Motocykl 7/2013

Přestože se venku hastrmani žení a vypadá to spíš na testování vodních skútrů, zůstali jsme věrní motorkám a připravili pro vás další číslo časopisu MOTOCYKL (07/2013). Novou KTM Adventure R jsme osvěžili pořádným terénem, Aprilii Caponord 1200 jsme vyvezli přes Alpy a podívali jsme se na zoubek dvěma klasikům – Yamaze XJR1300 a Hondě CB1100. Poradíme vám v případě, že vybíráte osmistovkového naháče nebo kupujete ojetou Moto Guzzi. Nechybí ani další díl Endurotréninku, ve kterém se učíme průjezd zatáčkou. A tím to rozhodně nekončí!

Motocykl 7/2013
KTM 390 Duke
Tak trochu mimozemšťan. Za cenu stopětadvacítkového skútru dostáváte náčiní, se kterým se nudit nebudete. Po boku nových modelů Honda CB500 patří 390 Duke k zázrakům sezony.

Aprilia Caponord 1200 ABS/ATC Travel ADD
Moc se o něm nemluví, moc se o něm nepíše a vlastně se o něm ani moc neví – nový Caponord 1200 přišel, a ještě než stihl rozbalit svůj orchestrion, ocitl se ve stínu ostatních. Byla by velká škoda, kdyby tam měl zůstat.


BMW C 600 Sport
Představte si vrcholového běžce v kvalitním obleku, ve společnosti působí kultivovaně, spíše zakřiknutě, nikdo o jeho schopnostech neví, jen on a ten, kdo jej zná nebo s ním pohovoří.

Srovnávací test naked biků střední třídy
Aprilia Shiver 750 ABS, BMW F 800 R, MV Agusta Brutale 800, Triumph Street Triple 675, Yamaha FZ8, Suzuki GSR750, Kawasaki Z800. Střední třída naked biků slaví v poslední době nemalé úspěchy a dějí se v ní věci: mezi ovladatelnými, cenově poměrně dostupnými, ale přesto temperamentními stroji do objemu 800 cm3 se střetávají modely zbrusu nové, přepracované i již dávno etablované. Především jde ale o souboj dvouválců s tříválci a čtyřválci. Více rozmanitosti v pojetí jednotlivých agregátů ale vede i k rozmanitějším zážitkům z jízdy…
KTM 1190 Adventure R

Všechna velká cestovní endura s 19“ předními koly jsou vlastně obdobou populární hudební scény v muzice, výrobci píší své písničky tak, aby zaujaly co nejvíce lidí. KTM 1190 Adventure ve verzi R se vymyká, patří mezi tvrdší moderní rockery, v terénu exceluje, na silnici rozhodně nekulhá.


Honda CB1100 vs. Yamaha XJR1300
Fungl nová Retrohonda budící rozruch v motocyklovém světě a vedle ní Yamaha, jejíž existence je samozřejmá stejně jako barevný televizor v každé domácnosti. Každá je zcela jiná, a přesto, nebo možná právě proto, nabádají k porovnání.

Gilera CX 125

Kdyby Robert Zemeckis svou sci-fi trilogii Návrat do budoucnosti (1985) točil o několik let později, možná by za stroj času nevybral legendární DeLorean, ale Gileru CX 125. Futuristická je mašina i dnes, představte si, jak musela působit před dvaadvaceti lety.



Moto Guzzi Griso
Žádná jiná Guzzi – nepočítáme-li legendární řadu Le Mans – asi nezasáhla srdce tolika fanoušků jako Griso: puristicky čistý, nadčasový motocykl, okořeněný navíc i špetkou toho sportovního espritu. V porovnání s ostatními současnými naked biky (viz srovnávací test v tomto čísle) působí Griso příjemně konzervativně, což usedlejší povahy, jako jsem třeba já, dokáží ocenit.

Motocyklové navigace
Všichni to známe, většinou je nám po usednutí na motocykl cíl cesty vlastně úplně fuk. Hlavní je, aby mezi začátkem a koncem trasy vyjížďky bylo pokud možno co nejvíce zatáček, hezkých úseků a panoramat. Ale bohužel ne vždy je takový scénář možný nebo chtěný. Proto jsme se pustili do průzkumu, co všechno nabízí současná generace motocyklových navigací.

Endurotrénink, 7. díl
Dámy a pánové, jdeme do finále. Umět správně, plynule a kontrolovaně projet zatáčku je pro naše ježdění – a nejen to endurové, naprostý základ. A také pořádná věda. Že vám to nepřijde?
Cestopis: Motorkářským průvodcem po Asii, 3. díl

Pršelo, už když jsme vyjížděli z Kazy. Až do Losaru do ještě ušlo, ale své jasně žluté nepromoky za 180 Kč jsem si přece jenom oblékl a udělal jsem dobře. Za Losarem se cesta začala zvedat. Jindy tady jezdíme v mračnech prachu, teď to bylo blátem. Zlatej prach. V sedle povinná fotka s klienty a honem dolů na druhou stranu do Batalu. Tohle sedlo má víc než 4500 m, takže je fakt zima.

Yamaha XV750
Až do 80. let dopadaly pokusy o výrobu chopperu v zemi Nipponu spíše trapně, až komicky. Iniciativy se však nebojácně ujala Yamaha, která přes Tichý oceán do USA vyslala jasný signál: easy rider styl není váš monopol!

Superbiky ve třetině sezony
Mistrovství světa Superbiků uzavřelo svou úvodní třetinu, otázkou tedy je, zda se potvrdily prognózy ze zimních testů, či zda světová série nabrala nový směr.
Hořické zatáčky po jednapadesáté
Za výborného počasí proběhly tradičně skvělé závody na legendárním přírodním okruhu České republiky – 300 zatáček Gustava Havla v Hořicích.

Rozhovor: Jan Halbich
Další díl rozhovorů s lidmi z padoku závodních motocyklů věnujeme velmi důležité části každého motocyklu – pérování. K redakčnímu diktafonu tentokrát usedl Jan Halbich, který je se svou firmou oficiálním zástupcem společnosti Öhlins pro Českou republiku. Každý týden servis Jana Halbicha vyráží na závodní okruhy, kde v rámci šampionátu Alpe Adria nebo různých agenturních ježdění pomáhá s nastavením motocyklů jednotlivých jezdců.

Tomáš Foukal: Okruhy, okruhy a zase okruhy

Ptáte se, proč okruhy hned třikrát? Protože hned ze třech úhlů pohledu poznal autodromy u nás i v Evropě Tomáš Foukal, několikrát mistr republiky na motorkách, účastník sajdkárového mistrovství světa a v posledních letech také automobilový závodník.


Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.00
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist