Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Mazec dobrej, článek se mi moc líbil, tak si snad z těch Švýcar letos taky něco užijeme. Protože vloni jsme zažili s dcerkou Alpskej MRZEC úplně jiného ražení. Jeli jsme klasiku – Grossglockner – Pasa kolem Marmolady – Paso Tonale – Paso Gavia – Paso d.Stelvio – Silvrette Str. atd. Bylo to 14.-19. srpna 2006 a každý den jsme zmokli jako psi, slunnou Itálii jsme si vůbec neužili, protože byla zima jako v zimě. Při průjezdu P.Gavia začalo sněžit, dole v Bormiu jakž takž dobrý, ale na P.Stelvio lilo, sněžilo a od vrcholu cestou dolů nám zamrzalo plexi… Na celý silnici nás bylo asi 5 motorek, jedna odtahovka pro lehlýho Fazera 600 a 2 homemobily. (Náš Fazer 600 přežil bez úhony). Takže je to hlavně o dobrém počasí a štěstí. My měli předpověď příznivou, ale realita se za každým kopcem zgruntu měnila. Přesto se ze mě stal závislák – v zimě do Alp na lyže, v létě na moto a vždycky je to o pocitu a o srdci. Ještě, že je holka takovej tvrďák a chce jet zase. S žádnou jinou ženskou bych asi tohle nepřežil. Tak hodně štěstí a sluníčka
Paráda Další cenné informace. Já jsem byl letos zatím sice jen v rakouských Alpách, i když původně byly v plánu i Dolomity, ale z časových a hlavně zdravotních důvodů to neklaplo. Ale i tak to fakt stálo za to a Itálii se Švýcarama určo pokoříme příští rok. Pokud by se chtěl někdo přidat, se superbikem, budu jen rád.<br />
Jinak jak píše "jezdec Tom" Filzensattel a Dientener Sattel mezi Bischofshofenem a Saalfeldenem fakt stojí za to, je to krásný a svižný svezení, ale bacha na krávy, kterým jednoduché ohrady nedělají žádný problém. Na to fakt bacha, protože na této silnici, pokud se člověk nechce vyloženě kochat, jde jet opravdu velmi z ostra. Krimmlerské vodopády jsou dost známé, ale pokud někdo přece jen nezná nebo je z nějakých důvodů zatím vynechával,tak vřele doporučuju. No a když už tam budete, tak si dejte taky Gerlosspass, který pokud budete chtít dál na západ, tak jako tak projedete. Hochalpenstrasse je kapitola sama o sobě. A pro Moraváky bych doporučil úseky, které vám pomohou se k Alpám dostat a to především úsek mezi Pernitzem a Mariazellem a na severu Krems a.d. Donau-Melk-Grein. Taky
Moc pěkná reportáž! <br />
Jel jsem za krásného počasí babího léta v posledním týdnu září 2006 v podstatě tu samou trasu (2500 km za 8 dní)a mohu jen vřele doporučit. Vrcholné zážitky: italský Passo dello Stelvio (2757) z obou stran a početné švýcarské průsmyky kolem Andermattu. Na rozdíl od popsaného výletu doporučuji, abyste z Passo dello Stelvio nepřejeli hranici přes Umbrailpass hned do Švýcarska, ale sjeli do Itálie do lázeňského městečka Bormio a odtud po silnici SS 300 jihovýchodně do Parco nazionale dello Stelvio přes Passo di Gavia (2621). Panenská alpská příroda národního parku, kde úzká asfaltka pro motorky a téměř bez aut je jediným znakem civilizace. Pak sjeďte do údolí na jih, pokračujte na západ po ss 42, 39 a 38 do městečka Tirano, které je východiskem stoupání podél krásné švýcarské železnice s červenými vláčky na průsmyk Passo del Bernina (2323)a a klesání do Pontresiny a švýcarského St. Moritz. Odtud ideální pokračování přes Albulapass do střeního Švýcarska. Více takových reportáží!
Zdravím<br />
Letos jsem dal taky Alpy a Itálii.<br />
www.volny.cz/alpytour2006<br />
Příští rok bych chtěl udělat takovou trasu jako je tady. Pokud by někdo měl nějaké zajímavé informace, nebo by chtěl ject taky...
Letos sme si dali skrze Alpy až na Korsiku a taky super...pár fotek mám na:<br />
<br />
//www.qwertystys.com/0011_korsika_06/index.htm<br />
<br />
Jináč Stelvio super...první prázdninový víkend a nebylo nahoře k hnutí... Ani jedno auto, ale asi milion motorek...<br />
Prostě bomba atmosféra...
Do Zernezu vedla naše cesta přes Ofenpass (2149 m) s výbornou širokou a rychlou (možná až moc) silnicí.-><br />
<br />
můžu potvrdit, jel jsem ho letos taky (pass del Fuorin) a pro rychlé svezení snad nejlepší pas<br />
<br />
v Alpách je ještě trochu podobný místo (alespoň pro mě) kde se jede skvěle, první průsmyk z Bischofshofenu na Saafelden, víc se to točí, ale nádhera
Jen bych si dovolil upozornit na malou nepřesnost.<br />
Stelvio není druhý nejvyšší kopec(je to průsmyk), kam se můžeme v alpách na motorce dostat.<br />
Je až třetí - před ním jsou francouské Cime de la Bonette 2.802 m.n.m. a Col de l´Iseran s výškou 2.770 m.n.m. (pochopitelně jsou v alpách i vyšší místa, kam se nechá vyjet, ale již se většinou jedná o šotolinové cesty). <br />
Jinak volba trasy bezvadná, co dodat, snad někdy čau na alpských silnicích.
Pokud už jste tak daleko, zajeďte si do J Francie na Route85 a směr Grasse, pak podél pobřeží na Monaco a Menton, kde odbočíte na Sospel. Dále na Torino atd.<br />
Jinak pěkný článek, dobrý tipy. Příští rok tam razím na Fárošoj. Jsem zvědav, zda dojedu.
Pěkný počtení, většinu z toho jsem měl štěstí si projet a fakt nelze než doporučit. Jedna technická poznámka: Pasy přibalovat nemusíte. Do Švajcu (ale třeba i Rumunska) stačí pro občany EU občanka. Ta se strojově čitelným kódem.
Mazec dobrej, článek se mi moc líbil, tak si snad z těch Švýcar letos taky něco užijeme. Protože vloni jsme zažili s dcerkou Alpskej MRZEC úplně jiného ražení. Jeli jsme klasiku – Grossglockner – Pasa kolem Marmolady – Paso Tonale – Paso Gavia – Paso d.Stelvio – Silvrette Str. atd. Bylo to 14.-19. srpna 2006 a každý den jsme zmokli jako psi, slunnou Itálii jsme si vůbec neužili, protože byla zima jako v zimě. Při průjezdu P.Gavia začalo sněžit, dole v Bormiu jakž takž dobrý, ale na P.Stelvio lilo, sněžilo a od vrcholu cestou dolů nám zamrzalo plexi… Na celý silnici nás bylo asi 5 motorek, jedna odtahovka pro lehlýho Fazera 600 a 2 homemobily. (Náš Fazer 600 přežil bez úhony). Takže je to hlavně o dobrém počasí a štěstí. My měli předpověď příznivou, ale realita se za každým kopcem zgruntu měnila. Přesto se ze mě stal závislák – v zimě do Alp na lyže, v létě na moto a vždycky je to o pocitu a o srdci. Ještě, že je holka takovej tvrďák a chce jet zase. S žádnou jinou ženskou bych asi tohle nepřežil. Tak hodně štěstí a sluníčka
Paráda Další cenné informace. Já jsem byl letos zatím sice jen v rakouských Alpách, i když původně byly v plánu i Dolomity, ale z časových a hlavně zdravotních důvodů to neklaplo. Ale i tak to fakt stálo za to a Itálii se Švýcarama určo pokoříme příští rok. Pokud by se chtěl někdo přidat, se superbikem, budu jen rád.<br />
Jinak jak píše "jezdec Tom" Filzensattel a Dientener Sattel mezi Bischofshofenem a Saalfeldenem fakt stojí za to, je to krásný a svižný svezení, ale bacha na krávy, kterým jednoduché ohrady nedělají žádný problém. Na to fakt bacha, protože na této silnici, pokud se člověk nechce vyloženě kochat, jde jet opravdu velmi z ostra. Krimmlerské vodopády jsou dost známé, ale pokud někdo přece jen nezná nebo je z nějakých důvodů zatím vynechával,tak vřele doporučuju. No a když už tam budete, tak si dejte taky Gerlosspass, který pokud budete chtít dál na západ, tak jako tak projedete. Hochalpenstrasse je kapitola sama o sobě. A pro Moraváky bych doporučil úseky, které vám pomohou se k Alpám dostat a to především úsek mezi Pernitzem a Mariazellem a na severu Krems a.d. Donau-Melk-Grein. Taky
Jojo... Kdo nezažil, nepochopí! A třeba takový Timmelsjoch, specielně z jihu. <br />
Ať žije sezóna 2007
Moc pěkná reportáž! <br />
Jel jsem za krásného počasí babího léta v posledním týdnu září 2006 v podstatě tu samou trasu (2500 km za 8 dní)a mohu jen vřele doporučit. Vrcholné zážitky: italský Passo dello Stelvio (2757) z obou stran a početné švýcarské průsmyky kolem Andermattu. Na rozdíl od popsaného výletu doporučuji, abyste z Passo dello Stelvio nepřejeli hranici přes Umbrailpass hned do Švýcarska, ale sjeli do Itálie do lázeňského městečka Bormio a odtud po silnici SS 300 jihovýchodně do Parco nazionale dello Stelvio přes Passo di Gavia (2621). Panenská alpská příroda národního parku, kde úzká asfaltka pro motorky a téměř bez aut je jediným znakem civilizace. Pak sjeďte do údolí na jih, pokračujte na západ po ss 42, 39 a 38 do městečka Tirano, které je východiskem stoupání podél krásné švýcarské železnice s červenými vláčky na průsmyk Passo del Bernina (2323)a a klesání do Pontresiny a švýcarského St. Moritz. Odtud ideální pokračování přes Albulapass do střeního Švýcarska. Více takových reportáží!
matuS,<br />
máš pravdu. Nicméně jsem měl na mysli průsmyky. Místo, které uvádíš není průjezdné v obou směrech.<br />
Nicméně díky za oživení paměti
Letos jsem dal Dolomity a můžu jen doporučit. Švýcarsko si dám následující sezónu. Jinak Stelvio je mazec
Zdravím<br />
Letos jsem dal taky Alpy a Itálii.<br />
www.volny.cz/alpytour2006<br />
Příští rok bych chtěl udělat takovou trasu jako je tady. Pokud by někdo měl nějaké zajímavé informace, nebo by chtěl ject taky...
Tomash:já ČMN kupuju sporadicky,takže se mi informace hodily.
A NENÍ VÁM TRAPNÝ UVEŘEJŇOVAT TEN SAMÝ ČLÁNEK V ČMN A PÁR DNÍ NA TO NA MOTORKARI.CZ??? TROCHU HNUS...
tak tohle je sen kazdyho motorkare doufam ze si ho nekdy splnim
Mam jedn dotaz.Kam nalepit Dalnicni znamku na masine ?
Letos sme si dali skrze Alpy až na Korsiku a taky super...pár fotek mám na:<br />
<br />
//www.qwertystys.com/0011_korsika_06/index.htm<br />
<br />
Jináč Stelvio super...první prázdninový víkend a nebylo nahoře k hnutí... Ani jedno auto, ale asi milion motorek...<br />
Prostě bomba atmosféra...
Jeste snad jen dodat,ze kdyz do alp a dolomit,tak jedine po predpovedi pocasi.Letos jsem cekal mesic a vyplatilo se to.
Nádhera Snad to klapne příští rok alespoň to Rakousko - plány jsou velké
Tak takové zatáčky mno tady si můžem jen nechat onich zdát... Nádhera a to prostředí! FAkt krása!
Tak tohle je můj sen...
Slintám slintám slintám ... <br />
Alpy to je náádhera
Paráda ty cesty v těch Alpách. Už se na ně těsim
Moc pěkná cesta. Hodně z toho jsem projel a můžu to jen a jen potvrdit . Hlavně Stelvio je suprový.
čus chlapíci chtěl bych si to dát taky nemáte v kompu mapu kdyžtak pls pošlete na trning@seznam.cz moc díky příští rok jedu
Do Zernezu vedla naše cesta přes Ofenpass (2149 m) s výbornou širokou a rychlou (možná až moc) silnicí.-><br />
<br />
můžu potvrdit, jel jsem ho letos taky (pass del Fuorin) a pro rychlé svezení snad nejlepší pas<br />
<br />
v Alpách je ještě trochu podobný místo (alespoň pro mě) kde se jede skvěle, první průsmyk z Bischofshofenu na Saafelden, víc se to točí, ale nádhera
Jen bych si dovolil upozornit na malou nepřesnost.<br />
Stelvio není druhý nejvyšší kopec(je to průsmyk), kam se můžeme v alpách na motorce dostat.<br />
Je až třetí - před ním jsou francouské Cime de la Bonette 2.802 m.n.m. a Col de l´Iseran s výškou 2.770 m.n.m. (pochopitelně jsou v alpách i vyšší místa, kam se nechá vyjet, ale již se většinou jedná o šotolinové cesty). <br />
Jinak volba trasy bezvadná, co dodat, snad někdy čau na alpských silnicích.
teď mě mrzí, že sem to otočil už u Cortiny.. příště to ještě natáhnu dík za zkušenost
Bezva clanek, super pocteni...uz, aby tady byla pristi sezona a jet se takhle nekam taky svezt
JJ.. paráda, GG už sem zkusil ale tohle si dám taky.. prostě kvalitní potrava pro litrovej dvouvál
Pokud už jste tak daleko, zajeďte si do J Francie na Route85 a směr Grasse, pak podél pobřeží na Monaco a Menton, kde odbočíte na Sospel. Dále na Torino atd.<br />
Jinak pěkný článek, dobrý tipy. Příští rok tam razím na Fárošoj. Jsem zvědav, zda dojedu.
Pěkný počtení, většinu z toho jsem měl štěstí si projet a fakt nelze než doporučit. Jedna technická poznámka: Pasy přibalovat nemusíte. Do Švajcu (ale třeba i Rumunska) stačí pro občany EU občanka. Ta se strojově čitelným kódem.
Pozadovana oprava: V Rakousku a myslim i Svycarsku znamku musi mit i masiny.
Opravte mne jesli se pletu. Ale motorka nepotrebuje DALNICNI ZNAMKU ;)
Paráda je to prostě krása. Proč něco takovýho nemáme i u nás třebas i v menšim.