Devold Multi-Sport funkční prádlo

Ne nadarmo se říká, že to co je nejdokonalejší, pochází z přírody. Po roce a nějakých 60 000 km v sedlech letos testovaných motocyklů mohu prohlásit, že v případě vlněného termoprádla Devold to platí stoprocentně. Mimo jiné mě těší, že jsem stejně jako tomu bylo v roce 1998, kdy jsem objevil a jako první přenesl do používání motocyklové veřejnosti termoprádlo Moira, byl i zde tím prvním, kdo se stal oficiálním testovacím partnerem společnosti North Trappers s.r.o., která je generálním dovozcem norské značky Devold.
Převzetí dvou sad prádla (to vše 2x protože většina z vás asi ví, že na cestách mě doprovází manželka Lenka), proběhlo koncem listopadu 2008. Hned moje následná prosincová cesta na západ republiky mě přesvědčila o výborných vlastnostech (a to nejen tepelně izolačních) této značky termoprádla. Díky kombinaci vrstev Multisport a Expedition jsem zdolal cestu v mrazivém počasí (na dálnici přes Berounku ukazoval teploměr na BMW F800GS, hodnotu -17°C) bez jakýchkoli následků na zdraví. Samozřejmě, že nutností byla kombinace s kvalitním vrchním textilním oblečením (v tomto případě STR), které má neprofouknutelnou i když zevnitř prodyšnou vrstvu. Nejdůležitějším prvkem dokonalého oblečení jsou ovšem ponožky, protože jak říká známé přísloví: „To chce klid a nohy v teple“. Právě požadavek tepla splňují ponožky Active nebo Tracking naprosto dokonale.
Při lednové cestě do Dakaru a následné dubnové do Mauritánie (soutěska Chinguetti) jsme byli, jak je na Sahaře běžné, naopak vystaveni vysokým teplotám přesahujícím mnohdy i +40°C. Zde posloužila souprava Multisport ve spojení s ponožkami Urban. Vedle výborné funkce transportu potu od těla se potvrdila vedle příjemného nošení (dáno kvalitou ovčí merino vlny) i nezapáchavost. Pouhé dvoje vyprání během měsíc trvající cesty hovoří za vše. Už v případě předchozí značky jsem říkal, že ve funkčním spodním prádle jedu i spím, ale v případě Devoldu je ten komfort výrazně vyšší. Na pocit ztvrdnutí tkaniny, které je u umělého materiálu naprosto běžné, se zde nehraje.

Novinku značky Devold, kterou je nejjemnější a nejlehčí řada Breeze, jsem potom vyzkoušel v letních měsících při cestách po Moldávii a Francii. Ani jeden z kusů prádla se nestal za roční dobu používání beztvarou hmotou, nepovolil jediný šev, v případě krátkých či dlouhých spodků je guma v pase plně funkční a na ponožkách, které sice v oblasti kontaktu se špičkou boty zaznamenaly lehké odření, nenajdete sebemenší dírku. To, že prádlo nosím celoročně i pod civilním oblečením, je samozřejmostí. Není totiž nad to mít na těle příjemnou a funkční vrstvu spodního prádla, které vám udrží dokonalé mikroklima.

Marek Hrodek (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
Jarda Šíma - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)