Ukrajinské pastorále

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

majky72 (131) napsal 25.01.2018 v 14:16

Ej veru ukrainske devy stoja za pohlad a nie jeden , paradne som si počital a aj sa zasmial a zaspominal na rok 2008 kedy som pochodil Ukrainu a Krym a bol niekolko dni v Izmaili na navšteve byvalych bratovych svokrovcov pochodili sme vtedy okolie chodili na ryby nadherne spomienky aj kraj a užasny ludia ...no musim uznat že si riadny blazon samozrejme v dobrom zmysle slova inak ako som na začiatku čital že na hranice to maš 464 km tak si hovorim "ten je niekde od nas a ajhľa ono je to vlastne sused " no ak by si niekedy hladal kolegu smerom na vychod možno by som sa pridal kvas mam tiež rad tak by mi nevadili ani prestaky na občerstvenie a inak dobry robia aj v Lotiššku tak možno by sme mohli potom natiahnut cestu tymto smerom cez Bielorusko napriklad každopadne červiček menom Ukraina začina hlodat moju hlavu

Radek2107 (53) napsal 18.01.2018 v 20:37

Na UA jsem byl mockrát, dokonce jsem se tam i ženil, přímo v Kyjevě. Na motorce se tam zrovna chystám letos, poprvé. Takže jsi mne docela inspiroval, i když mám v plánu jinou trasu a do Doněcku se určitě nechystám. Cestopis, i přes slovenštinu, jsem doslova zhltnul, a fotky těch holek, no jo, jsou tam pěkné baby, to se ví.

PEPA55 (11) napsal 16.01.2018 v 21:14

Hezký cestopis Ukrajina je určitě hezká země ,užil sis to a o to jde ,přeji hodně podobných cest

Aichman (1) napsal 09.01.2018 v 02:53

Přečteno jedním dechem. Super cestopis. Na UK jsem byl taky letos. Sice jen tři dny ale moc se mi tam líbilo. Jediné co me tam stvalo byli policajti. 2018 byl rad je zase.

Bolek (16) napsal 05.01.2018 v 13:26

parádní cestopis, díky!

Luga (2) napsal 30.12.2017 v 08:30

Pekne si to opísal.
Tento rok som sa tiež túlal okolo Odesy aj Kišineva. V Kišineve snáď všetky cesty v centre, kde sa policajt rozhodne, majú zákaz vjazdu pre motorkárov z jednoduchého dôvodu-peniaze. Nás zastavili presne pri bankomate
Alebo, žeby tam ozaj bol zákaz vjazdu motorkám?
No a v Odese treba navštíviť delfinárium

Petrcx (3) napsal 28.12.2017 v 12:08-3

Zajímavý článek,až na ten závěr.myslim si o tom svoje,kdyby byl soudný rozhovor by vynechal.

Targus (429) napsal 28.12.2017 v 09:03

NostalgicRider:
Ještě k tématu války a ukráckých veřejně ventilovaných názorů na ni a na Slováky a Čechy v Oděsse.
S potěšením jsem si všiml, že se toho celkem nikdo nechytil.
Řadoví Ukrové jsou pod dlouhodobou a těžkou mediální palbou a masáží. To pochopí hned každý, kdo si pustí jejich hromadná sdělovadla a aspoň trochu tuší, co všechno tam od roku 13 proběhlo. Mimochodem zrovna i v té Oděsse, kde grilovali za živa lidi v domě odborů.
Z toho, že se nikdo neozval, usuzuju, že většina čtenářů má to, co si o nich myslí naočkovaní a zmasírovaní Ukři někde hodně blízko místu, kde záda ztrácejí slušné jméno. Tedy stejně, jako já.
Pokud jeden zavede řeč na toto téma s Ukry, kteří makají u nás nebo kdekoli jinde mimo Ukrajinu, vůbec se na to téma nechtějí bavit, tedy žádná chvála, ani hanění kohokoli. Mají totiž strach z SBU, jejich tajné policie, resp. z udavačů. Ostatně hodně z nich zdrhlo, aby nemuseli jít do války.
Budoucím návštěvníkům této nešťastné země můžu doporučit pouze držet klapačku a nejlépe ignorovat jakékoli eventuální snahy o rozhovor na toto téma.
Kdo se o tuto problematiku zajímá podrobněji, nechť zadá do vyhledávače hesla MAREK HAVLÍČEK, UKRAJINA. Tento motorkář projel dvakrát Doněck v době, kdy ještě nebyla vybudována faktická hranice kolem vzbouřených regionů. A dokonce o tom vydal knížku.

pozzi (6) napsal 28.12.2017 v 01:47

Dík za příjemné a vtipné čtení. V létě plánovanému Toskánsku se postavil do cesty věru čestný soupeř. Jen zatím nevím, jestli ten nakažlivý sentiment, který mě omámil přenesu na mýho sedmnáctiletýho syna se kterým plánujeme mototrip. A jestli ne, určitě to dám sólo a s klukem třeba později až dostane rozum

Targus (429) napsal 28.12.2017 v 00:52

jaro 27:

Pokud vlezeš na Krym bez ukráckého papíru, máš problém. Jestliže se ocitneš po návratu z Krymu na ukráckém území a oni to vyčuchají, můžou ti dát finanční flastr, zabavit majetek nebo tě i zabásnout. V praxi to řeší razítkem "nežádoucí" do pasu, takže se pak na Ukradinu nedostaneš.
Ne že by bylo o co stát. Jak říkáme my pšonci - hlad, bída a polské vši. A neuvěřitelně protivní poliši. Možná, že motkaře tak nedusí, ale pokud jedeš s čímkoli jiným, jsou protivní jak čtvrtodenní zimnice. Furt stojíš, furt dokola papíry, furt dokola vymýšlejí pi****ny, za které by mohli chtít pokuty nebo padarók (dáreček).
Baby jo, ty jsou tam hezké a rády se provdají i k nám, aby tam odsud vypadly, zvlášť když zjistí, že chlap chodí občas i do práce a nechlastá.

nepirum (29) napsal 28.12.2017 v 00:06

Děkuji za krásný cestopis. O prázdninách se tam chci také podívat.

kuzmič (15) napsal 27.12.2017 v 22:16

Moooc povedený cestopis...!!!
Zajímavé informace a inspirace, zase bych tam jel...

maguli (5) napsal 27.12.2017 v 22:02

Pěkný cestopis. Klobouk dolu i za tvůj výkon. Jen mala oprava, Zabolotiv není dědinka ale městečko, vím to pač odtamtud pochází můj táta.

Tančouz (20) napsal 27.12.2017 v 21:12

Jóóó tak tak tohle nemá chybu . Suprově popsán suprovej vejlet . A to panoráma na fotce č. 90 se taky dost povedlo .

rabdzi (6) napsal 27.12.2017 v 16:06

To NostalgicRider: tolko fotiek s ukrajinskym kvasom a poloruskymi ceckami na ceskom motorkarskom serveri som uz davno nevidel ... :)

rabdzi (6) napsal 27.12.2017 v 15:53

To jaro27: ukrajinská strana povoľuje prejazd cudzincov medzi dočasne okupovaným územím Krymu a teritóriom Ukrajiny iba so špeciálnym povolením cez kontrolné priechody zriadené na tento účel.

V prípade zaznamenania prechodu medzi územím Krymu a teritóriom Ukrajiny bez vystaveného špeciálneho povolenia a mimo na tento účel zriadených priechodov hrozí riziko trestného a finančného postihu.

Zároveň Ruská federácia, ktorej armáda okupuje Krym, požaduje pre vstup na územie Ukrajiny platné ruské vízum. MZV tiež upozorňuje na neštandardnú vojensko-politickú situáciu a možné problémy pri poskytovaní pomoci ľuďom, ktorí sa ocitnú na Kryme v núdzi.

Niečo zo života: nemeckého dôchodcu zadržali, keď sa snažil prekročiť hranice Krymu a Ukrajiny. Na polostrov Krym prišiel turista EÚ z pevninskej časti Ruska. Ruskí pohraničníci dôchodcu upozornili na to, že ukrajinská pohraničná služba ho nemusí na svoje územe pustiť.

Dôchodca sa chcel vrátiť do Európskej únie cez územie Ukrajiny. Aby germánskemu občanovi pomohli jeho problém vyriešiť, obrátili sa ruskí pohraničníci na Krymskú správu ministerstva zahraničných vecí. Trvalo to len niekoľko hodín a nemecký turista sa mohol vydať na cestu domov s ruským vízom.

Čiže, Satos, cesta zarúbaná ... kde sú tie časy, keď som na Jalte v Lastovičom hniezde popíjal kávu ...

Tono013 (11) napsal 27.12.2017 v 12:14

jaro27 (78) napsal 27.12.2017 v 08:55

NostalgicRider: Stretol som tento rok (október) na UA chlapíka, čo tvrdil, že je z Krymu. Keď som sa ho pýtal, že ako to je s prechodom UA-Krym, tvrdil mi, že bez problémov. Ale vysvitlo, že tadiaľ šiel na UA pas a že možno ja, ako innostranec...
Máš nejaké novšie info, alebo niekto iný, ako je to s prechodom UA-Krym a späť?

janogsx (0) napsal 26.12.2017 v 20:14

Dakujem za veľmi pekný clanok ktorý sa na nič nehrá. Krásna inšpirácia počas Vianočných sviatkov. Palce hore 👍👍👍

Rohal (61) napsal 26.12.2017 v 16:49+6

Každý tady píše včetně mě kolik ujel kilometrů,co viděl,snědl a kolik toho vypil.
Konečně tady někdo vyfotil i místní děvčata.

Carcharot (12) napsal 26.12.2017 v 15:09

Po dlouhé době moc pěkně napsaný cestopis a jak píše tady kolega pode mnou, jediný co mě na tom štvalo je, že jsem tam nebyl taky.
Děkuju za pěkné počtení a těším se na další

jezeveCZ (-1) napsal 26.12.2017 v 14:39

Moc pěkně sepsáno!

mendosk (12) napsal 26.12.2017 v 13:45

Pekne molodec :) Vidím že nielen príroda ti učarovala

Vladimir112 (0) napsal 26.12.2017 v 13:25

Krásně napsané.Přeji hodně dalších kilometrů a dalších cestopisů.Díky.

Jasla (-3) napsal 26.12.2017 v 13:02

Parádní kousek cesty já se zatím dostal jen k ceduli přechodu Ubl'a a pak to otočil směrem na západ, ale i tak po Slovensku hore dole cca 2tis.km.

jaro27 (78) napsal 26.12.2017 v 12:16

Miluna1 (24) napsal 26.12.2017 v 12:01

Dik za cestopis a připomínku známých míst.
Po zkušenosti z UA r. 2013 bych žádný věci na motorce přes noc nenechal.
Ale třeba se to tam pomalu mění, byl bych rád

Karel-HRB (0) napsal 26.12.2017 v 11:48

Ahoj a díky za skvělé napsaný cestopis, který mě přesvědčil o tom, že se na Ukrajinu chci podívat taky. Lákalo mě to tam již dřív, ale obavy co se tam děje byly vždy brzdou. Hezké prožití svátků a v novém roce spoustu skvělých kilometrů.Karel-HRB

Kamikadze-Ace (3371) napsal 26.12.2017 v 11:28-1

velmi dobře a prakticky napsaný cestopis