UltraSeal + video

Možná vás už také někdy potkala ta nepříjemná situace, kdy jste přišli k motorce a pneumatika prázdná! V dnešní době je na trhu více přípravků, které umožňují tento problém odstranit a pokračovat v jízdě. Některé jsou na jedno použití a po aplikaci ze spreje na nich dojedete domů. Nebo můžete použít lepící sadu. My jsme dnes otestovali výrobek Ultraseal, který vám nejenom umožní dojet v bezpečí domů, ale hlavně se snaží defektu především předejít!

Není to klasický antipich, ale přípravek, který se aplikuje přes vyndaný ventilek do pneumatiky jako prevence. Odzkoušeli jsme Ultraseal na pneumatikách Mitas přímo v praxi. Po prvním přejetí desky s hřebíky o průměru 3 mm se některé hřebíky ohnuly, ale i přesto pronikly do pneumatiky. Petr udělal několik oblouků po parkovišti a přijel zpět k nám. Po prozkoumání pneumatik jsme našli asi čtyři defekty. Ultraseal nám ukázal svou barvu, ale při poslechu nebylo slyšet žádný únik vzduchu. Po změření tlaku jsme zjistili, že tlak je sice o 30 kPa na pneumatice menší, ale i tak to i při tolika defektech zajistilo stabilitu motorky.
Pokoušeli jsme se Ultraseal dostat do úzkých, ale pokaždé se zachoval stejně jako u prvního průpichu. Proto jsme pokračovali v testu s pomocí velkých stovkových hřebíků o průměru 5 mm, které se jen tak neohnou jako ty předchozí. Petr najíždí opatrně na hřebík a po celkem slyšitelném průrazu se Ultraseal snaží dostat do postiženého defektu. Opět nám ukazuje své složení a barvu, a to sice ve větším množství, také s tím má co dělat! Po projetí BMW jsme čekali, jestli dokáže zalepit i tento defekt. I přes jeho počáteční únik a syčení vzduchu se tam přece jenom po projetí odstředivou silou dostal a díru zaslepil. Potom už jen lehce pobublává a během několik hodin zasychá.

Při testu jsme viděli i aplikaci přímo přes ventilek. Každá pneumatika má určené dávkovací množství Ultrasealu. Aplikuje se vždy do vyvážených pneumatik a po aplikaci se motorka projede přibližně kilometr. Jak můžete vidět na konci videa, Ultraseal se rovnoměrně rozprostře po vnitřku pneumatiky a vznikne ochranný film. Ten Vás chrání nejen proti defektům až do průměru 6 mm a následným okamžitým zaslepením, ale také těsní kolem patky ráfku! Proč je to tak důležité? Protože pokud je příliš vysoký nebo nízký tlak vzduchu, pneumatika se za jízdy nadměrně zahřívá a jednotlivé vrstvy pláště se od sebe oddělují. Narůstá opotřebení pneumatiky a zároveň i spotřeba vozidla. Nehledě na to, že podle motocestovatelů na pneumatikách najedete až o 25% více kilometrů právě díky jejich stálému tlaku.

Video přehrajete kliknutím na tento obrázek:

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Filip Tichý - (Odebírat články autora)