Helma BMW System 5 s bluetooth komunikací WCS-1

Nedávno jsem si zakoupil pár helem BMW System 5. Jedná se o výklopnou přilbu s možností přestavby na JETku. Nicméně s integrovaným BT (Bluetooth) komunikací je přestavba nereálná, jelikož dojde k značnému zhoršení kvality komunikace, což je na druhou stranu pochopitelné.

Helma BMW System 5 s bluetooth komunikací WCS-1
Pokud mám hodnotit přilbu jako takovou mohu bez přehánění říci, že se opravdu jedná o nejpohodlnější výklopnou přilbu jakou jsem kdy měl. Zavírání a otevírání výklopné části jde opravdu velmi lehce jednou rukou, bez toho aby se přilba na hlavě hýbala.
Nevýhodou je celkem dost značná fyzická velikost přilby. Staré přilby jsem dal do kufru bez problému obě dvě. Srovnat tam dvakrát BMW vyžadovalo celkem velký logistický talent, a ani tak se kufr nedovírá zrovna nejlépe, ale vejdou se…


Co se týče aerodynamického hluku, je opět na špičce – nic nehvízdá, přilba necuká s hlavou. Větrání je směrováno přímo na plexi, prakticky zmenšená kopie z auta. Otevírá se vysunutím dopředu na bradě, takže odpadá vytahování mušek a ucpávání větracích otvorů. Toto bohužel neplatí o větrání nad plexi, které se otevírá standardně vysunutím nahoru. Vzduch je odtud přiváděn do dvou kanálů, které příjemně ochladí vršek hlavy a odejdou posledním větracím otvorem na zadní části.


Integrované bluetooth WCS-1 umí připojit prakticky jakékoliv BT zařízení (telefon, audio…) nicméně vždy jen jedno, resp. druhou přilbu a jedno další zařízení. Párování s telefonem se provádí standardně jako s BT handsfree.
Ovládání je vcelku jednoduché: jedno tlačítko je na zapnutí/vypnutí a nastavování a další dvě tlačítka jsou na přidávání a ubírání hlasitosti.
Kvalita zvuku je přímo úměrná rychlosti, v zásadě se dá říct, že do rychlosti 100km/h není problém. Budete rozumět všemu. Pokud jedete rychleji, je to problém a hodnocení kvality je asi hodně subjektivní.
Telefonování je pro mě bezproblémové, jelikož stejně jezdím hlavně po městě, tady v nižších rychlostech. Příchozí hovor se oznámí jedním a dvěma zazvoněními a potom dojde k automatickému přijmutí. Helma přenáší z telefonu veškeré zvuky, tedy např. uslyšíte i příchozí SMS, upomínku, atd. Samozřejmě použije i příslušné zvonění/upozornění, které máte nastavené v telefonu. Ukončení hovoru proběhne automaticky. Pokud umí váš telefon přehrávat např. mp3, můžete ho použít i jako walkman, nicméně kvalita reprodukce bude na úrovni LP desky.


Komunikace se spolujezdcem se aktivuje automaticky, pokud se dostanou spárované helmy na dosah a někdo promluví. Přenos zvuku je bez prodlevy. Rozhovor by se dal přirovnat k vysílačce – když někdo promluví na pozadí je slyšet šum, pokud nemluvíte je ve sluchátkách klid. Občas, zejména při vyšších rychlostech vyhodnocuje přilba okolní šum jako hovor a v druhé přilbě to začne na chvíli šumět. Ale není to nic hrozného – vše se dá slušně redukovat hlasitostí – zde musím říci, že jsem snad nikdy nepoužil maximální hlasitost – to by člověk asi ohluchnul.
Bohužel zde je pro mě největší problém přilby: pokud máte spárované dvě přilby a jedete sám bez té druhé, tak kdykoli vaše přilba vyhodnotí, že mluvíte nebo je v okolí hluk snaží se najít druhou přilbu a zahájit komunikaci. Což je samozřejmě neúspěšné a ve sluchátkách se vám ozve chybové píp. S ohledem na to, že jezdím po městě s otevřeným hledím, jednalo se zezačátku o nepříjemnou věc, ale zvykl jsem si. Dá se to samozřejmě řešit zrušením párování s druhou přilbou, ale je to dost nepraktické.
Jinak platí, že pokud komunikujete, je nutné mít vždy zavřené hledí… jinak je zvuk opravdu bídný.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist