reline_unor



Motokrosové brýle 3F Vision

Bez pořádných brýlí to při offroaďáckém motosportu prostě nejde. Jednak je potřeba zrak pořádně chránit a zrovna tak mít neustále stoprocentní výhled. Každý asi párkrát zažil prekérku, kdy skrz zablácený a zamlžený brýle neviděl lautr nic. Místo soustředění na jízdu samotnou se musel peklovat s čištěním skel, které stejně nikam nevedlo. Naštěstí existují vychytávky, které jezdce od těchto nepříjemností ušetří. Příkladem toho jsou motokrosové brýle 3F.

Kapitoly článku

Na trhu se už nějakej ten pátek pohybuje ryze česká značka 3F, jejíž hlavním artiklem jsou brýle pro nejrůznější sportovní disciplíny. Mě pochopitelně nejvíce zaujaly ty motokrosové, které reprezentují modely Evolution, Eagle, Hawk a Monster. Jelikož je motoskijöringová sezóna v plném proudu, krátce jsem zabrousil i do sekce lyžařských brýlí. Pojďme se ale podrobněji mrknout na motokrosový model Monster, který jsem na vlastní bulvy vypruboval v závěru letošní sezóny. Tenhle model se nabízí jednak v „klasickém“ provedení s dvojitým sklem opatřeným červíky na trhačky za 1299 Kč a zrovna tak v provedení s převíjecím systémem Roll-Off, který je o tři stovky dražší. 
Nejčastěji mi na motokrosových tratích dělaly společnost brýle Monster s dvojitým sklem. Jejich největší plusem je použití technologie Vacuum Anti−fog, která si hravě poradí s nepříjemným mlžením skel. Anti-fog je speciální vrstva proti kondenzování vody, která zabraňuje mlžení skel. VAF je ve zkratce systém dvojitých zorníků, mezi kterými díky výrobní technologii vzniká vakuum. Ve spojení s důkladným odvětráním a systémem antifog je docílena absolutní nemlživosti brýlí, za jakýchkoli klimatických podmínek. 
V podzimních dnech, kdy se rtuť teploměru nedostala přes desítku, se tenhle vychytaný systém fakt šiknul. Ocenil jsem to hlavně ve chvílích, kdy jsem po několika rundách na motokrosový trati zastavil a dával si oraz. I když jsem byl pěkně uřícenej, skla se opravdu nezamlžila, takže jsem neměl důvod brýle sundat a zběsilým máváním je odmlžovat. Při motokrosovém lítání to oceníte především při čekání, něž padne startovací rošt a vy poletíte do první zatáčky jak o život. Při enduru třeba během čekání před časovou kontrolou, dotankovávání, ale i vyprošťování mašiny z nějaký tý offroaďácký šlamastiky.
Mimo to jsou skla opatřeny UV filtry pro potlačení UVA, UVB a UVC záření. Skla se samozřejmě nemohly obejít ani bez červíků pro použití trhacích fólií. Mimochodem balíček deseti kousků trhaček koupíte za 99 Kč a náhradní skla pro brýle Monster a Evolution za 325 Kč. Na výběr je pak mezi čirým sklem, nebo stříbrným zrcadlem. Tak jako u všech ostatních motokrosových brýlí, je i zde velice důležité, že mi parádně sedly do přilby. Nikde neodstávaly a ani netlačily na obličej, což má na svědomí dvoumolitanová vrstva zakončená jemnou mikroplyšovou vrstvičkou. Také s odvětráním nebyl sebemenší problém a brýle na přilbě  díky protiskluzovým proužkům pevně držely. Po několikaměsíčním testování musím konstatovat, že se jedná o velice povedený model s precizním zpracováním. Možná právě proto brýle 3F používají také motokrosaři František Smola a Lukáš Komprda z týmu Motoman.
Brýle, stejně jako ostatní MX oblečení, se čím dál více stávají také módní záležitostí. A zrovna z tohoto pohledu je škoda, že se model Monster vyrábí pouze černém a bílém mramoru. Určitě by nebyla od věci kolekce několika dalších barev s ulítlejším designem.
Model Monster se prodává také se systémem Roll-Off. Ten se hodí hlavně při motokrosových závodech na hodně rozbahněné trati, kdy trhačky nestačí.
Pomocí táhla na levé straně během chviličky převinete fólii a máte zase čisto před očima. To se dá opakovat, až dokud se nedostanete na konec cívky. Věřte, že šest metrů vydrží hodně dlouho. Cena dvou náhradních cívek činí 249 Kč. Za zmínku stojí také fakt, že se dá nastavovat výška posazení pásky. Stačí křížovým šroubovákem povolit dva šroubky a rolovací mechanismus nastavit na požadovanou pozici. 
A přemýšlíte, proč název 3F? Feeling (Pocit), Freedom (Svoboda), Fun (Radost). To jsou tři slova, která něco napovídají o filozofii české firmy. Jejich kompletní nabídkou se můžete proklikat na stránkách www.3fvision.com.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):


TOPlist