gbox_leden



Vlajková loď Cardo Packtalk Edge – konečně mezi všemi

Vlajkovou lodí interkomů značky Cardo je modelové provedení Packtalk. Vyplatí se zainvestovat vyšší částku do toho zařízení, nebo je lepší sáhnout po osvědčené nižší řadě Freecom?

Kapitoly článku

Není to tak dlouho, co jsme si mohli vyzkoušet cenově dostupnou sadu interkomů izraelského výrobce Cardo v nejprodávanějším provedení Freecom 4x Duo, které nás nadchlo skvělou audio produkcí a dobrou výbavou i výdrží. Tuto recenzi si můžete přečíst zde. Nyní však máme v rukou to nejlepší, co značka Cardo nabízí, a sice dvojici interkomů Packtalk Edge. Samostatná jednotka Packtalk Single je opatřena poměrně dost sebevědomou cenovkou 8 499 Kč. Pokud si rovnou koupíte double pack Packtalk Edge Duo za 13 299 Kč, pár kaček ušetříte. Má tedy smysl připlatit si nezanedbatelné 4000 Kč za prestižnější model? Nejdříve si pojďme trošku omrknout výbavu a vlastnosti, které Packtalk nabízí.

Hlavní klíčové vlastnostmi interkomu Cardo Packtalk Edge

  • „Air Mount“ magnetické uchycení k základně ⇒ geniálně jednoduché, snadné a naprosto bezpečné
  • Univerzální Bluetooth konektivita ⇒ Edge lze snadno propojit s interkomem kteréhokoliv jiného výrobce.
  • Bezdrátová aktualizace „Over-The-Air“ (Bluetooth + WiFi nebo mobilní data) – přes spárovaný smartphone s mobilní aplikací Cardo Connect App.
  • Sound JBL High-Definition.
  • „Natural Voice“ hlasové ovládání bez nutnosti dotyku.
  • Nejnovější USB-C.
  • Rychlodobíjení.
  • FM rádio s RDS.
  • Max. dosah až 1,6km mezi dvěma jezdci, v případě max. skupiny 15 jezdců až 8km.
  • Možnost volby inovovaných JBL zvukových profilů.
  • Vodotěsnost a odolnost splňující IP67 za podmínek: déšť, sluneční svit, bláto, sníh.

Pomineme-li trošku jiný vzhled, základní odlišností oproti levnější řadě Freecom je nové magnetické uchycení interkomu k základně. Stačí jen přiblížit jednotku na 1-2 cm k základně v přibližně správné pozici a jednotka se sama přichytí a vycentruje. Určitě někoho nyní napadne, zda uchycení magnetem je bezpečné. Ano, síla magnetu je naprosto dostačující a odolá jak otřesům, taky by měla odolat i případným pádům. Pro demontáž stačí stisknout malou pojistku a jednotku ze základny vysunout. Chce to jen maličko cviku, ale po chvilce trénování se z toho stane běžná rutina.

Interkom Cardo Packard Edge využívá dle potřeby několik způsobů párování – Dynamic Mesh Connection (DMC), Cardo HD Live Bluetooth Connection či univerzální Bluetooth konektivitu pro spárování s interkomem jiného výrobce. K základním dovednostem patří spárování s navigací, přehrávačem MP3, mobilním telefonem a TFT displejem motocyklu. Pro připojení k počítači je interkom vybaven zdířkou USB-C. Zajímavostí v nabídce interkomů Packtalk Edge je možnost volby dvou licencovaných verzí pro milovníky značek Honda a KTM.

Obsah balení a instalace interkomu

Po vybalení zařízení z krabiček nás oproti dříve zkoušenému Freecomu nečeká žádné překvapení. Najdeme zde v každém balení jedno zařízení, základnu a příslušenství pro připojení – mikrofon na ohebné tyčce se suchými zipy, mikrofon na kabelu, USB kabel, sadu příchytek do helmy a návod k obsluze nyní konečně i v českém jazyce. Na výběr jsou dvě možnosti uchycení základny – pomocí klipu pod skořepinu helmy nebo nalepovací destička.

Průvodce instalací umožní každému běžně zručnému uživateli do přilby vše poskládat a pospojovat tak, aby to fungovalo. A pokud by přeci jen někdo při montáži váhal, tomu stoprocentně pomohou podrobné video návody na stránkách dovozce. Poslední nutností je instalace aplikace Cardo Connect do vašeho telefonu, spárování interkomu s telefonem, zaregistrování interkomu a provedení aktualizace. Dál už pak nic nestojí v cestě, abychom mohli interkom používat. Příjemným zjištěním hned na začátku je fakt, že kromě prvotní aktualizace se už není třeba o nic více starat, každá další aktualizace bude provedena zcela automaticky. Díky tomu bude jednotka udržována v aktuálním stavu včetně nejnovějších dostupných funkcí.

Ovládání – jednoduše, intuitivně, manuálně i hlasovými příkazy

Navzdory tomu, že samotný interkom má trošičku jiný tvar, vsadili u Carda Packtalk stejně jako u nižší řady Freecom na trojicí tlačítek a jeden otočný ovladač pro ovládání všech funkcí. Vlastně je to jakýsi rukopis všech interkomů Cardo a navíc není důvod měnit něco, co skvěle funguje.

Uživatelské prostředí aplikace je shodné s řadou Freecom, graficky jednoduché, vše jasné, intuitivní, jen je třeba vládnout základními termíny angličtiny. Žádné zbytečnosti, pouze jednoduchá volba mezi několika základními funkcemi interkomu – telefonování, poslechem hudby či rádia. Vše je zcela jasné, intuitivní, a proto vlastně ani nevadí, že na vás interkomy nemluví česky. V sekci nastavení si lze pohrát s nastavením audia či rádia, zvolit denní nebo noční vzhled appky a více ani není potřeba. V sekci telefonu si můžete uložit do oblíbených často volaná telefonní čísla, abyste se během jízdy nemuseli příliš rozptylovat.

Funkce interkom – konečně mezi všemi!

Tou hlavní funkčností, kterou od interkomu očekáváme, je možnost spojení s batůžkem či ostatními účastníky výpravy. To zvládá Packtalk naprosto skvěle podobně jako slabší řada Freecom. Jednoduché párování, super zvuk i dostatečná hlasitost umožňují pohodový pokec v nízkých i vysokých rychlostech. V jedné věci má ale interkom řady Packtalk suverénně navrch. Sláva, sláva, sláva! Tak přeci jen jsme se dočkali tolik chtěné kompatibility pro možnost připojení s interkomy ostatních značek. Konečně si můžeme pokecat s kámošema ve skupině, kteří mají třeba interkomy od konkurenčního Interphonu. Nemám důvod nevěřit, že stejně tak bude fungovat spojení i kecafony jiných značek, ale reálně jsem vyzkoušel jen kompatibilitu s Intrephony Avant. Také Packtalk stejně jako Freecom využívá pro komunikaci s ostatními účastníky technologie zvané Dynamic Mesh Communication, která nabízí automatické párování i v případě vypadnutí člena skupiny či rozdělní skupiny. Uváděný dosah až 1,2km mezi dvěma jezdci se mi nepodařilo ověřit, ale reálně není problém pohodově komunikovat na vzdálenosti kolem 600 m, což považuji za velice slušný výsledek.

Stejně jako u Freecomů i zde perfektně fungují dva chipy Bluetooth v každé jednotce, díky čemuž můžete hovoru za současného poslechu hudby na pozadí. Touto vychytávkou jsou vybaveny konkurenční Avanty od Interphonu, ale prakticky u nich tato věc není funkční ani po několikerém aktualizování softwaru.

Hudba a poslech rádia – diskotéka i slušnej pokec

Stejně jako levnější Freecom je i Packtalk vybaven značkovými sluchátky JBL, která poskytují fakt parádní zvuk a já osobně jsem v přílbě na uších neměl nikdy nic lepšího. Hudební výkon je naprosto dostatečný a i při vyšší nastavené hlasitosti je produkce zvuku hodně věrná. Není tedy žádný problém pokecat si se svojí partičkou či spolujezdcem při rychlostech přesahující dálniční limit. Také zde je možnost přes appku nastavit automatickou kontrolu hlasitosti. Hudební fajnšmekři určitě ocení možnost volby jednoho ze dvou audio profilů Bass Boost, High Volume či Vocal vhodného pro mluvené slovo na přednastavitelném ekvalizéru. V appce si také můžete vybrat zdroj pro výběr hudby, přednastavena je hudební aplikace Spotify.

Kdo rád za jízdy poslouchá rádio, ten si jej bude moci užívat díky skvělé citlivosti FM přijímače bez větších výpadků. Ve výbavě nechybí funkce RDS a možnost uložení oblíbených stanic do šesti pamětí. Dobrá zpráva je ta, že i na poslech rádia či hudby se vztahuje funkce hlasového ovládání. Víc si snad ani člověk nemusí přát. Když se k tomu přidá paralelní mix zvuku hudba + interkom, máme tu dokonalého společníka pro cestování.

Dobrá výdrž a rychlé nabíjení

Potěšující je celková výdrž interkomů Cardo Packtalk. Výrobce uvádí 13 hodin hovorového času. V praxi ve standby režimu vydrží déle než týden, a pokud budete interkomy využívat více často, během týdenní dovolené je budete muset dobít přibližně dvakrát a díky hlášce o stavu baterie v procentech při každém vypnutí jste dokonale v obraze. A když po cestě není času právě na zbyt, přibližně za dvacet minut interkom našťouchnete na dvě hodiny hovorového času. Zcela vybitý interkom dobijete do plna přibližně za necelé dvě hodiny.

Závěrečné zhodnocení

Perfektní výbava, super zvuk nebo zajímavé magnetické uchycení k základně, to vše a nejen to nabízí nová generace interkomů Cardo Packtalk Edge. Na začátku této recenze jsme si položili otázku, zda má smysl připlatit si nemalou částku za interkomy Cardo Packtalk, nebo si vystačit s interkomy nižší řady Freecom? Já už v tom mám po několikatýdenním zkoušení zcela jasno. Pokud jezdíte pouze se spolujezdcem, stoprocentně si vystačíte s levnějšími Freecomy, které dělají většinu věcí stejně dobře jako dražší řada. Jezdíte-li často ve skupince a chcete si během jízdy pokecat s batůžkem i s kamarády na dalších motorkách, pak bez váhání jděte do vyšší řady Packtalk, která umožňuje spojení s interkomy jiných značek. Nyní navíc s tříletou zárukou.

Informace o redaktorovi

František Hadt (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 193 cm

Klady a zápory

+ kvalitní hudební projev
+ dlouhá výdrž
+ kompatibilita s interkomy jiných značek


- chybí čeština


POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):


TOPlist