Cestování autovlakem
Text: Filip Tichý | Foto: Matěj Oliva | Text: Tereza Kubátová | Zveřejněno: 16.7.2009 | Zobrazeno: 113 307x
Kapitoly článku
Platný řád ČD - výňatky
1. Řidič vozidla se dostaví k odbavení před nakládkou do autovlaku:
2. Řidič při odbavení předloží zaměstnancům ČD, JLV nebo WGS:
3. Na pokyn zaměstnance ČD se řidič přesune k nakládací rampě a připraví vozidlo:
1. Řidič vozidla se dostaví k odbavení před nakládkou do autovlaku:
- noční EuroNight 425 do Košic od 20.15 do 20.30 h (odjezd vlaku ve 22.04 h)
- noční EuroNight 425 do Popradu od 20.15 do 20.30 h (odjezd vlaku ve 22.04 h)
- denní EuroCity 121 do Košic od 9.15 do 9.45 h (odjezd vlaku v 11.09 h)
2. Řidič při odbavení předloží zaměstnancům ČD, JLV nebo WGS:
- platný jízdní doklad pro přepravu vozidla a řidiče
- osvědčení o registraci motorového a přípojného vozidla („malý technický průkaz"), mezinárodní kartu automobilového pojištění („zelenou kartu“) a osobní doklad řidiče (občanský průkaz nebo cestovní pas)
- zaměstnanec ČD s řidičem vyplní formulář „zpráva o stavu vozidla před naložením“ a zapíše si údaje o vozidlu
3. Na pokyn zaměstnance ČD se řidič přesune k nakládací rampě a připraví vozidlo:
- deaktivuje alarm na vozidlu a především deaktivuje satelitní sledování ukradených vozů po dobu přepravy telefonicky prostřednictvím svého dispečinku (aby se zamezilo případným komplikacím na hranici)
- řidič, příp. i osádka automobilu, si připraví příruční zavazadla, která si budou brát s sebou do ubytovacího vozu
- po naložení automobilu již nebude umožněn vstup osob na vůz
- Za přepravu čtyřkolky se platí jako za přepravu automobilu. Cestující-řidič musí mít své vlastní upevňovací popruhy, kterými zajistí vozidlo proti pádu. Při výpočtu rozměrů vozidla je třeba brát v úvahu i výšku sedícího řidiče, pokud přesahuje stavbu vozidla. Tato výška nesmí překročit stanovenou maximální výšku pro přepravu.
- přeprava motocyklů je možná pouze v relaci Praha - Poprad; nakládku si zajistí motocyklista sám za asistence zaměstnance ČD, upevnění motocyklu si zajišťuje motocyklista sám, vlastními upevňovacími popruhy podle instrukcí zaměstnance ČD na místě jím určeném
- po naložení automobilu se řidič, příp. i členové osádky automobilu, přemístí se svými osobními zavazadly do vyčleněného ubytovacího vozu k autovlaku, pokud mají do něho zakoupeny ubytovací příplatky
- spolucestující předloží průvodci ubytovacího vozu příslušné jízdní doklady a ubytovací příplatky (jízdní doklad řidiče je součástí jízdního dokladu pro přepravu automobilu)
- vyčleněný vůz pro osádky automobilů se zpravidla nachází v blízkosti terminálu autovlaků
- rozdělení řidičů a osádek do jednotlivých oddílů ubytovacího vozu řídí průvodce vozu - zaměstnanec JLV nebo WGS (řidič nemá vyčleněný oddíl pro sebe; pokud takový standard požaduje, může si zakoupit ubytovací příplatek do lůžkového vozu v kategorii „singl")
- spolucestující příp. řidiči, kteří mají zakoupeny ubytovací příplatky do jiného vozu než do vyčleněného vozu k autovlaku se se svými zavazadly přesunou na nástupiště a vyčkají příjezdu soupravy rychlíku, na kterém je přepravován jejich automobil (EN 425 do Košic i Popradu)
- osádka automobilu může do vyčleněného ubytovacího vozu k autovlaku (pokud do něj mají zakoupeny ubytovací příplatky) nastoupit buď přímo v terminálu autovlaků nebo až na nástupišti po přistavení soupravy příslušného rychlíku
- při cestě denním autovlakem EC 121 si řidič musí zakoupit místenku na uvedený spoj, spolucestující musí mít platné jízdenky a místenky do vlaku EC 121 (do 1. nebo 2. třídy)
- vůz pro přepravu automobilů a vyčleněný ubytovací vůz vlaku EN 425 budou v cílové stanici přesunuty do prostoru vykládky automobilů i s cestujícími a jejich zavazadly; po příjezdu do cílové stanice nemusí osádky automobilů vystupovat na nástupiště a pěšky se přesouvat k terminálu autovlaků
- osádky automobilů, kteří cestují v jiném ubytovacím voze, musí v cílové stanici vystoupit ze soupravy a pěšky se přesunout k terminálu autovlaků
- při vykládce automobilů v cílové stanici vykládá řidič svůj automobil sám za pomoci pokynů a navigování zaměstnance dopravce
Informace o redaktorovi
Filip Tichý (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 195 cm
Matěj Oliva - (Odebírat články autora)
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?