Ostrov a Motorky

Man jsem navštívil v době kdy jsem žádnou svoji motorku neměl a o koupi ani neuvažoval. Nikdy bych nevěřil že Man v témže roce vše změní…

Ostrov a Motorky

Kapitoly článku

Man je ostrov  v  Irském moři.  Je  samosprávnou  britskou korunní dependencí  s  manskou librou.  Parlament  má rozsáhlou  autonomii  na království  a zákony  dle kterých  pro  jízdu  po  silnicích  mimo obce platí neomezená rychlost pro všechna  motorová vozidla.  To umožňuje  pořádat od r.1907  všemi  respektovaný  kultovní podnik. Oprávněně označovaný  jako nejnebezpečnější závod na světě.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Motorkářským rájem  jsem se chtěl  jen projet na vypůjčeném skůtru  v rámci poznávací dovolené v době konání  TT2012.  Nyní po pár letech jsem se rozhodl  postřehy z cesty  včetně  příprav zachytit  v  cestopisu  pro případné další zájemce z řad motorkářů,  kterým jsem se  do ½ roku po návratu stal opakovaně po 35 letech. Inspirací byl právě ´Ostrov a  motorky´, které tuto změnu vyvolali.

V Anglii jsem již byl ale ta pravá jízda v protisměru začala až při cestě na Man.

 Na tento zážitek jsem se  lehce připravoval  již  doma  při  půlnočních  jízdách  mezi  1:00 - 2:00.        V  Anglii je zážitek z jízdy  vlevo  podpořen informací pro jízdu v pruzích a  kruhových objezdech dle navigace,  která mě velmi často po celou dobu pobytu utvrzovala o tom že jedu správně…

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Cestu na TT  jsem  začal  vážně  plánovat v září 2011  po  zaplacení 42 €   zálohy  za  potvrzení  reservace  nalodění v obou směrech,  které  portál  přepravní  společnosti  Steam Packet Company v době  konání  TT2012  nabízel.  Pro cestu domů šlo o  nalodění na tryskovou loď  Manannan  brzké nedělní ráno  3.6.12  ve  2:58  po  1. Race Day  a  vylodění  téhož  dne v  Liverpoolu v 5:59.     

Další volné termíny pro cestu zpět  byli  až  týden po ukončení  závodů,  kdy  na  ostrov  jezdí hlavně  teenageři z Liverpoolu  za zábavou a  konzumací levnějšího alkoholu během cesty  trajektu.  Na  kamiony  jsou připraveni  v  Heysham.  Ten  byl  také  nabídnut  jako  jediná   možnost  jak se  na Man  dostat  při cestě tam.   Portál společnosti  Steam  Packet  Company   nabídl  k nalodění  pondělí 28.5.12  v  1:44  nad ránem  a  vylodění  téhož  dne v  7:36.

Čistých  6  dní pobytu  na Manu  bylo  mým  přáním.  Doplatek  516 €  byl uhrazen po upozornění  mailem  za  tři měsíce  od  uhrazení zálohy. Týden na to  přišli  poštou  palubní lístky. Rizikem bylo to,  že  jediný Race Day  ve zvoleném termínu 2012 může být z důvodu deště  posunut mimo pobyt. Byl jsem rád ale i za tuto nabídku, protože pokus o nákup palubních lístků jsem prováděl již v lednu 2011 pro cestu  ještě v témže roce.  Reservace trajektů v  termínu  4 Race Day   proběhla  tehdy  naprosto v pohodě. O to větším  překvapením bylo  zjištění  že na  vytištěném palubním lístku byli směry lodí opačně než jsem plánoval.  Nalodění  při  cestě  na  Man  v  Dougles   a   při  návratu  domů  v Heysham:-). Přes portál bylo možno vše stornovat a platba byla na kreditní  kartu  vrácena s min. poplatkem. Úspěšný pokus dostat se na ostrov se opakoval v září 2011, lákadlem byli  hlavně  místa :

 Peel

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Ramsey   město s doky a typickými přístavními uličkami

Point of Ayre    Mys  na severní špičce ostrova

Laxey   lázně s mlýnským kolem  pohánějícím čerpadla  důlní  vody

Creg-ny-Baa   kultovní místo, terasu restaurace bylo možno během prvních dnů navštívit

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Paddock    během prvních tréninkových dnů vstup nikdo neomezoval

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Douglas   s večerní  Manx Telecom Stage  a  hudbou 70. let 

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Na  základě  potvrzených  termínů   nalodění  jsem  zabookoval  cenově  výhodné  noční  průjezdy  pod kanálem La Manch v Eurotunnel Schuttle.   Cena  zpátečních lísků  byla  148 €.  Vlastní  zpáteční cesta tunelem započala opět nad ránem ve 2:23 a trvala 30minut. Plánovač tras  navrhl  ujet  1690km  za 18H. Realita  vč. dostupných  trajektů a  Eurotunnel  Schuttel  vyžadovala 61H tam  a  50H zpět.

Hned po vylodění v  Douglas jsme absolvovali  projížďku po promenádě ve směru  elektrické  železnice  vedoucí  podél  pobřeží  na vrchol  nejvyšší hory ostrova  Snaefell 621 m n.m.

Ubytování na ostrově jsem vyhledával dle přehledu uvedeném na TT portálu  iomtt.com, který nabízel v době konání závodů níže uvedená místní fotbalová hřiště se sociálním zázemím a několik kempů ke kterým jsem si našel  www stránky.

Dle info.  ke  vstupním formalitám  na ostrov  jsem se dočetl  že  je požadován doklad o potvrzeném ubytování. Poptal jsem proto 4 vybrané lokality ale žádná odpověď nepřicházela. Rozhodl jsem se proto ostrov navštívit i bez tohoto dokladu s tím, že  vlastní  nocování  mám zajištěno v dodávce. Žádné potvrzení nikdo nepožadoval.  Až  v reálu dle situace na ostrově jsem pro  6 nocí  zvolit  3  základny  s  dostupným WC, pitnou vodou a sprchou :

Camping  Kirk Michael  AFC  0724 466058  ( 2 noci )

Camping  Ramsey AFC  07624 495801  (2 noci na fotbalovém stadionu s klubovnou a  restaurací )

Poblíž  bylo  Bistro s WC u umělé  školní  zátoky  kde probíhal výcvik  maňanských dětí  v základních dovednostech souvisejících  se životem na ostrově

Přístavní  doky  trajektu  Douglas ( 2 noci  na  přerušované  stání po  2 hodinách bez sprchy  )

Provoz na TT Course  byl v době mé návštěvy na ostrově omezený  a to i přes to že start tréninků byl naplánován každý den až po 18:20.  Na místo na trati se  bylo nutno  přemístit již po poledni.        Odjet pak bylo možno ve  večerních hodinách. K jízdám po ostrově jsem používal Yamahu Neos   která přesuny 2 osob  podél pobřeží ostrova  zvládla  ale  ideál  to nebyl.  Byla  místa na  kterých  nebylo možno   autem  zaparkovat a  skůtr byl proto  vhodným  dopravním prostředkem.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

TT Mountain Course byl po dobu TT  průjezdný pouze v jednom směru od  Ramsey po Bungalow.      Během uzavírek  asistovala  často policie,  takže  upozornit na sebe vjezdem do zakázané  zony  by  jistě  neušlo pozornosti.  

Bungalow

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.
Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Při opakovaném prohlížení záznamů z TT mám vždy velký respekt ke všem ůčastníkům TT                  a běhá mi mráz  po zádech…

Covernor Bridge

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Pit Line

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Přeji Všem kdo  mají  podobný pocit  ať  nemeškají   a  na  Man  se  v době konání   TT   vypraví,       protože to stojí za to!!!

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.11
Známkováno: 18x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist