gbox_leden



Skandinávie na KTM 990 SMT

Před rokem jsme byli na SMT v Alpách a nešetřili jsme chválou, ale přeci jen jsme došli k závěru, že pro cestování ve dvou a na delší vzdálenosti tomu něco chybí. KTM vyslyšela naše stížnosti a připravila za pomoci katalogu Power Parts stroj, který by se měl honosit titulem „nejzábavnější cesťák všech dob“, abychom si vše prověřili, rozhodli jsme se vyrazit na malý výlet.

Kapitoly článku

Plán byl jasný, týdenní cesta po severských zemích, dlouhý přesun Německem, pak courání po Dánsku a Švédsku a opět přesun domů. V testovací flotile KTM bylo připraveno SMT s vysokým plexi, dvojicí hliníkových kufrů, malým topcasem, padacími rámy a zásuvkou na 12V. Mimochodem v podobné limitované edici je nyní možné SMT zakoupit za velice příjemný příplatek. To ale odbočuji. Na SMT se kromě výbavy nic nezměnilo, takže Vás nebudu unavovat designem a technickými daty, ta ostatně najdete v testu.
Mnohem raději bych se podělil o informaci, jak se dá zabalit stan, spacáky a další nezbytnosti pro dva lidi na 9 dní. No jde to celkem v pohodě, kufry jsou dost velké a díky tvaru krabice se do nich věci dobře „rovnají“. Zbytek balíme do loďáku od Louise. No a doklady s foťákem a kameru tradičně do tankvaku. Vše se vešlo v pohodě, takže vzhůru na cestu. Hned po nájezdu na teplickou dálnici si vzpomínám na loňské dálniční přesuny do Alp a hodnotím SMT jako zcela jinou motorku. Velké plexi dělá opravdu divy a odvádí všechen proud vzduchu nad přilbu. Ani spolujezdkyně si nestěžuje, takže tady u mě KTM zabodovalo. Cestovka se pohybuje okolo sto čtyřiceti. Ne že by to nešlo víc, ale dál už chce 115 dvouválcových koní víc jídla a taky je mi líto nové Pirelli Angel ST na zadním kole, na které se už u Berlína začíná tvořit placička.
Náš cíl prvního dne je v dánském Billundu, tedy městě, kde se zrodilo Lego. Cesta probíhá v nudném dálničním duchu. Bavíme se vším možným od slovních her, až po prohlížení interiérů předjížděných aut. Hranice s Dánskem vítáme jako zjevení, dálnice je najednou mnohem snesitelnější a konečně je v okolí na co koukat. Bohužel se přidal silný vítr, který signalizují všudypřítomné větrné elektrárny. Celkem mě překvapilo, jak si KTM přes svou výšku a osazení kufry ve větru vedla, díky širokým řidítkům nebyl problém poryvy korigovat, no a pneumatiky motorku opravdu podržely neskutečným způsobem i ve výjezdech zpoza kamionů a karavanů, kterých je v Dánsku neskutečné množství. Do Billundu jsme dorazili celkem brzy a po tisícovce kilometrů už jen postavili stan a obešli místní zábavní centrum. Překvapením pro mě byla absence výčepních zařízení. Alkohol je tu dostupný opravdu jen v malé míře a za nekřesťanské ceny, kde se tedy vzalo to přísloví?
Ráno je v plánu návštěva Legolandu. Kemp je třeba opustit do 12:00, jsou zde opravdu dost vytížené a pravidla je třeba dodržovat. V prvním kempu na severu je dobré si zakoupit kartu v hodnotě cca 300Kč, která majiteli umožňuje kempovat po celé Skandinávii za příjemnější ceny. Cena za noc v kempu se pohybuje okolo 300 Kč za motorku a dvě osoby. V ceně jsou samozřejmě sprchy, kuchyňka se sporákem, zásuvky na 220 V, dřez na umytí nádobí, atd. Původně jsme měli v plánu alespoň párkrát přespat nadivoko, ale za ty peníze...
Do Legolandu jsem chtěl už jako malý, ale bohužel finanční situace naší rodiny to nikdy nedovolila, takže tak trochu splněný dětský sen, no a se vším všudy, z lega tu najdete postavené neskutečné věci, od skotských hradů přes ropnou plošinu, až po centrum NASA. Většina staveb je navíc funkčních, po silnici jezdí auta, po vodě lodě, které proplouvají pod zdvižnými mosty, do plavebních komor, které jsou samozřejmě také plnně funkční. Mezi tím vším projíždí vlaky. Je to opravdu působivá podívaná propracovaná do všech detailů. Druhou částí je zábavní park s horskou dráhou, vodními kanály a dalšími atrakcemi. Všude můžete samozřejmě zdarma v ceně vstupného do Legolandu. Cena za vstup je 250 DKK.

Informace o redaktorovi

Matěj Oliva - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (15x):
Motokatalog.cz


TOPlist