gbox_leden



Blackem světem Balkánem

Kapitoly článku

Den 22 (23.7.2014):

V noci nás zablokovalo polské auto, takže musím vyjet s motorkou bez kufrů. Trochu zaspáváme a nevyrážíme v 6 hodin, jak bylo v plánu, ale těsně před 7 hodinou. Najíždíme na dálnici nad Makarskou a zahajujeme dálniční přesun domů. Jakmile přejedeme u Zadaru přes hory od pobřeží do vnitrozemí, rapidně se zhorší počasí. Vichr cloumá s motorkou. Potkáváme několik nehod, z nichž jednu čerstvou, kdy se nejspíš vítr opřel do karavanu za autem a karavan končí na boku daleko od auta otočeného do protisměru. Velmi rychle přichází průtrž mračen a než zastavíme a oblékneme nepromoky, jsme mokří. Ve Slovinsku sundáváme nepromoky a kocháme se mimo jejich krátkou předraženou dálnici. Na rakouských hranicích kupuju dálniční známku (4,5 E). V Rakousku nás chytá další déšť, což pro nás znamená jediné. Nepromoky. Kolem 9. hodiny večerní v pořádku zajíždíme doma do garáže. 

Počasí: ráno 22°C jasno, přes den 18-28°C oblačno, přeháňky
Trasa: Živogošce-Zagreb-Maribor-Graz-Vídeň-Brno-Křesetice
Najeto: 1125/7976/7976

Shrnutí:

Před cestou jsme byli varováni ohledně bezpečnosti v zemích jako Albánie nebo Kosovo. Nejen, že jsme se vrátili živí, ale dokonce neokradení. Nevěřte těmto povídačkám od lidí, kteří tam nikdy nebyli, a nebojte se na Balkán vydat. Je to krásný kout Evropy, který má své nezaměnitelné kouzlo. Jsme důkazem, že k cestování není nutně třeba GS od BMW, i když nepopírám, že by se enduro občas nehodilo.

Bohužel kvůli vadné paměťové kartě máme fotky pouze z prvních osmi a posledních 4 dní. Zbylé fotky jsou buď mobilem nebo jen v malém rozlišení, které jsme dávali po cestě na web. Po příjezdu jsme vadnou kartu microSD (poškozený řídící čip) odnesli do několika firem, které se obnovou dat zabývají. Výsledek? Pár firem kartu odmítlo, že data nejsou schopni obnovit. Další firma kartu přijala s tím, že obnova potrvá 2 měsíce. Po třech měsích jsem si kartu vyzvedl, údajně na to nemají technologie a celou dobu čekali na technologii od dodavatele. Kartu jsem dal do jiné nejmenované firmy, kde obnova měla stát přes 10 tis. kč (levnější varianta s dobou trvaní 1,5-2,5 měsíce). Po dvou měsících jsem jim napsal mail, jestli data budou. Odpověď zněla ano, za pár dní data budou!! Jenže... Za pár dní přišel mail, že se vyskytl neznámý "layout" a data nám obnoví za symboliku 30 tis. kč za další dva měsíce. Vypadá to, že zůstaneme bez fotek a videí.

Za 22 dní jsme ujeli 7976 km zejména přes Rumunsko, Bulharsko, Turecko, Řecko, Albánii, Makedonii, Kosovo, Černou Horu a Chorvatsko s průměrnou spotřebou 6,9l/100 km. Celková váha motorky činila 486 kg. Pneumatiky Pirelli Angel GT se zesílenou kostrou nás nezklamaly. Po absolvování této cesty jsou přibližně v půlce životnosti.
Poděkování patří Jájince, že to se mnou vydržela (nebo já s ní?), Blekovi, že opět odvedl skvělou práci a všem, kteří nás podporovali. Naše minulé i budoucí cesty můžete sledovat na FB stránkách „Blackem světem“ a na webu www.blackemsvetem.cz. Pokud vás zajímá, jestli letos dojedeme na Blackbirdu do Dubaje, sledujte nás. Na závěr přikládáme informace o motorce a rozpočtu celé cesty.

Motorka:
Typ: Honda CBR 1100XX Super Blackbird
Rok výroby: 1997
Výkon: 115 kw
Maximální rychlost: 290 km/h
Najeto: 115 300 km

Rozpočet cesty:
Palivo: 22 976 kč
Silniční poplatky, trajekty: 1 480kč
Ubytování: 6 968 kč
Jídlo, vstupy, suvenýry a ostatní: 11 466 kč
Celkem: 46 894 kč (23 447 kč/os)

Video z cesty:

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (67x):


TOPlist