Motocykl 5/2013

Když jaro, tak pěkně od podlahy: v aktuálním MC 5/2013 vám přinášíme top test nového BMW R 1200 GS a srovnáme jej s jeho vzduchem chlazeným předchůdcem. Ještě předtím vám ale představíme KTM 1190 Adventure a luxusní custom od Moto Guzzi – pozor, oba biky vzbuzují nebezpečnou závislost! Milovníci retrospektiv ocení srovnání těch opravdu zásadních superbiků za posledních 30 let, kolegové enduráci pak pokračování naší tréninkové edice z lomu – tentokrát se budeme učit brzdit a dávat „plnej“, obojí je dobré umět. A na závěr třeba produktový test 12 chráničů páteře – nevozíme je sice moc rádi, své opodstatnění ale rozhodně mají.

Motocykl 5/2013
Top Test: BMW R 1200 GS starý/nový boxer
Řada GS kdysi iniciovala vznik zcela nového druhu motocyklu a díky 170 000 exemplářů dnes představuje nejprodávanější cestovní enduro světa. Nastává s příchodem nového kapalinou chlazeného boxeru pro tuto legendu nová epocha?

KTM 1190 Adventure

K posledním trendům u cestovních endur patří nastavování charakteristiky motoru a zrovna tak naladění podvozku stisknutím tlačítka. Velký důraz kladou výrobci i na zdvihový objem a vysoký výkon. Ujme se nová KTM 1190 Adventure prvenství v této třídě? Podle parametrů na trůn má.


Moto Guzzi California 1400 Custom
S novým modelem cruiseru California odkryla mandellská značka Moto Guzzi své karty a ukázala směr, jakým se chce do budoucna ubírat – stavět luxusní, tradiční, evropské motocykly s důrazem na vysokou kvalitu zpracování a nepostradatelný šarm. První vlaštovku jsme pro vás mohli otestovat v Barceloně.

Legendární superbiky za posledních 30 let
1985: Suzuki GSX-R 750, 1992: Honda CBR 900 RR Fireblade, 1998: Yamaha YZF-R1, 2007: Ducati 1098, 2013: BMW HP4. Každá doba má své hrdiny. Na filmovém plátně, v běžném životě a zejména ve sportu. V případě motocyklů to byly a jsou sportovní stroje, které určují nový směr ve vývoji a stanovují normy. Vyjížďka třemi desetiletími se superbikovými hrdiny nám odhalí úžasný pohled na koloběh času v tomto segmentu.

Endurotrénink, 5. díl
Akcelerace a brzdění
Umět správně akcelerovat a brzdit patří k základním kvalitám jízdy na motocyklu. Platí to nejen pro závodníky honící vteřiny, ale naprosto stejnou měrou také pro nás, běžné motocyklisty. Ptáte se proč?

Zádové chrániče
Svět spasit nedokážou, ale proti ošklivým zraněním umějí moderní zádové chrániče alias „páteřáky“ bojovat velmi účinně. Vybíráme deset kandidátů, které jsme podrobili nárazové zkoušce a praktickému jízdnímu testu.




Oberdan Bezzi
Italský (především) motocyklový designér Oberdan Bezzi je v posledních letech čím dál více v hledáčku všech světových novinářů. Proč? Protože má skvělé vize a své nápady dokáže také úžasně vypodobnit do skic, návrhů a studií.


Výstavy motocyklů 2013
Ačkoliv to tak při pohledu z okna nevypadá, každoročně dvojice výstav, konajících se na našem území, ohlašuje příchod jara a blížící se rozjezd sezony. Čím se nás, ze zimního spánku se probouzející motocyklisty, pokusili vystavovatelé navnadit?



Best Bikes 2013

Nejoblíbenější a nejlepší motorky, které z nich to jsou? Tak na tuto otázku jsme se společně s vámi, našimi čtenáři, pokusili odpovědět. Jako pomocníka jsme si k tomuto nelehkému úkolu přizvali starý dobrý anketní lístek se spoustou obrázků. A jakže to vlastně dopadlo? Nechme promluvit finálovou statistiku ankety Best Bikes 2013…
Výroba přileb Suomy
Motocyklová přilba, zcela nepochybně nejdůležitější z ochranných prvků jezdce, který ale často slouží i jako vyjádření stylu a módy. Jak probíhá výroba tohoto nezbytného doplňku, jsme byli zjistit za branami italské továrny Suomy nedaleko Milána.



Zaostřeno na téma: Odzimování
Co zkontrolovat a na co nezapomenout, než po zimě vyjedete?


Cestopis: Motorkářským průvodcem po Asii, 2. díl
Byli jsme celá parta už druhý den v Lehu, což je hlavní a vlastně i jediné město v Ladaku neboli Malém Tibetu – státu na severu Indie sousedícím s Tibetem a Pákistánem.




Moto Guzzi V7 Sport
Na vrcholu setrvala pouhou jednu sezonu. Přesto se drahá V7 Sport stala již krátce po svém představení v roce 1971 legendou.



Rozhovor: Karel Hanika/Red Bull Cup 2013

Po roční zkušenosti bude v elitním poháru juniorů – Red Bull MotoGP Rookies Cupu – český jezdec Karel Hanika patřit ke kandidátům na celkové prvenství. Jeho roli navíc před startem sezony zvýraznily dva oficiální testy, které šestnáctiletý závodník oba vyhrál. Časopis Motocykl mu tedy položil několik otázek, na které nám Kája velmi rád odpověděl.

Lidé z padoku: Martin Sodomek
V naší tradiční rubrice „Lidé z padoku“ se dnes budeme věnovat postavě, která stojí za samotným řízením závodu. K rozhovoru jsme vyrazili do Hořic, kde nám velmi ochotně odpovídal prezident tamního AMK Martin Sodomek. Blíží se největší český závod na přírodních okruzích, takže je jasné, že hlavním motivem rozhovoru byl další ročník legendárních hořických zatáček.
Finále: Yamaha V-Max
Je jen málo motocyklů, které se staly opravdovým kultem. Jedinečná Yamaha V-Max k nim bezesporu patří.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.80
Známkováno: 5x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist