Motocykl 8/2013

Jedeme na plný plyn a vy byste u toho rozhodně neměli chybět! Podívali jsme se na zoubek očekávané novince Yamaze XV950/R, prohnali jsme Hyperstradu zatáčkami a přímo na fabrické trati jsme otestovali elektrického Freerida. Srovnávací test je tentokrát trochu retro – hledali jsme ideální bike na letní jízdu a překvapivě jsme ho našli. Cestovatelům poradíme, co nazout na „géeso“, a v dalším díle našich endurotréninků vám na tučných šesti stranách náš šéfredaktor s KTM 690 ukáží, jak se nezabít hned v prvním výjezdu. Oba při tom docela trpěli, tak je za odměnu podpořte.

Motocykl 8/2013
Yamaha XV950/R
Vedle avizovaných nových modelů s řadovým tříválcem (prozatím vetknutým do MT 09) se Yamaha pro rok 2014 zaměřila i na sektor cruiserů. Představila Bolt – stroj „obyčejný“, odkazující ke kořenům motocyklismu, nesoucí myšlenku „méně je více“. Nádherná práce si zaslouží rozborku.

Suzuki Inazuma 250
Přiznejme si to. Tahle Inazuma vám dechberoucí vizuální rozkoš neposkytne. Jasně, mezi vagony na nádraží vypadá fajn, ale co na srazu? Tam tiše zapadne. Kouzlo tohoto motocyklu musíte totiž zažít, vidět není. Pak ale mnozí nebudou chápat, proč jezdíte stále s úsměvem a proč do sedla s úsměvem opět rádi usedáte. Šarmantní slečna.

KTM E-Freeride
Jedním slovem masakr… Rozbahněná trať, namydlené klády, spousta vody a do toho elektrika pod vysokým napětím. Čekám, kdy ta rána přijde…



Ducati Hyperstrada
Myslíte si, že by cestování na motocyklu mělo probíhat víceméně v klidu, v pohodě, bez pachu spálené gumy a s oběma koly na zemi? Pánové z italské továrny v Bologni si to rozhodně nemyslí. A proto pustili do světa Hyperstradu!



Suzuki Burgman 650 Executive
Vyrábí se deset let a stejnou dobu platí za krále. Ale konkurentů přibylo, vývoj šel dopředu a nás zajímá jak je na tom dnes. Pro letošek dostal malý facelift, technika zůstala stejná.
Srovnávací test retrobiků
Harley-Davidson Sportster Forty-Eight, Honda CB 1100, Kawasaki W 800, Moto Guzzi V7 Racer, Triumph Scrambler. Omrzela vás rychlá jízda? Žádný problém. V současnosti existuje spousta motocyklů, v jejichž sedle dovede být pohodové brázdění silnic velmi zábavné. Vyrazte s námi na parádní letní jízdu!

Yamaha XJ6 SP
Naked biky zejména středního objemu jsou v dnešní době velmi úspěšným motocyklovým segmentem, ať už kvůli tomu, že prostě dobře vypadají, nebo protože jsou vcelku univerzálními společníky. Na co ale nelze zapomínat, je přítomnost točivých šestkových nahotin s velkou porcí zábavy v příbalu, jako je Yamaha XJ6 SP.

Zapadlá legenda: Závodní prototypy ELF
Sci-fi, viďte. Francouzská olejářská společnost ELF v roce 1978 let představila nekompromisní závodní speciál, který se s motorem Yamaha a později Honda stavěl na startovní rošt skoro po celá osmdesátá léta. Nevyhrával, ale budil zájem. Stavěl ho konstruktér F1.


Husqvarna TR 650 Terra ABS
Máme rádi obyčejné motocykly, které nestojí majlant, ale které fungují. A to pokud možno dlouho a bez zbytečných investic. Husky Terra je dnes jedním z mála strojů, jež tato kritéria splňují.



Produktový test endurových pneumatik
Šest Explorerů, šest párů univerzálních pneumatik a nespočet svíjejících se zatáček: francouzské pohoří Cevenny je pro test obutí perfektní lokalita. Jak se různě obuté stroje chovají v maximálním nasazení? Nakonec přidáváme 4000 km pro zjištění výdrže.

Endurotrénink, 8. díl
Okamžik pravdy se blíží. Mám dospělé enduro a od trenéra postavenou trať, kde bych vám měl předvést a uplatnit vše, co jsem se až do dnešního dne naučil. A pokud možno se hned nezabít. No nevím…

Cestopis: V-Strom v Africe – Maroko

Suzuki DL 650 V-Strom ABS absolvovala už několik měsíců z ročního redakčního testu magazínu Motocykl, v jehož rámci jsem měl možnost její potenciál testovat v Maroku po dobu tří týdnů.



Moto Guzzi Falcone
Jedna dnes patří k nejvíce ceněným veteránům z Mandella, ta druhá platí za dosud cenově dostupný youngtimer. Jejich společným jmenovatelem je jednoválcový agregát.



Lidé z padoku: Jiří Škrlant
V našem dalším pokračování seriálu rozhovorů s lidmi z paddocku závodních motocyklů zamíříme tentokrát do depa Mistrovství světa Supersport, kde pracuje náš dnešní host. U redakčního diktafonu byl pan Jiří Škrlant, muž pracující s elektronikou motocyklů. Jeho aktuálním zaměstnavatelem v závodním světě je tým Com Plus SMS Racing. Pamětníci si jistě ale také vzpomenou na dobu, kdy tým Elit Grand Prix závodil v GP125 s Kubou Smržem a později s Thomasem Lüthim, a protože Jiří Škrlant měl v tomto týmu na starosti elektroniku, tak naše řeč vedla i tímto směrem.

Harley-Davidson FXDB Street Bob
Ne, zkomolenina názvu legendární písničky Born to be wild od Steppenwolfu z roku 1968 tady není náhodou. Je to první věc, která vám začne hrát v hlavě potom, co se uvelebíte v single sedle a dotknete se startéru. Není to o rychlosti, není to o posledních výkřicích nejnovějších technologií ani o výkonech. Je to o naprosté pohodě, klidu, stylu a odzbrojujícím pocitu svobody… Harley-Davidson FXDB Street Bob…

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 4.00
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist