europ_asistance_2024



Isle of Man a kultura po cestě:-)

vysněná cesta na ostrov a co se dalo stihnout po cestě na dvou Hondách

Kapitoly článku

V červnu 2011 jsem se na motosrazu Pastviny pod vlivem alkoholu a shlédnutí videí z TT Man rozhodli, že tento ostrov musíme příští rok navštívit.Po vystřízlivení jsme se výjimečně shodli, že vynecháme závody(TT) a pojedeme na ostrov v klidu někdy koncem příštího léta,tedy pro nás časově vhodné době. Z původní trojčlené sestavy,která absolvovala již expedice Morava,Grossclocner a Bavorsko jsme zůstali dva,tedy stejně jako v roce 2011 na "expedici" Dolomity.Nutno říct,že jsme měli dopředu objednané hotely pro 3 a tak nás dva stál výlet více peněz a měli teda pravda víc místa :-) Plán cesty byl předem stanoven,vidět co nejvíce bude časově  možné po cestě a kam se jen tak již  nepodíváme vzhledem k nezajímavým dálničním přesunům.

1.den

Vyrážíme tedy 31.8.2012 v sestavě já-tedy Bobmb na Hondě VFR 1200 a šáša na Hondě CBF 1000 a jak jinak než v pláštěnkách za deště,mlhy..tedy stylově na britské ostrovy:-)
Pocit, že za nemalé peníze budeme takto cestovat 9 dní,moc neuvidíme a silničky na Manu si neužijeme se vrývá do hlavy, ale  s oblíbeným heslem lepší už to nebude razíme směr Plzeň a Rozvadov. Pravda, v telefonu ukazující předpověď hlásí, že příští dny má být na západě a dokonce i v Anglii slunce, snad poprvé za celé léto, ale moc tomu nevěříme. Nám dobře známá cesta z předchozích expedic tedy v pláštěnkách, nabalení, bojící se smyků a nevidíc vůbec nic dojedeme do Žebráku, kde přestává pršet a já v záchvatu optimismu sundávám alespoň návleky na boty :-) Na plzeňském obchvatu chytáme totální slejvák a jupí-mám mokro v botech. Zastavujeme na pozdní oběd v motorestu u znuděné nepříjemné obsluhy, kde ovšem mají na záchodě foukadlo a tak suším nohy...a s radostí teď vzpomínám že opravdu nějakým zázrakem naposledy. Po přejezdu hranic, kdy se mi zapíná-chytá i navigace (po vložení Anglie do Garminu se mi nevešla rodná zem:-))totiž přestává pršet a na prvním parkovišti v Německu ukládáme pláštěnky!
Pro nás zásadní věc ,která ovlivnila asi nejvíc  úspěch celého "zájezdu"po celý zbytek jsem je již nevytáhli a kromě pár kapek v Londýně při procházce Hyde parkem je krásně,sluníčko!!! tedy zbylých 3800 km jedeme za hezkého ideálního počasí přes běžně deštivé britské ostrovy až zpět domů! Bez problémů tedy dojíždíme do cíle prvního dne - Norimberka.Ubytováváme se v hotelu v centru,parkujeme ve dvoře  a vyrážíme na první pivo a první vítězný doutník.
Panelákový hotel je příjemný a hlavně kousek od centra,které si jdeme projít.Norimberk nás překvapil,hezké historické město,davy lidí až do noci a všude příjemno.
Jsme v Německu a tak dáváme povinně "buřta",abychom byli stylový :-)
Nakonec však končíme v indické restauraci a přežraní jdeme spát:-)

2.den

Po snídani vyrážíme vstříc nudné dálnici a celkem poklidnému sobotnímu provozu.
Čeká nás trasa Frankfurt-Kolín-Aachen-Liege do Bruselu.
Slušnost německých řidičů,tolerance a neomezená rychlost činí cestu příjemnou bez jakýkkoli problémů,snažím se držet rychlost na 180 km/hod.abych neujížděl kolegovi,který přece jen nemá takovou ochranu před větrem,nakonec se zdá tato rychlost cestovně ideální.Jediné co otravuje je nutnost neustálého tankování, které využíváme k protažení,kávě a cigárku.Čím déle jedeme tím více obdivuji skutečné dálkové polykače kilometrů,kteří jedou i na slabších strojích třeba do Španělska a připomínám si cestopis pana Šímy o cestě do Fara na Pionýru. Nedal bych to vím,dálnice a jet a jen jet není nic pro nás a vím,že vysněné Faro po vlastní ose prostě vynechám:-)Po loňských Dolomitech,kdy jsem projeli přes 2000 km v zatáčkách a horách a passech ,kdy jsme se těšili na odpočinek na kousku rovné silnice je tohle opačná zkušenost.Nicméně po zdolání Německa konečně změna a Belgie..takže zácpy a nesmyslná "120" max.snažíme se držet do 140 km/hod.,ale moc mi to nejde..v téhle rychlosti usínám a modlím se ať jsem už ve městě..Před Bruselem mám opravdu krizi ,naštěstí spací poslední:-)jelikož jsem při usínání neplánovaně zrychloval:-)přijíždíme k hotelu každý zvlášť a každý jinou stranou:-)Co by nepřítel navigace zapínám ve městě a chválím,na tento účel,tedy najít hotel opravdu super!Parkujeme v hotelové garáži,rychlá sprcha a hurá na belgické pivo!Jen zmínka k hotelu -byl dost problém sehnat hotel v centru a zároveň možnost zaparkovat,tady to šlo a cena byla překvapivě nízká,70 eur pro 3,pohoda(kdybychom byli 3:-))
Zjistili jsme na místě proč,hotel patří turkům,všude tak nějak "vonělo" a druhý den nejel výtah,takže tahat kufry po chodbách ,které taky nikam nevedli byl zážitek..ale účel přespání v centru a moto pod střechou to splnilo.
Brusel je překvapivě docela špinavé město,odpadky všude, normy EU tu asi neplatí,pod svícnem ...to nikdo neřeší:-)takže bezdotykové baterie a podobné kraviny nejsou.
Památky -velké náměstí a centrum je ovšem krásné,taková malá Paříž,jen místo vína -pivo:-)Prošli jsme to nejdůležitější včetně povinnosti čůrajícího kluka a hlavně výborné večeře!
Na velkém náměstí byl zrovna festival piva,což trochu kazilo krásu tohoto místa,ale pivu to odpustíme:.-)Zastávku tady určitě doporučuji!

Po ujetých 1000 km a prošmajdaném a propitém večeru jdeme spát,jen já třetí noc nemohu usnout,asi moc zážitků za mnou i přede mnou,to ještě nevím,že se vyspím až na vysněném ostrovu :-)

3.den

V 8.hod.stáváme ,jdeme poslat čum karty,na které jsme zapomněli a snídáme,za 5 eur u našich turků:-)nic moc..nakládáme motorky a hurá směr moře a první "kulturní" vložce-Bruggy.Nějak se nám nepodařilo vjet přímo na hlavní náměstí,jiné motorky stáli blíž,ale co bychom se v moto botách neprošli:-)Město nádherné,památky,klídek,na to,že se jim říká Benátky severu jen pár turistů,dáváme si brzký oběd spíš svačinu v krásné hospůdce a kocháme se ..
Připravujeme se psychicky na cestu za vodu,v Anglii jsme oba byli,já několikrát,ale na motorce to je přece jen něco jiného  a blíží se..zatím sledujeme belgické kočičky ...pěkné, když máte štěstí na miss:-)
Čeká nás jízda podél pobřeží a 120 km po Francii do Calais a do přístavu.Překvapujeme mě,že se za ty roky co jsem tu nebyl nic nezměnilo a za celý úsek stále jediná pumpa BP ve Francii,takže víme a tankujeme ještě za eura:-)
aspoň to je jiné ,pamatuji francouzké franky,které jsem neutratil a pak řešil,že nemám libry..na cestě zpět mi došla nafta jak ve Francii,tak v Belgii,na moto by byl větší problém,takže bacha.-)málo pump  a v Belgii na karty a v noci zavřené.Ve Francii zrychlujeme na cca. 160 na jejich "130"..jen vzpomínám jak čtu v cestopisech,jel jsem celou cestu 200 ...:-)nevím,když pominu vítr,tak nás opravdu nikdo nepředjel..

Přístav se nezměnil,jen žádné kontroly,fronty,pohoda,vše skvěle značené, funguje i mnou vytištěný kus papírku s kodem místo jízdenky.Jedeme S DFDS ,tedy poprvé pofrčím s francouzi,ale jsou levnější,objednával jsem dopředu přímo na jejich stránkách,bez problémů.Cena 1000 kč za osobu a moto za obě cesty.V lajně při čekání na loď nás čeká první kontakt z Manem..


Rodinka motorkářů,paní na sto pět a dváce a chlapík s asi 6 letým synem na moto...Manská SPZ,nevím kde byli,ale domů přes celou Anglii..smekáme,opravdu ostrov motorkám zaslíbený:-)Motorky nám přikurtují,další změna oproti autu:-) a vyrážíme.

Dáváme si další oběd a v klidu kouříme s pivem v ruce na venkovní palubě,pohoda:-)Cesta uteče a vítají nás legendární Doverské skály.Co by pamětník kontrol imigračního úřadu se jen divím,jak rychle jsem z přístavu venku a nikdo nic nechce:-)hurá směr Londýn.
Prvních pár km opatrně vlevo,ale pohoda.dojížídme do Londýna.
Jedeme obchvatem vlevo od Londýna(M25),tedy bez placení mostu a posledním možným exitem sjíždíme směr centrum a do Paddingtonu kde bydlíme.Je to dál,ale jet přes Londýn nám stačilo ten kousek..neděle večer,nevím kdy je tam líp,ale těch pár km jedem dlouho a stojíme a stojíme,navíc křižovatky nám dávají docela zabrat a auta jsou furt tak nějak blbě:-),naštěstí parkujeme a jdeme bydlet.najeto 220km a cca.120 mil,po sprše tahám plánek města s body,které musím vidět:-)jen jsem zapomněl,že tam je napsáno nahoře 8 mil...pěšky..a kolega se hroutí:-)nakonec to ale dáme,přes Hyde park ke královně,big benu atd..spát..přes vyčerpání po půlnoci nemůžu usnout..procházeli jsme arabskou čtvrtí...a motorky venku,nakonec vstávám a jdu i pro třetí kufr:-)no nic,ráno vše ok!Londýn na moto je trochu adrenalin..já vím,jiný než Rumunsko nebo Omán:-)))ale je..velký zážitek.

4.den:

Dnes máme celý den na přejezd Anglie,loď z Liverpoolu na ostrov nám jede až v půl 9,takže plánujeme zastávky a pohodičku:-)Vyrážime z Londýna směr Oxford opět po dálnici.
Město asi zná každý(asi 150 tis.obyvatel) ,historie,univerzity,tam se prostě musíme zastavit,bohužel jak jsem již někde četl,motorkářům tu nakloněny nejsou a nakonec jsme trochu zklamaní.
Parkujeme na náměstí,parking pro kola a motorky,alespoň dle cedule,stojí tu jeden skůtr,než uložíme rukavice do kufru vyhání nás policajt,slušně ale rychle:-)nevíme proč..jiné místo není ..kroužíme,ztrácíme se navzájem a nakonec zajíždím do dvora nějaké koleje..
Přes protesty kamaráda tam necháváme motorky,na záda si je nedáme..K náladě nepřispívá ani opravdu vedro..takže se paříme v bundách,ale jdeme projít kus centra,venkovní terasy moc nefrčí,chápu,když normálně prší:-)ale my musíme u kafe kouřit...problém celé cesty..to je jediné plus naší zemičky:-))),nakonec,jednu lavičku před hospodou nacházíme a kafe dáváme.Shánění samopelek je po Londýně i tady neúspěšné..vyloženě díra na trhu..mají všechno,odznaky,nášivky..fakt nevím kdo kupuje odznaky,ale samolepky nikde,po loňské Itálii kdy na každém passu kupujeme památečnou samolepku zklamání..jen se modlíme,ať jsou na Manu,to bych nepřežil:-)Nakonec nás
pustí fotit i do parku bez vstupného ,tak aspoň tak a mizíme.
Jedeme na sever konečně taky mimo dálnice do Stratfordu,rodiště Shakespeara,krásného městečka cca.30 tis.obyvatel,Tady je to o něčem jiném.Značené speciální parkoviště pro motorky v centru,paráda,Jdeme se projít,vidíme
rodný dům(viz foto) pana spisovatele,muzeum i obchůdek..zase mají všechno jen samolepky ne:-)Dávám si original "hemenex" a jo,je tam fakt pravá ham:-)trochu něco jiného než u nás.oběd...jen k tomu hranolky..tak jako ke všemu,ty bojkotuji:-)Je krásné počasí,stále nechápeme,paříme se:-)
Tuhle zastávku určitě doporučuji!Vyrážíme směr Birmingham a Liverpool,kde jsou šílené zácpy a začínáme mít krizi..zastavujeme na Anfield road a fotíme stadion mého oblíbeného FC,shop je už zavřený,tak nic neutratím,pohoda:-)časová
rezerva je v háji,hledáme přístav..ale nakonec..jsme  tu a čekáme na lodičku,
objednána opět přímo u dopravce-Steam pocket company,cena myslím 2500 kč za moto a člověka:-)
moto nám opět přivazují,jen ten provázek......  těšíme se na pivo a cigáro..pivo je,ale ten šok,zákaz kouření i venku..na palubě..to už je moc..ale poradíme si,hlídáme:-´)
z lodě jen do postele cca..500 metrů do hotýlku,jinak najeto asi 230 mil.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (29x):
Motokatalog.cz


TOPlist