sumoto_leden



Cestování autovlakem

Kapitoly článku

Platný řád ČD - výňatky
1. Řidič vozidla se dostaví k odbavení před nakládkou do autovlaku:
  • noční EuroNight 425 do Košic od 20.15 do 20.30 h (odjezd vlaku ve 22.04 h)
  • noční EuroNight 425 do Popradu od 20.15 do 20.30 h (odjezd vlaku ve 22.04 h)
  • denní EuroCity 121 do Košic od 9.15 do 9.45 h (odjezd vlaku v 11.09 h)

2. Řidič při odbavení předloží zaměstnancům ČD, JLV nebo WGS:
  • platný jízdní doklad pro přepravu vozidla a řidiče
  • osvědčení o registraci motorového a přípojného vozidla („malý technický průkaz"), mezinárodní kartu automobilového pojištění („zelenou kartu“) a osobní doklad řidiče (občanský průkaz nebo cestovní pas)
  • zaměstnanec ČD s řidičem vyplní formulář „zpráva o stavu vozidla před naložením“ a zapíše si údaje o vozidlu

3. Na pokyn zaměstnance ČD se řidič přesune k nakládací rampě a připraví vozidlo:
  • deaktivuje alarm na vozidlu a především deaktivuje satelitní sledování ukradených vozů po dobu přepravy telefonicky prostřednictvím svého dispečinku (aby se zamezilo případným komplikacím na hranici)
  • řidič, příp. i osádka automobilu, si připraví příruční zavazadla, která si budou brát s sebou do ubytovacího vozu
  • po naložení automobilu již nebude umožněn vstup osob na vůz
4. Nakládka automobilu na autovlak pomocí rampy za účasti pracovníka ČD:
  • Za přepravu čtyřkolky se platí jako za přepravu automobilu. Cestující-řidič musí mít své vlastní upevňovací popruhy, kterými zajistí vozidlo proti pádu. Při výpočtu rozměrů vozidla je třeba brát v úvahu i výšku sedícího řidiče, pokud přesahuje stavbu vozidla. Tato výška nesmí překročit stanovenou maximální výšku pro přepravu.
  • přeprava motocyklů je možná pouze v relaci Praha - Poprad; nakládku si zajistí motocyklista sám za asistence zaměstnance ČD, upevnění motocyklu si zajišťuje motocyklista sám, vlastními upevňovacími popruhy podle instrukcí zaměstnance ČD na místě jím určeném
5. Ubytování v ubytovacím voze (lůžkovém nebo lehátkovém voze) ve vlaku EN 425:
  • po naložení automobilu se řidič, příp. i členové osádky automobilu, přemístí se svými osobními zavazadly do vyčleněného ubytovacího vozu k autovlaku, pokud mají do něho zakoupeny ubytovací příplatky
  • spolucestující předloží průvodci ubytovacího vozu příslušné jízdní doklady a ubytovací příplatky (jízdní doklad řidiče je součástí jízdního dokladu pro přepravu automobilu)
  • vyčleněný vůz pro osádky automobilů se zpravidla nachází v blízkosti terminálu autovlaků
  • rozdělení řidičů a osádek do jednotlivých oddílů ubytovacího vozu řídí průvodce vozu - zaměstnanec JLV nebo WGS (řidič nemá vyčleněný oddíl pro sebe; pokud takový standard požaduje, může si zakoupit ubytovací příplatek do lůžkového vozu v kategorii „singl")
  • spolucestující příp. řidiči, kteří mají zakoupeny ubytovací příplatky do jiného vozu než do vyčleněného vozu k autovlaku se se svými zavazadly přesunou na nástupiště a vyčkají příjezdu soupravy rychlíku, na kterém je přepravován jejich automobil (EN 425 do Košic i Popradu)
  • osádka automobilu může do vyčleněného ubytovacího vozu k autovlaku (pokud do něj mají zakoupeny ubytovací příplatky) nastoupit buď přímo v terminálu autovlaků nebo až na nástupišti po přistavení soupravy příslušného rychlíku
  • při cestě denním autovlakem EC 121 si řidič musí zakoupit místenku na uvedený spoj, spolucestující musí mít platné jízdenky a místenky do vlaku EC 121 (do 1. nebo 2. třídy)
6. Výstup v cílové stanici přepravy autovlakem:
  • vůz pro přepravu automobilů a vyčleněný ubytovací vůz vlaku EN 425 budou v cílové stanici přesunuty do prostoru vykládky automobilů i s cestujícími a jejich zavazadly; po příjezdu do cílové stanice nemusí osádky automobilů vystupovat na nástupiště a pěšky se přesouvat k terminálu autovlaků
  • osádky automobilů, kteří cestují v jiném ubytovacím voze, musí v cílové stanici vystoupit ze soupravy a pěšky se přesunout k terminálu autovlaků
  • při vykládce automobilů v cílové stanici vykládá řidič svůj automobil sám za pomoci pokynů a navigování zaměstnance dopravce

Informace o redaktorovi

Filip Tichý (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 195 cm
Matěj Oliva - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (37x):


TOPlist