sumoto_leden



Zimní výbava - skútr

Kapitoly článku

Rukavice

Když v zimě pořádně mrzne, zpravidla část těla, na které to pocítíte nejdříve jsou Vaše ruce. Není nic snazšího, než si pořídit teplé rukavice. Ano, to je pravda, bohužel řada z nás v tu chvíli zapomíná zároveň na bezpečné rukavice a často to končí u rukavic na lyže. Zde platí dvojnásob, že se nevyplatí šetřit.
Pokud se porozhlédneme po obchodech s příslušenstvím, je zde nabídka opravdu pestrá. Nicméně opravdu kvalitních rukavic na zimní ježdění už zas tolik není. Já jsem v tomto ohledu sáhl tzv. do vlastního šatníku pro GORE-TEX rukavice značky Dainese řady D-TEC (cca 2500-3500 Kč).
Ty se vyznačují opravdu velkým tepelným komfortem, voděodolnou a prodyšnou membránou a zároveň dostatečnými protektory. Jejich nevýhodou je samozřejmě vyšší cena, což Vám však vykompenzuje možné využití i pro další zimní sporty, o jejich opravdu precizním zpracování ani nemluvě. Možností je na trhu v tomto ohledu více, ale tyto jsou osvědčeným příkladem.

Návleky na ruce

Pro účely zimního ježdění na skútru se rovněž náramně hodí zateplené rukávy na řidítka Manopole (cca 1000 Kč). Zde je výrobců na našem trhu poměrně dost a nabídka široká. Já jsem sáhl i v tomto případě opět po italské značce TucanoUrbano.
V
nabídce značky jsou dva základní typy, podle toho zda máte řidítka se závažíčky, či nikoliv. Co se samotného střihu týče, je na výběr ze tří možností. Montáž je opět velice snadná. Rukávy se jednoduše navléknou na řidítka a protáhnou přes ovládací páčky. Důležité je jen jejich důsledné přichycení a utěsnění otvoru přiloženým filcem a plastovou krytkou se stahovací páskou. Podobně jako u dečky je komfort maximální. Výsledkem jsou ruce v teple a to i za použití třeba běžných letních rukavic.
Není nic pohodlnějšího než mít variabilní přilbu do každého počasí a teploty. Jízda ve městě a na kratší vzdálenosti je dosti specifická. Jezdec často potřebuje zastavit, něco rychle vyřídit a bez dlouhého zdržování opět vyrazit na cestu.

Variabilní přilba

I při celoročním provozu, je praktické mít jednu přilbu, jak do velkého tepla, tak do chladnějšího období roku. Na trhu je tak pro tyto účely několik výrobců, kteří Vám takto všestrannou přilbu mohou nabídnout. Jistě někdo může namítat, že klasická integrální přilba je plně dostačující, či lze koupit tzv. vyklápěčku nebo zkrátka přilbu typu Jet. Kdo však jezdí opravdu často, zjistí, že jsou situace, kdy je potřeba mít univerzálnější řešení.
Já jsem v rámci tohoto testu zvolil opravdu variabilní přilbu, která plně splňuje moje očekávání ve všech ohledech pro městský provoz. Model s označením Givi X.01 N900 (5990 Kč)homologaci integrální přilby. Její hlavní předností je možnost snadno snímat přední čelist a v případě potřeby ji zaměnit za jinou. K dispozici tak máme rázem přilbu pro letní/zimní použití, či v případě potřeby možnost přestavět přilbu na klasickou Jet-ku. Snadno lze zaměnit i kryty odvětrávání v horní části přilby.
Samozřejmostí je vyjímatelná vnitřní výstelka, kterou lze snadno čistit a prát. Jistě nezanedbatelnou a praktickou součástí této termoplastové přilby je i integrovaná sluneční clona. Přilba mě osobně překvapila vnitřním komfortem a překvapivě malou hmotností. Právě hmotnost totiž bývá u variabilnějších řešení, či tzv. vyklápěček problém.
Pro jezdce tak není nic snazšího, než se před jízdou podle situace a typu cesty rozhodnout a přilbu si náležitě přizpůsobit. Na skútr rozhodně ideální společník. Na druhou stranu, i přes avizované homologace, bych především na velký motocykl a do vyšších rychlostí asi přeci jen sázel na klasické integrální řešení. Variabilní přilby se na trhu objevují stále častěji, takže se v brzké době určitě budeme tomuto tématu obšírněji věnovat.

Závěr

Téma zimního příslušenství není jistě tímto krátkým článkem vyčerpané. Snažil jsem se pouze najít a vyzdvihnout základní výbavu a doplňky, které by Vám mohli letošní nekonečnou zimu na cestách přeci jen zpříjemnit. Doufejme v brzké jaro a slunce, které nám dovolí užívat si jízdu na motocyklech co nejčastěji a naplno.

Za zapůjčení příslušenství děkujeme firmám www.motosp.cz a www.adventure-biker.cz .

Informace o redaktorovi

Lukáš Růžička (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 182 cm
Matěj Oliva - (Odebírat články autora)
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (10x):


TOPlist