Španělsko 2013

Po letech jsem se rozhodl vzit sve zname za slovo a vyuzil jsem jejich pozvani na navstevu do Castropolu ve Spanelsku.

Predem meho dopisu mi dovol, mily ctenari, abych Te upozornil ze z diktatu jsem mel povetsinou za pet a muj pocitac postrada ceskou diakritiku. Takze mi laskave odpust chyby a zkus si ty klikyhaky k tomu textu domyslet ;-)

Rozhodnuti navstivit zname ve Spanelsku padlo uz nekdy koncem minuleho roku. Rozhodl jsem se ze vemu svou polovicku na poradnou dovolenou. Nastesti jsme oba toho razeni ze nedokazeme byt dlouho na jednom miste ( zaplatit si 14 dni nekde u more muze podle naseho nazoru jen uplny blazen ) a tak jsme se rozhodli pro okruzni jizdu jihem evropy. Nemeli jsme zadny pevny program, jen vzit to kolem znamych ve Francii a pak se ukazat ve spanelskem Castropolu kde uz nejakou dobu prebyva muj davny kamarad z vandrackych casu se svou rodinou. Tam pobyt par dni, prolezt okoli a pak zase jet smer Pirenee a projezdit to zase tam no a pak zas hura domu smer Amsterdam.

Asi tak dva mesice pred odjezdem, jsem zacal silne pochybovat nad tim, ze je ma skvela Yamaha XJ900S Diversion ta prava mula na takovyto podnik. Nejak jsem pochyboval nad tim ze by unesla nas dva a jeste cely proviant. Coz dokupy cinilo bratru dobrych 250kg at nezeru...
Jal jsem se tedy spekulovat nad tim za co ji vymenit. Triumph Tiger 955i byl nad me financni moznosti a nepresvedcil me ani svou robustnosti a pohodlim. R1100GS me zas taky nejak moc neoslovilo, na dalnici to asi nebude tak uplne ono. Nakonec jsem dal tomu boxerovi jeste jednu sanci a jel si vyzkouset R1100RT....nooo toz to bylo jine svezenicko i batuzek si to pochvaloval. Bylo rozhodnuto, netrvalo dlouho a jedna se nasla. Starsi pan uz na ni moc nejzdil tak mi ji prodal. Diky delsimu stani a nahlemu intenzivnimu uzivani z me strany se zacaly nektere veci poroucet a tak zacala anabaze s vychytavanim much. Nakonec vse dopadlo jak melo a motka byla skvele pripravena k delsimu cestovani.

Necely tyden pred odjezdem jsem zacal nakupovat vybavu; stan, spacaky, karimatky, varic, atd atd. Vse se stihlo jen tak tak. Den pred odjezdem se jeste koupil nepromokavy valec 75L za smesnych 35€. Ten se ukazal jako velmi dobra investice. Mel jsem obavy ze kdyz ho privazu na topcase bude vaha moc vysoko a tak jsme topcase nechali doma a na jeho misto se pripevnil valec. Kazdy z cestovatelu mel k dispozici jeden bocni kufr pro sve potreby, stan, karimatky, spacaky a varic sly do valce. V tankvaku se pak vezly dulezite veci jako fotak, kamery, nabijecky,celovky, milion kabliku a iPad.