sumoto_leden



Mototuristika v Julských alpách

Tohle vlastně ani není motorkářský cestopis. Protože motorky jsme používali jen k přejezdu mezi kopci na který jsme lezli. Je to spíš pár tipů kam se podívat v Alpách.

Kapitoly článku

1.den

Nonstop přesun z ČR do Itálie k Lago di Perdel. Dojíždíme za deště a totálně promočení stavíme potmě stan na prvním plácku s trávou.

2.den

Ráno jsme slušně vykázáni ze soukromého pozemku a po usušení věcí jedeme do Slovinska na Mangart. Mezi mýtnicí (5eur) a horní točnou je zátaras a zákaz vjezdu kvůli sesuvu kamení. Závoru objíždíme a jedeme až nahoru. Převlékáme se a jdeme na vrchol Mangartu. Cestou je hodně sněhu. Lidé nám říkají, že tolik sněhu touhle dobou už dlouho nepamatují. Nahoře (2679 m.n.m.) nasekáme pár fotek a cestou dolů sáňkujeme po zadku.

 Po sestupu hned sjíždíme dolů k mostu a vaříme si oběd, když tu po chvíli slyšíme bzučení přijíždějících pionýrů. Jsou to tři kamarádi z Kadaně. Bydlíme 7km od sebe. Svět je holt malej. Kluci se vrací z dovolené a prý musí jet bez zastavení až domů, protože už mají jen týden volna. Holt cestování na pincku je o trpělivosti a výdrži pozadí. Po obědě se přes Itálii přesouváme opět do Slovinska na super plácek u potoka.

3.den

Balíme stany a jedeme na placené (2 eura) parkoviště Aljažov Dom mezi Triglavem a Škrlaticou. Vaříme oběd, převlékáme se, zajišťujeme motorky a jdeme do Bivaku-4 pod Škrlaticí. V Bivaku je nás asi 5 Poláků, 3 Češi, 2 Francouzi a o půlnoci doráží ještě 2 Slovinci. Děláme si piknik pod modrým nebem a popíjíme třešňovici. Družba se nekoná, všichni jdeme brzo spát.

 4.den

Brzy vstáváme a hned po snídani vyrážíme nalehko k vrcholu Škrlatice (2740 m.n.m.) . Nádherný výhledy. Nahoře potkáváme český pár, dáme sváču, pokecáme a jdeme na sestup.

 Stavíme se v Bivaku pro spacáky a klesáme dlouhou a úmornou cestou až k motorkám. Moc se nezdržujeme a jedeme na už vyzkoušený plácek u potoka. Dlouho do večera u svíček a vína vstřebáváme zážitky.

5.den

Pereme, sušíme a pak vyrážíme na Vršič. Za Vršičem potkáváme Vomiho z Plzně s kamarádem. Svět je fakt malej. loni jsme spolu byli na JAWÁCH v Albánii. Pokecáme a jedeme se vykoupat na Velika Korita. Osvěženi jedeme do Itálie a táboříme v Passo Valparola. Opět piknik a vínko.

 6.den

Semovi končí dovolená. Loučí se a odjíždí domů. Já a Pižla jdeme na vrchol Sasso di Stria (2477 m.n.m.)

 Po sestupu dáme sváču a jedeme k Lago di Fedaia. Postavíme stan nad přehradou a chvíli před zavíračkou jedeme lanovkou na Marmoladu. Chceme jít na ledovec, ale kvůli horšícímu se počasí stíháme jen chatu Rifugio (2700 m.n.m.). Přichází absolutní mlha s viditelností na pár metrů, mrholí a v údolí hřmí. Jsme zmrzlí, promočení, ale vysmátí a jdeme pomalu do stanu. Zabloudit se nedá, jdeme pořád dolů. Jsme turch mokrý, ale přesto jdeme ještě v dešti na procházku po přehradě. Pak zalézáme do stanu a večer ještě věšíme mokré oblečení na gumicuk, ať to schne od prvních ranních paprsků.

7.den

Většinu dopoledne sušíme oblečení a pak cik cak projíždíme okolní Passa. Stanujeme v kempu v Brixenu.

8.den

Vaříme, balíme a jedeme na placené parkoviště Trentino-Alto Adige. Parkujeme vedle dvou krásných R100 a nalehko jdeme na vrchol Peitlerkofel (2875 m.n.m.).

 Cestou meleme z posledního, sil nám už rapidně ubývá. Kde jsou ty časy čundrů, kdy jsme šlapali celý dny. Po sestupu míříme ke Stelviu. U Bolzana potkáváme Juraje a Slávku z Povážské Bystrice. Přidávají se k nám a společně jedeme do Male, kde táboříme pod mostem. Děláme si společný piknik a u svíček popíjíme slivovici.

9.den

V mlze a dešti jedeme přes Passo Gavio na Passo Stelvio (2758 m.n.m.) a vyjíždíme zde na nejvyšší asfalt, na střechu garáží pro sněžné rolby.

Pak totálně mokří a zmrzlí sjíždíme do švýcarské vesnice Santa Maria.

 Hned za hranicí se sušíme a sluníme na louce. V Santa Marii se loučíme s našimi novými přáteli a jedeme do Mnichova na návštěvu tety. Do Mnichova přijíždíme bohužel pozdě večer, tak jdeme stanovat na louku za benzínou, návštěva odložena...

10.den

Nudný přesun po dálnici na oběd u Domažlic a večer jsme doma.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (11x):
Motokatalog.cz


TOPlist