Skotská anabáze

Výlet k lochnesce s poněkud smutným závěrem.....

Skotská anabáze

Kapitoly článku

Do Londýna.....

Účastníci zájezdu:
Tomík a jeho zahraniční přítelkyně Petra - z SK na litrovém Stromikovi
a já na BMW R1100GS sám s tím, že v Londýně naberu svoji ratolest, která tam cca 3/4 roku pracuje... Plán: rychlý přesun včetně lodě do Anglie, a pak na sever okouknout lochnesku.....

Začátek cesty se oproti původnímu plánu posunul z prac. důvodů o jeden den.... V 8 ráno vyrážíme značně nabaleni, volíme přejedz Německa severní variantou po dálnicích ať to máme za sebou....
Asi po 50ti km v Liberci oblékáme nepromoky a užijeme si je celé Německo....Kvečeru najdeme jedno místo u holandského kanálu, stavíme stan - já jsem za hrdinu že přespim pod širákem, ale cca ve 3 ráno když mě probudí kapky bubnující do mojí hlavy, tak ještě rád zaškrábu na stan - no vzali mě mezi sebe.......
Druhý den razíme po zbalení kolem Eindhofenu a Antwerp k pobřeží do Odense a odtud do Calais...
Trajekt jsme nijak po netu nezamlouvali, a tak cena na ,místě byl docela ranec... tuším kolem 60ti eček...
Plavba za krásného počasí proběhla úspěšně a po trochu nejistoty s jízdou v levém pruhu jsme úspěšně dorazili na základnu k synovi do Londýna.....

Toulky po ostrově....

 Sobotu jsme si nechali na prohlídku Londýna, metrem jsme dojeli do centra a šlapali a šlapali...

Nakonec jsme se trhli - Tomik s Péťou - od teď T+P, byli lační dalších zážitků a já s klukem jsme nakoupili něco rezavé vody v plechu a strávili zbytek odpoledne v jednom z mnoha krásně upravených parků někde pod "grenvičem"...

V neděli dopol. po zbalení jsme vyjeli na další část - na sever. Synovi jsem vezl jen přilbu a rukavice, informoval mě dopředu že během jedné své směny - popelář - objevil v kontejneru komplet motorkářský ohoz Bering - kůže... Fakt byl jak z krámu, a padnul mu jak ulitý...
Komplikovaně jsme hledali ohromě starou památku - Hadriánův val, ale povedlo se..

První noc na cestě  - a taky jedinou jsme spali na divoko v polích někde před hranicemi Skotska. Další den po snídani a po zbalení jsme s jenou zastávkou na hradě na pobřeží jeli do Edinburgu, prošli k místnímu hradu, T+P šli dovnitř a my se vydali po royal mile do podhradí zakoupit něco na zub, trochu toho rezavého moku a šli relaxovat do parku...
Vyráželi jsme dřív, protože Falkirk jsme si nechtěli nechat ujít, a opravdu jsme asi 2 hodiny vadrželi koukat na ten výtah pro lodě..... Po šťastném shledání jsme zakempovali někde severně od hl. města.
Další den byl náš cíl jezero Loch Ness, ke kterému jsme přijeli od severu od města Inverness, asi v půli  jezera je můzeum lochnesky, které jsme prošli a na jížním cípu v městečku Fort Augustus jsme se opět rozdělili: T+P jeli skouknout ještě poloostrov Skye, my jsme zvolili místní kemp také z důvodu nepřízně počasí....Další den jsme se synem dojeli do Fort Wiliam, pak úzkou silničkou pod nejvyšší horu Skotska Ben Nevil, zaparkovali a asi hodinku šli ke krásnému vodopádu....
Krajina Skotské vysočiny je dle mého názoru nádherná, i když počasí nám moc nepřálo....

Na jih..... a trable....

 Za cíl dnešního dne - a tam byl i sraz se zbývající částí výpravy - byl kemp u města Carlisle. Opět vše klaplo a po vydatné večeři jsme se snažili aspoň část věcí usušíit v umyvárně - to jsme praktikovali celou dobu, a fungovalo to.... Jinak balení zmoklého stanu po propršené noci není nic moc.....

Poslední den- čtvrtek jsme měli na přesun na základnu do Londýna, a na pátek jsme od syna po internetu objednali trajekt za podstatně menší peníz dopředu...
cesta ubíhala bez problémů až: Londýnem jsme projížděli zhruba v 5 odpoledne za dopravní špičky, skoro na každé křižovatce jsme stáli, bylo docela vedro, no a ny jedné křižovatce prostě motor na bawu zhasnul a prostě konec....

Očistec........

Startér točil, občas střelilo do výfuku, ale k životu jsme ho nepřivedli....Kolem projíždějící GSák  mě zdravil a já jsem mu ukázal palec dolů.... Hned to otočil - byl to Rumun žijící v Londýně asi 15 roků, fajnovej kluk, vytáhnul cajk ale asi po 30ti min. to vzdal a volal kálmoše který ochotně přijel s dodávkou. Zkoušeli jsme natočit motor přes kabely bo baterka byla KO, stejně nic....Pomalu jsem začal propadat panice, zvlášť když mě Rumun po telefonu do bmw servisu sdělil že odtažení mota =100 liber, hodina práce 60liber a hlavně na týden dopředu mají obsazeno....Kluci to ale byli ochotní a nabídli mě pomoc ve svém garážservisu....No zkrátím to: převoz v dodávce, dělali jsme na ni asi do 23.00, na karimatce jsem se vyspal v garáži vedle motorky, ráno asi od 8mi, tajně jsem doufal že kdyby se to povedlo do 11, tak trajekt stihnu - byl na 15 hod..., no, nepovedlo a já si vzpoměl z bmwgs fora na Pariho, co bydlí v Londýně a občas vozí jeté motorky do Čech...Zavolal jsem mu s prosbou jestli nemá nějakého známého mechanika....No neměl, poradil mě ať motorku naložim, přivezu ji k němu - přes půl Londýna - a že mě ji přiveze asi za měsíc do Říčan... Co mě zbývalo, přemluvil jsem Rumuny všechny věci včetně přileb jsem přikšíroval k motorce, Parimu dal techničák, zálohu v Kč a doufal, že to klapne.Kluci Rumunský mě hodili k metru, dal jsem jim pár peněz a jel jsem ke klukovi Večer jsem objednal přes net letenku a v sobotu kolem půlnoci jsem byl na Ruzyni...
Pro motorku jsem si opravdu zhruba za měsíc dojel do Říčan, věci v různě pokročilém stadiu napadení plísní byly všechny...- tímto Parimu ještě jednou děkuji.
Takže smutný konec výletu, ale na všem hledám to pozitivní....Taky se to mohlo stát někde u lochnessky a to pak nevim.....
A závada?? Napadeno "domácím kutilem"  - tajný vypinač, dráty k němu vedly někde nad motorem a v té zácpě se asi propálili a došlo ke zkratu.....Majitel co mě ji prodával tak o tom asi nevěděl nebo mě o tom zapoměl říct měl cca 1/2 roku dotaženou z DE...
Měl jsem cukání motorku prodat, myslel jsem si že ve mě bude blok, že mě zas někde nechá....
Ale minulou sezónu bez problémů, tak jsem se ji v duchu omluvil a asi už se mnou zůstane......

Takže závěrem: nebýt  toho smutného konce - tak paráda....spotřeba na báwu typuju o 1/4 nižší než strom - je fakt že byl díky kufrům asi více nabalený a celou dobu měl za zádama baťůžka....Denní nájezd byl v pohodě - taky díky kouzelných pilulek ibalgin, kterých jsem si vezl plný pytlík...

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.57
Známkováno: 21x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist