Test cestovních doplňků

Jsou věci, které se dají vyzkoušet jen dlouhodobým a praktickým testem. Třeba u thermoprádla funkci za pár hodin nepoznáte, stejné je to i se zavazadly, nebo GPS. Pokusili jsme se pro vás vyzkoušet alespoň část ze širokého sortimentu a alespoň trochu usnadnit výběr.

Test cestovních doplňků

Thermoprádlo Forbikers

Při dlouhých přesunech, ale i při proplétání městem, nebo chladných nocích ocení řidič i spolujezdec kvalitní thermoprádlo hřející v chladném večeru a odvádějící horko a pot ve vedru. Pro náš test jsme zvolili prádlo ze střední cenové kategorie od firmy ForBikers. Není přehnaně drahé, ale na druhou stranu už by se mělo jednat o opravdu funkční prádlo a ne jen o umělý nesmysl s horšími vlastnostmi než bavlna. Z pánského sortimentu jsem zvolil triko se zipem a dlouhým rukávem, protože zkrátka nemám rád, když mám podšívku bundy na holé kůži.
Hodnotit funkční prádlo je celkem složité, jde pořád o subjektivní dojmy, takže začnu nejdřív technickou stránkou. Prádlo se ani po každodenním nošení po dva týdny nikde nezačalo párat a ploché švy nikde netlačily a nelezla z nich ani nitka. Nápravu by zasloužila šířka límce, který po zapnutí krátkého zipu v kombinaci s páskem helmy a límcem bundy trochu nepříjemně tlačil. Vše se ale vyřešilo porozepnutím vršku zipu. Límec je příjemný především díky izolaci proti větru, který se na krk nedostane. Samotná membrána funkčního prádla pak fungovala tak jak měla, prádlo po sundání v mžiku schne, pot odvádí jak má a ani v chladných skotských horách se do jezdce nepustila zima. Výhodou je samozřejmě i prodloužená zadní část trička, díky které netáhne jezdci na ledviny.

Z dámské kolekce jsme zvolili spodky, triko bez rukávů a  bundičku na zip, což by mohlo stačit jako kompletní výbava pro spolujezdkyni. A taky stačilo, výhodou je zejména oboustranost oblečení, které opravdu hřeje když má a nemoří Vás vedrem když stojíte v koloně. V prádle se i celkem pohodlně dá vyspat a překvapivě po dvou týdnech skoro neustálého nošení nesmrdí jak by se snad předpokládalo, po příjezdu do kempu je stačí někde přehodit a krásně se vyvětrají.¨
Bunda Jerseye tvoří mezistupeň mezi klasickým thermo prádlem a motooblečením, mě se líbilo zejména odkrytí holého těla od vnitřní výšivky kožené bundy, ale nevýhodou u celodenního nošení jsou příliš těsné gumičky na rukávech a spodním obvodu mikiny. Vyhrnutí rukávů stejně nezabrání a jen otlačí zápěstí. Každopádně vzhledem k ceně a zaměřením přímo na motorkáře je to odpovídající výrobek slušné kvality a použitelný v letní i mimo sezónní čas pro motocestrování.

Magnetický tankvak

Tankvaků je na trhu opravdu hodně v různých cenových kategoriích, takže možná budeme trochu nosit dříví do lesa. Na těchto velice praktických zavazadlech už bylo pravděpodobně vymyšleno vše, takže se nedá očekávat nic převratného, ale pár „vychytávek“ se přeci jen najde. Na tankvaku od ForBikers se samozřejmě také pár zajímavostí nechybí. Tou první jsou integrované popruhy na záda. Při návštěvách měst je to k nezaplacení. Zajímavé je také odepínání tankvaku. Základna s magnety je napevno přidělaná k nádrži a zajištěna páskem okolo krku řízení. Na základně je i slída pro uložení mapy, stejně jako na vrchu tankvaku. Samotný vak se na ní pak přidělává zipem. Při tankování stačí jen magnety nadzdvihnout a pohodlně se dostanete k hrdlu nádrže. Jinak samozřejmě jako každý tankvak, lze i ten od forbikers zvětšit obvodovým zipem a tankvak je vybaven třemi kapsami. V jedné z nich je pak ukryta „pláštěnka“. Tu jsme nakonec na cestě nepoužili, vak je schovaný za plexisklem a i když jsme pár minut prostáli v deštích, pevná látka vodu nepropustila.

Scottoiler

Představení Scottoileru jsme přinesli už před nějakou dobou. Nyní je čas zhodnotit, jak se chová na dlouhých cestách a při delším použití. Před cestou jsem s automatickým mazáním řetězu nenajel ani kilometr, což se mi samozřejmě šeredně vymstilo. Mazání nastavené na stupeň 4 mi zacákalo olejem kufry i celé zadní kolo. Ale co, alespoň jsem ho konečně pořádně umyl. Takže zpět na stupeň dva, po pár kilometrech ověřit funkci a vše je v pořádku. Na mazání se toho bohužel moc hodnotit nedá, buď funguje, nebo ne. Scottoiler rozhodně fungoval a to i v dešti a za jakékoliv rychlosti. Spolucestující se mě dokonce ptal, zda mám na cestu nový řetěz. Opotřebení řetězové sady bylo za cestu nulové a nestalo se mi, že bych přišel k suchému řetězu. Velice příjemná byla i spotřeba oleje, který jsem doléval jen jednou a to hlavně kvůli na plocho umístěné nádržce. Takže na otázku, zda namontovat automatické mazání bych dnes odpověděl jednoznačné ANO.

Givi Maxia

O kufru už jsme něco napsali dříve. Původně jsem ani neměl v plánu se zmiňovat, ale zátěž, které jsme maxii podrobili byla natolik extrémní, že se o to musím podělit. V kufru byl stan, boty, nějaké pití, tekuté suvenýry ze skotských Distilery a ještě něco navíc, na horní „zahrádce pak dva spacáky, dvě karimatky a tyče od stanu. Celkem tedy nějakých 15 – 20 kilo v rychlostech přes 150km/hod, nebo na rozbitých horských silničkách, kde nadskakoval snad i spolujezdec. Plotna i kufr samotný vše vydržel bez problémů, zámek nepovolil. Jediné, co se nám podařilo zničit byla vzpěra držící otevřený kufr, která nevydržela jedno neopatrné otevření s věcmi přidělanými na víku, to se převážilo a vzpěry vytrhlo. Naštěstí se jen vytrhl šroubek, takže stačí dát o něco větší.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.48
Známkováno: 23x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist