V (pro satelitní team), to už je doopravdy moc, a motocyklový sport nemá finanční potenciál něco tak zběsilého utáhnout. Proto se musí začít šetřit. A proto promotér závodů MotoGP přichází se záchranným projektem CRT.


SPORT – historie
Stopětadvacítky končí a už se nevrátí
Na programu světového šampionátu byly závody této třídy nepřetržitě od jeho samého počátku v roce 1949 a ze všech tehdy vypsaných kategorií (vedle 125ccm to byly ještě 250, 350, 500 a sajdkáry) vydržela nejdéle. Na svém kontě má úctyhodný počet 63 sezon a 722 mistrovských závodů – to už je pořádná porce motocyklové historie.

SPORT – ROZHOVOR
Jmenuje se Michal Čáp a v parkovišti závodních strojů silničního mistrovství mu nikdo neřekne jinak než „Šutr“. Poznáte ho lehko, vyčouhlá postava a výrazný hlas. Mechanik, který v průběhu své kariéry vyzkoušel leccos – ostrou GP stopětadvacítku, dvěstěpadesátku, sportproductiony v Hořicích, ale i přípravu čtyřdobého Supersportu do mistrovství světa.

SPORT - Motokros 2012
Motokrosový svět začal na začátku dubna v bulharském Sevlievu a dnes již víme, že to byl i jediný závod, kdy jsme viděli zamračené tváře manažérů KTM. První závod totiž továrním jezdcům Red Bull KTM Teamu nevyšel, to když Němec Max Nagl skončil čtvrtý, zatímco obhájce titulu, Ital Antonio Cairoli, dokončil úvodní Grand Prix až na 9. místě.
SPORT – Endurance Michal Filla
Česko mělo v letošním roce po několika letech opět svého stálého zástupce v Mistrovství světa Endurance. Šlapanický Michal Filla se dokonce na závěr sezony radoval z titulu vicemistra světa.
Když jsou pro vás závody na okruhu tím správným adrenalinem, vyhledáváte je co nejčastěji. Když už vám nestačí půlhodinové ježdění a vaše hýžďové svalstvo vydrží pořádnou dávku zatížení, pak se podíváte po něčem originálnějším.

ROZHOVOR – JAWA
Byl to vlastně z pohledu našeho časopisu takový pokus. Na našem webu jsme se zeptali čtenářů, co by je nejvíc zajímalo v souvislosti se současným děním v továrně JAWA. Reakce byly opravdu rázné a mnohdy jste si směrem k vedení nejvyhlášenější české motocyklové fabriky nebraly servítky. Nejdříve nás to zarazilo, ale pak jsme pochopili, že se něco podobného vlastně dalo očekávat.

Pohled do budoucnosti - YAMAHA
Lehký pohled směrem do budoucnosti nám připravila Yamaha na letošní Tokyo Motor Show. Japonská značka doslova ohromila domácí scénu trojicí konceptů, z nichž ani jeden nevypadá jako nic, co vypadlo z rukou designérů jen tak náhodou. Ano, milí motorkáři, toto je budoucnost – a vy si dopřejte možnost prvního setkání s právě přicházejícím zhmotněním snad těch nejdivočejších snů.

Ojetina Honda VFR 800Fi po 100 000km
Se svou starou Hondou VFR 750 RC36 jsem byl spokojený, ale chtělo to změnu. Po malém váhání jestli vzít Blackbirda nebo VFR 800Fi jsem se rozhodl pro variantu „osmistovkové Vefro“. V dubnu 2004 jsem koupil poslední modelový rok VFR ještě s klasickým rozvodem ozubenými koly, avšak už s mnoha změnami oproti ročníkům 98 a 99. Rozdíl 10ti let oproti staré VFR 750 byl patrný ve všech směrech. Jen co jsem si ji přivezl domů, namontoval jsem kufry a vzal jí otestovat do Alp, kde jsem se jen ujistil o správnosti svého rozhodnutí.

ADVENTURA 2.díl TOURIST TROPHY MAN
V minulém díle cestopisu na ostrov Man jsme si řekli něco o tom, že bych si uměl směle představit výlet do těchto končin i mimo termín závodů. Bylo by to asi to „pravé ořechové“ pro vyznavače klidu, poznávání a rozjímání. Na ostrově k tomu vybízí to nekonečné prolínání bezpočtu odstínů zelené a modré barvy a pestrá fauna i flóra poměrně nezvyklého koutku planety Země.
Nejlepší přestavby z Milána
V minulém čísle jsme společně prošli novinky představené na veletrhu EICMA. Jenže sériové motorky velkých výrobců nebyly zdaleka jediným tahákem, který byl v pavilonech milánského výstaviště k vidění – svoje top kousky zde představil také svět customů. Pojďme se podívat na ty, které nás nejvíc zaujaly.
Hypermodified VMax
Motto:
Je to tak dobrej nápad, že vůbec nechápu, že to někoho nenapadlo dříve. Yamaha chtěla podpořit prodejnost VMaxe a zřejmě jí přišlo, že z něj málo lidí staví. Tak vzala tři kousky a rozdala je třem maníkům s jasným příkazem: „Modifikujte!“

MotoMoto Party 2011
Neklamné znamení, že Vánoce jsou přede dveřmi – máme za sebou další MotoMoto Party. Letošní šestý ročník přinesl řadu změn, kdy tou nejdůležitější byla změna prostoru. Restaurace Hockeyka už kapacitně nedostačovala, a tak se pařících bikerů ujal P. M.
BEST 2011 – rekapitulace sezony
Děláme to na konci každé sezony a ani ta letošní nebude výjimkou – rekapitulace je vlastně opakování a to je (jak známo) matkou vší moudrosti. Co nám tedy v roce 2011 zůstalo nejhloub pod kůží?
Ty tři otázky jsou prosté:
1/ Pro tebe nejlepší motorka roku 2011 – nejlepší svezení.
2/ Zážitek, o který stojí za to se podělit.
3/ Která mašina ti přijde nejzajímavější v nabídce 2012, tedy na který se těšíš test a proč?
Motohouse (CZ i SK) 1-2/2012
v prodeji od úterý 27. prosince 2011
* cena 99 Kč (SK verze 3,80 €)
* roční předplatné 750 Kč, 880 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)
info předplatné: www.send.cz
info časopis: www.motohouse.cz

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 9x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist