Výlet za Lochneskou příšerou

Den čtvrtý

Dnešek byl fakticky relaxační. Vstal jsem později. Pořádně posnídal a vydal se na motorce nafotit dva mosty v Edinburghu.
Pak jsem si ještě zašel na pořádný oběd i s pivem. To co vidíte na fotce dole je Highlanderské kuře. Byly to kuřecí prsa s pravou játrovou paštikou zabaleny do bacon ( anglická libová slanina ) se sýrovou smetanovou hříbkovou omáčkou, šťouchanými brambory a zeleninou. Každému kdo navštíví Velkou Británii doporučuji vyzkoušet něco z klasické Skotské či Anglické kuchyně.

Den pátý

Dnes už byl v plánu jen odjezd. Po vyjetí z Edinburghu, kdy jsem zvolil úplně jinou trasu a to po A1, mě jen znervózňoval teploměr, protože asi hodinu ukazoval jen 8°C.
Jak časem začal ukazovat 9°C říkal jsem si něco na stylu, to je ale pařák, to bych si už mohl sundat i svetr. Nesundal jsem ho celou cestu a to ještě jsem na každé zastávce si dával něco teplého na zahřátí. Za Nottinghamem začalo být tepleji. Možná to bylo tím, že tuto část dálnice jsem dřív jezdil jednou za měsíc v mém předchozím zaměstnání a já se cítil už skoro doma. Spíš mě překvapila motorka, která do mírného kopce za bezvětří vytáhla tachometrových 115 km/h a držela si je i několik kilometrů. Potom jsem jí ubral, protože bych ji nerad zadřel. V případě protivětru, nebo silnějšího kopce člověk hned pozná na jaké kubatuře to vlastně sedí. Přesto jsem s ní jel dlouhodobě cestou zpět po dálnicích 99km/h a podle kamionů typuji, že to bylo pravých 92km/h.

Rekapitulace dneška:
Start: 7:00
681 km
9 hodin řízení
Vypnutí motorky: 18:30

Shrnutí cesty:

Přestože jsem nepotkal nikoho z Family-Ness tak tento výlet stál zato. Motorka mě nezklamala a hlavně také nenechala někde viset. Vzhledem k tomu, že se v ČR prodává za nějakých 43 000,- Kč, tak zatím svou službu dělá na výtečnou. Jediný dva problémy jsem měl:
- na levé stupačce se mi začala strhávat guma na stupačce. Nejdříve jsem si říkal, že bych ji vyměnil za stupačku spolujezdec, ale protože jsem cestou dostal strach, že ztratím vrchní část gumy stupačky, tak jsem to spravil elektrikářskou izolační páskou, kterou vozím sebou s nářadím
- cestou jsem musel doplnit 250ml oleje, zatím to nejsem schopen posoudit. Uvidím jak bude bumbat olej v budoucnu.

Pro ty co chtějí jet do Anglie:

Všem doporučuji tyto stránky:
Chybí tam pro motorkáře toto: motocyklista v Anglii musí mít nasazenou a připevněnou přilbu na hlavě a musí mít chráněn zrak. Doporučuje se mít pevné boty, rukavice a oblek nejlépe s reflexní vestou. Doporučuje se taktéž svítit za dne.