gbox_leden



Tankvak Famsa Enduro Max Adventure

Hned po výstavě nám na redakčním stole přistál nový tankvak italské značky Famsa, a tak jsme jej při první příležitosti vyzkoušeli v praxi. Podle dobrodružného názvu by se sice mohlo zdát, že tenhle tankbágl má jasně vymezený okruh zákazníků, ale ve skutečnosti se dá posadit téměř na libovolnou nádrž. My jsme jej například úspěšně používali během redakčního testu nové Yamahy FJR1300A.

Teoretické seznámení s tankvakem Famsa Adventure už naším webem proběhlo začátkem roku, takže jen stručně připomeňme základní parametry. Bágl je vyrobený z voděodolného polyesteru a hlavní komora má při základní výšce objem 13 litrů. Rozepnutím zipu a posunutím víka nahoru vyroste kapacita o dalších šest na celkových 19 litrů, což už stačí na sbalení civilního oblečení včetně bot, když se jede na chatu. Drobnosti se vejdou do třech venkovních kapes, a odepínatelné svrchní průhledné pouzdro je dimenzováno na formát A4. Pouzdro na mapu lze odejmout a použít samostatně na upínací základnu,  uložení mapy i bez tankvaku. Tankvak se dá nosit v ruce za klasické ucho nebo přes rameno na délkově nastavitelném popruhu přes rameno. Změnit tankvak na batoh lze pomocí příplatkových  popruhů. Pro lepší viditelnost za šera a tmy je povrch opatřen  reflexními proužky 3M Scotchlite a součástí balení je nepromokavá pláštěnka se svrchní částí z čirého plastu, který umožňuje čtení mapy i za deště.
Tankvak se připíná typickým Famsa systémem Soft Fix, takže se dá bez problémů přidělat i na motorku, která má přes nádrž plastový kryt. Upínací základna má zespodu měkký pogumovaný povrch, který je jednak šetrný k laku, a jeho třecí schopnosti dobře fixují tankvak na místě. Základna může na motorce zůstávat prakticky non-stop. Famsa vyrábí speciálně tvarované základny na celou řadu modelů nejrůznějších značek, ale i když mezi nimi náhodou nenajdete ten svůj, máte ještě možnost sáhnout po univerzálu. My jsme použili základnu určenou na FJR1300 od roku 2008, která pasuje i na letošní inovovaný model.
Když chcete tankvak střídat na víc motorkách a nebaví vás pořád přendavat základnu - přeci jen chvilku trvá odpoutat a hlavně připoutat ji popruhem pod krkem řízení - je možné zvlášť dokoupit další upínací základny samostatně. Podložku není třeba sundavat ani při tankování, stačí rozepnout zip do tří čtvrtin a bágl z víčka odsunout.
Systém uchycení brašny k základně je vlastně jediná věc, které adresujeme drobnou výtku. Sundání tankvaku z motorky obnáší rozepnutí celého zipu až do konce, který se nachází vepředu na levé straně - tedy přesně tam, kde přístupu vadí řídítka zamčená v levém rejdu. Jestli v tom byl konstrukční záměr, pak jako ochrana před ukradnutím funguje dobře. Ani trefování se zipem do jezdce při nasazování plně naloženého tankbáglu není úplná hračka, ale jinak už převažují samá pozitiva.
Když se popruh základny správně umístí a utáhne, tankvak drží na místě pevněji lépe než magnetické modely.  Ideální je i jeho velikost, díky které nepřekáží ani výhledu na budíky, ani pohybu těla při předklonění.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 186 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):
Související firma
  • Adventure Rally

    Zástupce pro CZ, SK a PL pro výrobce výrobce Outback Motortek, BUMOT, UNIT garage, #EATMYDUST, CROSSCOUNTRYADV, Carbon Fox, Motohansa.



TOPlist