reline_unor



Alpy podruhé během 2 let

Dovolená sólo přes Rakousko, Švýcarsko a kus Itálie. Cestování stylem cesta je cíl ! Spoustu krásných úseků a scenérií . Obligátně nikdo ze známých buď nemá motorku, roztřelil jí, nebo nemají peníze tak vyrážím sám a tento styl cestování se mi líbí čím dál víc. Jedeš kam chceš, zastavíš kde chceš a nikdo neremcá že je to daleko atd.. :D .

Kapitoly článku

1. den

Vyjíždím 6.7.2017 den před plánem. Malování pokoje se nekonalo, takže den navíc přišel vhod. Nemusel jsem spěchat a stresovat se plánem, takže dovolená začínala v dobré náladě a neopustila mě po celou dovolenou.

Počasí vypadá víc než slibně  je jasno. Vyrážím směr Praha-Plzeň-Mnichov-Ga-Pa . Cesta ubíhala bez problémů až k Mnichovu kde před tunely bylo zdržení tak na 2 X 5 minut což bylo dobré čekal jsem to horší. Kolem Mnichova hrozné vedro kolem 30 st. možná víc. Leje ze mě, ale přesto stavím a kupuji mějaké zásoby abych jako minulý rok nepřijel do kempu večer a nikde nic nebylo a nešel jsem spát hladový . Kousek před Ga-Pa poprvé tankuji v Německu asi za 1.4 eur/l je to trošku dražší, ale s Itálií se to srovnat nedá. Do kempu asi 15km od Ga-Pa dorážim kolem 17h.

Jsem překvapen jak cesta utekla. Postavím stan, zajedu pro pivko a klobásy na gril. Griluju a popíjím pivko koupil jsem 2, ale měl jsem si dát víc abych se umrtvil, protože noc v kempu nebyla nic moc foukal vítr, někde něco furt klepalo, takže jako vždy v kempu jsem toho moc nenaspal.

Cena kempu 16 E byl hezký a uklizený, ale ve srovnání s penzionem, gasthausem za 25-35 E, kde se člověk většinou lépe vyspí cena už tak dobrá nebyla. 

Campingpark Oberammergau   Najeto 500km

2.den

Ráno jako vždy druhý den vyjíždím brzo.  Jedu do města nakoupit. V osm hodin platím v kempu na recepci a mířím do hor. Je hezky a jasno, ale známe Alpy tak se to brzy změní, protože předpovědi hlásí silné odpolední bouřky a deště , ale do 17h má být hezky.

Mířím do Rakouska přes Plansee ani jsem nezaregistroval hranici. Pěkné jezero , úsměv od ucha k uchu , pěkný asfalt a zatáčky, ale kolem jezera úzké.

Dále jedu na Berwang-Namloser Landstraße Namlospass / Namlossattel (1358 mnm) Hezké zatáčky nový asfalt užívám si to.

 

Potom je v plánu Pfafflar Hahntennjoch (1894 mnm)nový asfalt, ale moc utažené zatáčky a závody veteránů do kopce . Někteří jedou takovou pilu že ze mě leje jak vedrem tak tempem proto zastavuji a pouštím je.  Kochám se veterány jsou to opravdu krásná auta ,až jsem z nadšení neudělal žádnou fotku veteránů.

Poslední je v plánu Silvretta Hochalpenstrasse (2032 mnm). Je to opravdu to top z Rakouska přehrada,ledovec a příroda. Vůbec mi není líto mýta 12 E . Cestu dolů po vracečkách jsem brzdy dostal na limit . Celý sjezd na jeden zátah, aby mě nedojel kamion. Vůbec se divím, že se tam vytočil.Míjí mě až dole na odpočívadle, když mám už ohřátý oběd.

Cestou přes Bludenz - Raggal - Sonntag se jede hezkou krajinou, ale je to v nížině takže zase teplo.

Je ještě brzo,zatím neprší tak nakonec ještě jedu na Furkajoch pass (1761 mnm). Opravdu hezký průsmyk .

Odtud mířim k ubytování, ale pro nemoc zavřeno. Takže se neplánovaně motám asi 20 km 3x stavím cestou k dalšímu vyhlídnutému ubytování a nakonec až Gasthaus Kreuz kde mají pokoj za 36 E trošku dražší , ale ujde. Hezký pension s restaurací a výhledem do krajiny.

           Dám si Wienerschnitzel, který dostanu s hranolkama, ale docela to k sobě jde. K tomu 2 dobré piva celkem asi 15E. V Noci mě vzbudí šílený vychr a déšť . Být ve stanu asi by mě to odneslo a vyplavilo.                     

                                                              Gasthaus Kreuz Najeto asi 290km i s hledáním ubytka

3.den

Ráno jdu na sdídani je opravdu bohatá snídaně salámy,sýry a ještě čísník donesl vajíčko na měkko . Jsem nacpán a vůbec mi není líto těch 36E za ubytování.

Ráno jako zatím každý den slunečno, ale předpověď hlásí déšť na samozřejmě nejhezčí část trasy už od 12h, takže jsem včera večer přemýšlel co s trasou a nakonec jsem díky cestopisům na zdejším serveru našel ubytování u Sustenpass v Innertkirchen v Hotel-Restaurant Alpina za 40 CHF na Švýcarsko bez debat slušná cena, takže se s inteneráře nic škrtat nebude!

Po A14 jedu na Feldkirch a přes hranice do Švýcarska kolem dálnice až k Mollis . Cesta je nudná , samé omezení a jsem v nížině, je hrozné vedro, nuda a samé omezení až k Walensee opravdu krásné jezero a výhledy , už i nějaké ty zatáčky ve Švýcarsku.

Jenže málem pokuta. Proti jeli motorkáři a mávali at zpomalím a cajti už balili vercajk , jinak mi asi skončila dovolená. Jel bych asi 10 přes limit a bylo by to teda mastný.  Předpisy ve Švýcarsku už striktně dodržuji kromě passů. Tím je právě Klausen pass (1948 mnm)  první opravdu krásný úsek.

 

Dále jedu od Altdorf k Wassen. Kolem dálnice, ale zde se jede už líp. Čeká mě poslední průsmyk Sustenpass (2260 mnm). Na vrcholu začíná pršet, ale nepromok do kalhot nedávám a bunda je sama o sobě nepromokavá .Mám to už jen sjezd do města .

Rozprší se řádně a jsem rád že už to mám jen kousek protože mi začíná být zima. Ubytování jsem chvíli hledal je čisto, ale draho .

           V restauraci kupuji minerálku za 3.5CHF 0,75l, jídlo mám naštěstí nakoupené z Rakouska. Jsem přímo nad kuchyní, takže v malém kamrdlíku je docela teplo . Alespoň je pohodlná postel, ale stejně usínám až kolem 11hkvůli vedru v pokoji a jsem jen o vodě :D pivo si nemůžu dovolit :D Hotel-Restaurant Alpina   Najeto 240 km

4.den

Ráno snídaně a hned jedu na Grimselpass (2164 mnm). Počasí ve Švýcarsku mi moc nevyšlo. Honí se mraky, ale občas vysvytne slunce. Docela to ujde.

Furkapass (2429 mnm) je asi nejslabší z okolních passů z hlediska krajiny a výhledů, i když je nejvyšší. Jinak silnice výborná

 

         Dále mě čeká přesun přes vesnice nížinou asi 100 km a opět se peču ve vlastní šťávě . Andermatt - Tamins je pouze přesunová trasa.

          Další je hezký úsek až Albulapass (2315 mnm), který je hezký, ale úzký a jezdecky nic úžasného. Akorát zde mají závod nějací cyklističtí amatéři. Obdivuji je co vyjedou a ve šlusném tempu. Než se napiju tak mě v kopci zase dojíždějí ty co sem předjel, ale moc rychle se zde ject nedá. Na vrcholu fotím u cedule asi 3 cyklisty a pokračuji dál.

Na Berninapass (2328 mnm) jedu hned potom . Výhledy na poslední velké ledovce,  užasná silnice a příroda už pomalu zase mířím k domovu a je mi to docela líto, ale času i peněz není nazbyt.

Od Berninapass vede průsmyk k Livignu a taky je to hezká silnice.

 

V Livignu nakoupím, natankuju začíná dost přet, takže tunelem do Švýcarska a zpátky do Itálie. Posledních 20km jedu zase v lijáku, ale ubytování mám asi zajištěné, jenže neodpověděli na email. Cena asi 32E v Haus Abart Abart Schaller. Ubytko hezké, velký pokoj a kuchyňka.

Počasí se podle předpovědi nemá moc umoudřovat, takže jížnější část Itálie vynechám .

Ve vsi je mrtvo, takže žádná restaurace nic. Tak dojídám zbytky a už se těším na zítřek.             

Haus Abart Abart Schaller Dnes najeto dlouhých, ale záživných 320 km

5.den

Ráno je snídaně chudší ve známém Italském stylu, ale nějaké uzeniny dostanu. Paní domácí je milá a ve svém věku čilá.  Ráno je opět hezky jako každý den, aspoň že je to tak vždy mě to nabije energií na další den. Kupuji nějaké zásoby. V Itálii je poněkud dráž než v Rakousku.

Cesta údolím kolem vinic od Eyrs k Meranu má taky něco do sebe, ale je tam hrozný provoz, což veškerý zážitek dost kazí.

 

Konečně už stoupám na Timmelsjoch Hochalpenstraße (2474 mnm) , ale  začíná krápat tak se rozhoduji , zda neušetřit a neotočit to, ale přestává  a dále na kopec sucho, ale na vrcholu je mlha a je vidět tak na 20 metrů trochu zabloudím a jedu špatně zpět do Itálie, ale hned si toho všimnu a otáčím do Rakous.

V centru Soldenu dávám pizzu. Mám to s dobrým pivkem a českou obsluhou, tak pokecáme o motorkách, cestě a já s dobrou náladou jedu ještě na Ötztaler Gletscherstraße (2830 mnm). Zážitek dobrý, zatáčky taky a  jsem  nejblíže ledovci a asi i nejýše co jsem byl podle navigace 2900 m.n.m i trochu víc.  Motorce se to už moc nelíbilo , holt karburátory, ale pobrala to . Výhledy nebyly nic moc bylo zamračeno, ale stálo to za to .Mýto bylo asi 5E takže se sem asi vrátím až bude hezky.

Údolím jedu k Sautens docela pěkná trasa, ale začínají se v dálce objevovat bouřky.

Proto vynechávám Kuthai a po dálnici mířím na Innsbruck a Brennerský průsmyk.  Sjíždím u hranic s Itálií a ubytuju se na durhý pokus v Haus Waldbauer.  Ubytování za 24 euro je hezké, ale zase zase žádný obchod ani restaurace, prostě nic, tak zase žiju ze zásob. Jen co dojdu na pokoj přijde bouřka, hromy a leje asi celou noc. K večeru ještě kontroluju motorku, zda se mi nepropadá na podmáčeném terénu, abych jí ráno nenašel na zemi.

                                                                                              Haus Waldbauer    Najeto 260 km

6.den

Ráno bez snídaně, ale také to bylo nejlevnější ubytování. Klíče mám nechat za truhlíkem na římse . Čučel jsem na to, u nás by si to nikdo nedovolil :D.

           Vyjíždím brzdo, je ale docela chladno, ale na slunci to jde. Po dálnici jedu asi 50 km za 4E. Rychle se přiblížím ke Cortině .

 

Passo Gardena (2136 mnm) je úzké. V půlce si dávám oběd a poláci na kolech mi přejou dobrou chuť.

Posílen stoupám na Passo Pordoi (2239 mnm)

Passo Giau (2236 mnm). Ty stály opravdu za to, asi to nejlepší kolem Cortiny.

Dále si to prodloužím na vyhlídku až k Rifugio Auronzo (2333 mnm). Výhledy krásné, ale za 15E moc poježdění nebylo a ještě poprchávalo. Bylo to docela předražené .

Po hlavní jedu na Lienz. Ujíždím před bouřkou, ale stejně mě dožene. Takže nepromoky na sebe a striptíz na benzince. Dále mířím na Kienburg . První ubytko zase ruhetag, ale podle googlu jsem našel Berggasthaus Maschlerhof za 35 E.  Dobré ubytování,ale leje, pak přestane tak jedu pro zásoby a pro piva . Pro dnešek si to zaslužím asi 50km v dešti a z krámu 15km taky deštěm .

                                                          Berggasthaus Maschlerhof    Najeto 290 km + 30 km nákup

7.den

Ráno na mě musejí čekat protože ani na snídani mi neřeknou že jedou pryč a pak že se mám sbalit do půl hodiny :D Samodrzřejmě že mi to trvalo hodinu, ale byli milí a nevyhazovali mě. Byla to jejich blbost že na to zapoměli . Ráno zase hezky už to bude pravidlem kromě posledního rána, kdy budu mířit k domovu. Jedu Lienz po 106  na Spittal an der Drau

GG zamítám už kvůli docházejícím financím. Dnes je v plánu Malta Hochalmstrasse (1933 mnm) . Mýto 10.5 Euro Dobrá silnice a příroda, ale je to zdlouhavé. Jednosměrné úseky na semafory,kde čekáním strávíte půl hodiny když budete mít smůlu .

Přesun  do Innerkrems do Gasthaus Zirbenhof ubytko za 32E. Je brzo, tak neodolám a ještě neplánovaně jedu na Nockalmstraße (2024 / 2042 mnm). Mýto 12E. Bez bagáže. Nahoře kafíčko , projedu tam a nazpátek. Jo tohle jsem si užil!

Na pensionu uvařim konzervu, dám pivko, dole v restauraci ještě 2 a poslouchám pak na pokoji radio Beat a spokojeně usínám jo byla to povedená dovolená!                                                                                                                              

                                                                              Gasthaus Zirbenhof   Dnes najeto 260 km

8.den

Po dobré snídani vyrážím k domovu před devátou hodinou. Dnešní den je pouze přesun domů krom asi 2 úseků

Je zataženo,zima z rána jedu na St. Nikolai im Sölktal / Sölk Pass (1788 mnm) v mlze mrznou mi ruce a předpověd na víkend v noci kolem 0 st. Jo vybral sem dobrej termín nejvyšší čas bejt doma .

Po A9, vyhnu se placeným tunelům Linz . Zde se konečně otepluje ale je velký vítr. Před hranicemi na odpočívadle dávám oběd a kontroluji stav gum. Už při príjezdu do Ga-Pa jsem si říkal, že jsem to podcenil, vždyť na přední gumě mám po konci dovolené asi 11-12 000 km - boky už mají 2mm a zadní asi 6-7000 km - zde ne nejmíň na prostředku asi 2.5 mm Takže mě bude čekat výměna gum. Snad až na jaře už mám v plánu jen víkendovku v Jeseníkách. Snad to vydrží nerad bych měnil, aby mi pak nestály celou zimu v garáži. Tyto mají 2-3 roky a už začínají mírně puchřet ve vzorku, ale jízdou to zmizí. Nevím jak je to možné,ale Metzelery staré skoro 10 let co byly na mašině když jsem jí koupil vypadaly snad zdraveji než tyto. Je vydět že na všem už setří aby to nevydrželo.Dále jedu na  České Budějovice v ČB to byl očistec kolem Benešova na Prahu .                    

                                                                                                                     Najeto 520 km

 

Dovolená se vyrařila, počasí vyšlo lépe než minulý rok. Určitě je lepší jet před sezonou, protože všude je míň lidí. Ubytování není takový problém sehnat ani v nejlevnějších pensionech. V Srpnu jsem měl problém a hledal jsem třeba až na patý pokus. Tento rok jsem vždy uspěl na druhý pokus, což ušetřilo dost času, než když někde ztratíte 2 hodiny hledáním ubytka.

Myslím, že když vše vyjde a bude dostatek peněz tak další rok vyrazím určitě zase !

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (10x):
Motokatalog.cz


TOPlist