Na mopedu jižní Evropou

6 kilowattů pod sedlem, před sebou 2.500 kilometrů a 30 kilo nákladu v pseudo-kufrech po stranách motorky. Bezmála čtyřicet let stará Honda DAX a bezmála dvacetiletý motorkář a čerstvý maturant jedou za odměnu na zatím nejdelší společnou cestu.

Na mopedu jižní Evropou

Kapitoly článku

Den 1. - úterý 9.8.2011

Je čas vyrazit, první den přes Českou republiku ubíhá v pošmourném počasí pro letošní léto velmi příznačném. Rychlostí kolem padesátky se proplétáme kus kolem dálnice D5 a posléze pod Prahou kolem Benešova směrem na Vysočinu. První den je testovací, neboť ani jeden z nás, ani já ani Bára nevíme, co můžeme očekávat.
Dostáváme se bezpečně i přes velkou spoustu uzavírek a semaforů kolem Pelhřimova do ATC Pávov za Jihlavou. Je skutečně ošklivo a žádné teplo, kemp je skoro prázdný. Zevrubná prohlídka stroje nezjišťuje žádné problémy a tak se vydávám do hospody. Místní pivo mě velmi nezaujalo, a to takovým způsobem, že jsem se musel léčit před spaním ibalginem. Trasa: Žichlice – Hořovice – Dobříš – Sedlčany - Mladá Vožice – Pacov – Pelhřimov – Jihlava = 240km

Den 2. - středa 10.8.

Ráno prší, tak spím dál, dnes nejedu žádnou extrémní trasu, jen ku Přerovu do městečka Tovačov, kde budu přespávat u příbuzných. Kolem jedenácté je ve frontě díra a tak vyrážím. Zhruba po hodince jízdy mě ale chytá stejně liják ve kterém není možné jet, neboť v potůčcích vody už i jinak suverénní pneumatiky Michelin S1 ztrácí potřebnou přilnavost. V boudě na dětském hřišti kdesi na Vysočině pomalu obědvám a čekám až déšť přejde.
Čtu si Paměti katovské rodiny Mydlářů v Praze a bavím se, pěkné čtení. Už jenom mrholí tak sedlám stroj a pokračujem. Brno objíždím horem přes Bystřici nad Pernštejnem a pomalu začínám klesat na zlatou placku. Dostává se mi ve smyslu moravské pohostinnosti hojně všeho a moje předsevzetí zhubnout na téhle cestě trochu bere rychle za své.
Trasa: Ostrov nad Oslavou - Bystřice n. P. – Kunštát – Boskovice – Prostějov – Tovačov = 152km


Den 3. - čtvrtek 11.8.

Odpoledne při odjezdu přichází první technický problém, se kterým jsem víceméně počítal. Prošlápnul jsem startpáku tak, že se otočila ne o obvyklých 90 ale o 180 stupňů. Od nynějška musím potupně roztlačovat, ale motorka chytá na sebemenší cuknutí, takže není problém.
Odjíždím směrem k hranicím Slovenska, které překračuji u Makova. Slovensko mě vítá přívětivě slunečným počasím. Řítím se z Beskyd směrem na Žilinu, ze které je již jen kousek do krásného kempu Slněčné skaly u Rajeckých Teplic, kde se bude konat o nadcházejícím víkendu jubilejní 10. sraz Motoride-ákov.
Trasa: Bystřice pod Hostýnem – Vsetín – Makov – Bytča – Žilina – Rajec = 165km

Den 4. - pátek 12.8.

Ráno není co dělat, na vyjížďku nechci, abych nechal tělu alespoň den odpočinout. Rozhoduju se pro výstup po naučné stezce Rajeckými skalami. Místo avizovaných dvou hodin však výstup trvá jenom kolem hodiny a čtvrt, ale i tak stojí za to.
Zbytek dne se pofalkuju mezi hospodou a tábořištěm, kde se začínají sjíždět účastníci srazu – velká koncentrace motorek BMW, občas nějáký Transalp. Moje kapesní motorka mezi nimi vypadá ještě mrňavěji než obvykle, ale shledávám se se samými slovy podpory, když vysvětluju kam mám namířeno a i s několika dobrými radami.
Sraz byl skutečně vydařený i když jsem z něj viděl jen zhruba třetinku. Všichni lidé, se kterými jsem se tam potkal velmi příjemní, žádné tůrování motorek do noci - jen sranda, fajn pokec a nějaké to dobré pití. A speciálně děkuji Pavlovi a jeho ženě, že mě nakrmili a napojili a že jsem je mohl otravovat celý páteční večer :-) .

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.02
Známkováno: 65x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist