reline_unor



RAM Mount drží i na skútrech

V nedávném testu držáků značky RAM Mount, který byl věnován uchycení navigací, chytrých telefonů a dalších přístrojů na různé typy motorek, jsme záměrně nechali stranou skútry. Když se totiž podíváte do většiny jejich oplastovaných kokpitů, uvidíte dost omezené množství potenciálních montážních bodů, které se v některých případech blíží nule. Přitom zrovna na skútru, který často slouží k pohybu městem, se taková navigace nebo mobil přímo před očima může hodit.

Kapitoly článku

Nota bene, když papírovou mapu ani mobil nemůžete zastrčit pod slídu tankbáglu, protože skútry jaksi mají nádrž úplně jinde, než kam se tankvak normálně na motorce dává. Ani objímka na řídítka, která se na motorce asi používá nejčastěji, u skútru většinou nepřichází v úvahu. Nějaké možnosti tu ale přeci jen pořád jsou.

A překvapivě jich není zas tak málo, jak by se mohlo zdát. Když zrovna nevlastníte skútr se zrcátky připevněnými do přední masky, jako to má například naše redakční Piaggio, můžete k přichycení kulového čepu využít tyčku zrcátka. RAM Mount má v nabídce rovný nebo zahnutý držák s dírou přesně na desítku závit, jehož montáž je naprosto triviální. Zrcátko se jednoduše vyšroubuje ven, oko držáku se navlékne na závit a celá sestava putuje zase zpátky na své místo. Pak už není nic jednoduššího, než k sobě poskládat vhodná ramena a svorky podle potřeby, a naštelovat finální držák konkrétního přístroje na to správné místo. O tom, jaké přístroje lze uchytit do držáků RAM, se o  tom dočtete v předchozím článku.

Jenže ne každý skútr má zrcátka zašroubovaná do objímky na řídítkách. Některé modely - hlavně maxiskútry - je mívají vepředu na kapotáži, kde použití držáku není možné ani technicky (uchycení zrcátka je řešené jinak), ani kvůli příliš vzdálené poloze. Náhradním řešením pak může být držák, využívající víčko nádobky brzdové kapaliny, ale v případě zmíněného Piaggia ani ten nepomůže. Obě nádobky jsou schované pod plastem, takže se výběr možností dále zužuje. Ve hře zůstává vlastně už jen čep s přísavkou nebo samolepící základnou. Výhodou přísavky je bezesporu její flexibilita, která umožňuje celý držák snadno sundat a odnést s sebou (například při parkování). Tento typ uchycení ale nemusí vždy znamenat stoprocentní jistotu, zvlášť na nerovných nebo znečištěných plochách. Pode našich zkušeností snese poměrně velkou zátěž, záleží ovšem hodně na síle páky. Čím delší rameno a těžší přístroj na přísavku pověsíte, tím je větší pravděpodobnost, že podtlakový spoj nevydrží přejezd větší nerovnosti. V tomto ohledu se pevněji jeví samolepící držák, který ale nelze opakovaně sundavat a znovu nalepovat.

Důležité ale je, že ani na skútru nejste ochuzeni o možnost mít svůj mobil nebo navigaci přímo na očích. Otázku, do jaké míry je to bezpečné, necháváme otevřenou. Kdo má špetku soudnosti, nebude si za jízdy číst esemesky nebo prohlížet nové příspěvky na sociální síti. V používání mobilu místo navigace - pokud je umístěn tak, aby co nejméně odváděl pozornost od dění na silnici - nevidíme nic špatného, stejně jako v používání samotných navigací. A v natáčení kamerou - ať už kvůli uchování zážitků z jízdy, nebo jako důkaz pro případ nehody - už vůbec ne.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 186 cm
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (9x):


TOPlist