Motohouse 1-2/2009

Je to takové naše optimistické vykročení do nového roku. Chtěli jsme sobě i vám udělat radost, a tak jsme k tomuto Motohouse přidali vyvoněný dáreček. Ke své pravidelné dávce čtení dnes navíc dostanete i nástěnný kalendář, který vám zpětně připomene všechnu tu krásu, která nás v loňském roce v MH provázela. Nejhezčí holčiny přišpendlený k nejžhavějším letošním novinkám. Tak si to užijte...

Motohouse 1-2/2009

TEST DUCATI 1198S

Nic vás nemůže připravit na brutalitu, kterou za řidítky 1198 zažijete. Přiznám se bez mučení – čekal jsem dost, ale tohle fakt ne. První kola na novém okruhu nás vede chlapík ve žlutý Suomce a v kombošce plný sponzorů. Na zadku má výmluvnou jmenovku – Baylisstic!
Jo, sám třínásobný mistr světa WSBK Troy Bayliss je tady před námi proto, aby nám trochu zpříjemnil den. Jako by ta motorka nebyla už sama o sobě dost vzrušující. Na člověka je toho najednou až nějak moc. Pod zadkem takovou nálož, před sebou tohohle týpka a kolem dokola hory, do kterých nějakej moc šikovnej pán zasekal jeden z nejlepších okruhů světa. V tuhle chvíli se na okamžik úplně rozchechtám do přilby.

TECHNIKA – kontrola trakce

Sbohem, pane Highsidere... S postupně se zvyšujícími výkony současných litrových (a nejen těch) supersportů bylo jen otázkou času, kdy se začne jezdit soutěž o nejdelší let s utrženou zadní pneumatikou. A proto se stalo téměř nutností opatřit tyhle překoňované bestie systémem, který už nějaký čásek funguje v MotoGP a World SBK – tedy kontrolou trakce. Ostatně něco už nakousnul Carlosův článek o prvním setkání s novou Ducati 1198, kde se věnuje systému Ducati Traction Control. My se však podíváme na kontrolu trakce jako takovou.

SROVNÁVACÍ TEST KTM

Srovnávací test KTM 990 SM vs. KTM 950 SMR je Salonem perverzních zážitků... Buďte vítáni, návštěvníci. Odhoďte stud i veškeré předsudky, přestaňte myslet na zásady a na správné věci. Popusťte uzdu těm nejdivočejším myšlenkám a nejtajnějším představám, protože vstupujete do světa, kde neexistují hranice a nic není zakázané. Můžete všechno, na co jen pomyslíte. Očistěte svou duši, mrskání začíná.

ÚHEL POHLEDU

KTM RC8 vs. Honda Fireblade... A dnes s malým rozptýlení. Využijeme toho, že hoši v Anglii udělali úplně stejný test jako my, a tak vzájemně porovnáme své zážitky, poznatky, ale i slabý momenty obou těchto motorek. Nechejme se překvapit, jak dalece identické budou naše řeči s těma ostrovníma...


PŘEDSTAVENÍ

Zpátky na trůn! Suzuki GSX-R 1000... Z fotky týhle motorky nemůžeme spustit oči. Je nádherná, je silná a bude mít charakter rakety. Tady máte její základní hajlajty, abychom se všichni pořádně navnadili. A o čem to je: * omezovač 14 000 rpm * snad 175 koní na kole * a pozor! – menší rozvor...

LEGENDY

Že může závodní bike po pěti letech existence vypadat absolutně strašně, to tady nebudeme rozebírat. Ale oni existují i starší závodní motorky. A okouzlují chlapy kolem 40 a 50 let, což například něco vypovídá o německém motorkářském trhu. A vsadíme se, že by se něco podobného rozhodně neztratilo ani u nás. Závody Classic Superbike – pořádané závodníkem/organizátorem Tommy Hofmannem – dokážou na startovní rošt okruhů, jako je Bremerhaven na severu Německa, přitáhnout až 40 mašin. Pravidla jsou opravdu uvolněná; cokoliv s výrobním datem do roku 1985 je povoleno.

RATING nepohodlný motorky

Pohodlí na motorce je neuvěřitelně těžko měřitelná veličina. Každý jsme nějak jinak veliký, každý máme trochu jinak vymodelované pozadí. Ale v rámci naší pravidelné rubriky „Rating“ už to nešlo jinak a dnes přišel čas, abychom vyrobili i následující hodnocení... Dali jsme hlavy dohromady a sestavili hitparádu strojků, na kterých si jeden doopravdy „nepohoví“. Nic proti jejich jízdním vlastnostem, nic proti jejich zaměření – jde o to, že na těchhle kostitřasech přijedete večer domů a jste jako vypuštěný z pašácké středověké tortury (a nedělejme si iluze, i tohle je věc, která se může nejednomu z nás docela zalíbit).

TEST PNEUMATIK

Tyre selector – pro neposednou YAMAHU FZ1 Hledali jsme nejlepší pneumatiky pro nového naháče Fazer s ohledem na to, jestli chcete pořádný grip, nebo aby dlouho vydržely. Průřez toho, co si myslí testovací jezdci, co ukazují měřicí přístroje a jak se chovají pneumatiky na okruhu v Bruntingthorpe.


SROVNÁVACÍ TEST

Yamaha FZ6 Fazer vs. Suzuki Bandit...Test dvou motorek, které k sobě mají zdánlivě blízko, a přitom jsou od sebe tak neuvěřitelně daleko. Naše porovnání je zde proto, že se už nezadržitelně blíží jaro a že i ti nejváhavější z vás už do toho budou muset taky konečně třísknout. Takže kterou? Určitě novou, nezajetou a levnou! Máme pro vás dvě nabídky, které nakonec doplníme ještě o jednu dodatkovou...

TEST Voxan Cafe Racer

Když se vydáte po E11 z Paříže na jižní pobřeží, nemůžete asi třicet kilometrů pod Clermont-Ferrand přehlédnout závodní okruh hned vedle silnice. Po pravé straně je pak historické městečko Issoire s asi čtrnácti tisíci obyvateli. A právě tady se zrodila v roce 1995 myšlenka o francouzském motocyklu. O dva roky později svět nechápavě zíral na první prototyp Roadsteru a o další dva rokyy na to, že se Voxan opravdu dostal do sériové výroby. A v prvním roce s dvojkou na začátku se pak objevil prapodivný sporťák Cafe Racer. Za těch osm let se téměř nezměnil, pouze rok 2004 přinesl změnu ze stříbrné na černou, co se týká barvy motoru a kyvné vidlice. Nutno podotknout, že šlo o změnu k lepšímu.

TEST Yamaha XVS1300A Midnight Star

Sedím v pohodlném křesle, za okénkem volně plují mohutné bílé mraky. Jsem vysoko nad zemí, jakoby vzdálený od pozemských starostí. Je mi dobře, jsem pasažérem renomované letecké společnosti a letím právě někam do tepla, klidu, užít si azurové mořské pobřeží. Dovolená... Budu týden odpočívat a bez starostí lenošit. Moje tepová frekvence se blíží té nejnižší možné hranici, mé mohutné tělo odpočívá, chvilkama snad i zavírám oči

ROZHOVOR Petr Šimák

Tohohle týpka znám už nějakou dobu. Jednou mě k němu přitáhnul Víťa na výstavě Motocykl jakože na pokec a skončilo to solidní pitkou :-) Tenkrát jsem ještě moc nevěděl, co má Petr za sebou a jaká je jeho práce – ale neušlo mi, že je to rozhodně zajímavej člověk. Pak jsem postupně pronikal do české custom scény a s Šimiho prací se setkával víc a víc.

VÁLKA AIRBRUSHERŮ

Válka barev... Nebojte se, nerozhořelo se krveprolití mezi příslušníky MC klubů ani se nepouštíme do kulturní kritiky filmu páně Renče. Ne ne, kdepak, teď se jdeme s chutí povrtat v tom, co vládne světem toho nejfajnovějšího airbrushe. Málo řečí, hodně picture – to je vize následujících čtyř stránek...

JAK JEZDIT

Sedíte správně? Dobrá a pohodlná pozice na motorce je klíčem k úspěchu. Když totiž budete špatně sedět, rozhodíte jak sebe, tak i motorku. A to přece nechcete, že jo?



PŘESTAVBA

Pašerák chlastu... Koukám na to, už jste pěkně dlouho nedostali potřebnou dávku léku zvaného čopr. Tak se tedy dneska podíváme na zoubek jednomu biku z této kategorie. Už dávno neplatí, že co custom, to Harley, ale je fakt, že přestaveb s motorem Victory se moc nevidí. Proto tentokrát Moonshiner – v překladu pašerák alkoholu.

STAVBA ZÁVOĎÁKU

S čím na amatérský závody aneb „Kačer staví kružítko“ – dějství první…V posledním roce jsem si všiml jedný věci. Častěji jsem se setkával s lidmi, co si buď řekli, že už toho bylo na silnici dost, nebo se chtěli zlepšit a dostat se jezdecky dál, nebo prostě zkusit naplno další dimenzi jízdy na sportovní motorce. Proto vzali svýho silničního miláčka (nebo zakoupili nějakou lehce padlou motorkou) a jali se připravovat na okruhový dny. Je skvělý, že se to tímto směrem začalo ubírat…

ADVENTURA

Balíme kufry. Jedeme ve třech, na dvou motorkách. Fazer a Varadero. Já, moje polovička a kámoš Jirka. Plán je prostinký. První den to trochu napálíme, sjedeme někam tak na úroveň francouzského Dijonu a pak se budeme několik pracovních dní flákat po vejletech v těch nádhernejch končinách a postupně se přitom budeme stahovat na sever – to proto, abychom si o víkendu dali čumendu na mistrovství světa v rallye (musíme tedy dojet až do Německa). Takže všechny tři moje oblíbené radůstky naráz. Trocha toho čundrování, milovaná Francie a jako návdavek závody, při nichž nejednou tuhne krev v žilách. Hurááá...

DUMKA SPORT

Co je vůbec možný... Valentino namačkaný v monopostu F1 a Michael rozevlátý v Portimau na Superbiku – hurááá, světový tisk může začít vypouštět jednu kachnu za druhou. Tedy, osobně si myslím, že to ale stejně máte za ty roky prokouknutý. Všechny tyhle podzimní předváděčky, rádoby testy a mediální masáže... Spekulace o tom, kdo se v příštím roce (nebo někdy později) objeví v netradiční pozici, kdo přejde ze dvou kol na čtyři – anebo obráceně, koho už omrzel kokpit. Největším „mlžičem“ na toto téma byl vždycky Valentino, který i letos nezklamal a rozehrál hned několik vln spekulací. Zdatným sekundantem se mu pak stal i formulový dědeček Michael Schumacher..

TESTY MOTOGP

Posledního testu v Jerezu se zúčastnilo celkem 14 jezdců... a zkuste hned napoprvé uhádnout, kdo asi dosáhl nejlepšího času. Před každou sezonou MotoGP máme pokaždý stejný rituál. Snažíme se uhádnout, kdo bude za rok nejlepší, jezdci se snaží co nejvíce mlžit a fanoušek je skálopevně přesvědčený, že právě ten jeho oblíbenec už nemusí do jara vlastně nic řešit.

ROZHOVOR Lukáš Pešek

Sedí proti mně v křesílku jednoho z pražských autosalonů. Je to kluk, kterýho znám už dlouhý roky. Pamatujeme spolu dost – ponejprv to byl takovej ten vykulenej mlaďák, pak zabejčelej teenager a teď je z něj pohodovej střelec, ze kterýho doslova prýští přehled a pohoda. Je vysmátej – patří mezi nejrychlejší lidi na planetě, má stálý a dobrý angažmá, a navíc, díky tomu, že před rokem vyhrál dva závody Grand Prix, už bude navždycky sportovní hvězdou, na jejíž výsledky se v memoárech nezapomíná.

BRITSKÉ SUPERBIKE

Čtyři nejlepší Britové jdou do světa... Celkem 12 závodů si pro letošní rok připravil britský superbikový šampionát. Vše začalo na kultovním Brands Hatch. Jenže ouha, kdo by tam v dubnu čekal nějaké nepříjemnosti? Tréninky a kvalifikace se ještě za velké zimy odjely, ovšem do nedělního rána se všichni probrali se zděšením, celý okruh ležel pod vrstvou sněhu. Takže se balilo, protože sáňky nikdo do přepychových karavanů jaksi logicky „neposkládal“.

MOTOKROS 2009

Bahňáci se chystají na novou sezonu... Motokrosový svět se připravuje na rok 2009, který bude znamenat začátek velkých změn. Ale nejen tím je proložena okurková sezona. V týmech se mění jezdci, někde se už začalo i tvrdě testovat.




+ všechny ostatní rubriky, jak jste ostatně zvyklí. Co máme v tlapách, GirlHouse, Raritka, Rozhovor s modelkou, Speciál, Listárna...
....
Motohouse 1–2/2009 v prodeji od pondělí 5. 1. 2009
* cena 99 Kč
* roční předplatné 750 Kč
info předplatné: www.send.cz
info časopis: www.motohouse.cz

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist