Slovensko-Termálky Oravice 6-7.6.2015

Ve dvou pěkný výlet Brno-Oravice

Sobota 6.6.2015

V sobotu 6.6.2015 v 8hod přezouvám na fungláče Pirelly Angel GT. Chlapi v pneuservise přezuli za 45min a já se vydal na místo srazu na benzínku pod Buchlákami. Po počátečním strachu z nových kol a jízdy jak prvnička,jsem se trocho odvázal a přilítl na benzinku pod Buchlákami.
Dotankovat,kafe,pití, naplánovat trasu a mažem. Původně jsme chtěli v Uh. Brodě jet na Bojkovice a Makov. Bohužel jsme to jaksi přejeli,tak jsme to fičeli na Starý Hrozenkov. Před Hrozenkovem na pumpě jen cigáro a jedme dál. Do Žiliny jsme to vzali po dálnici,abychom se neprcali přes dědiny po staré silnici. Těch asi 50km po dálnici neutíkalo,ani když jsme jeli 130-140km/hod.
Za Žilinou jsme dali kafe a cigo na benzince a razíme dál. Kousek za Žilinou zácpa,tak jsem chvíli kličkovali,chvíli stáli až jsme se probojovali k uzavírce. Polícia to zahánela všechno z hlavní pryč a vše bylo ucpané a úzké. Ve 33°C je to moc fajn. Byl jsem propocený durch. Nakonec jsme se probojovali až dopředu a najeli opět na hlavní.
V Ružomberku se vyplatilo jet pomalu a dodržovat rychlost. Rafinovaně zašití policajti za rožkem měřili pistolí a vypadali dost odhodlaně. Ještě že Pepa jede tak opatrně a je vedoucí. Jet první já,tak už bychom měli tu čest dívat se do očí ružomberské polícii.
Za Ružomberkem začíná dálnice,ale my z ní hned sjeli na Ivachnovou a hnáni hladem jsem neprozřetelně zastavili asi 10km za Ivachnovou v pěkném,dřevěném motorestu u silnice Gazdovský dvor. To jsme si naběhli. Nealko pivo jak chcánky a jídla jak pro vrabce. Vysolili jsme 7,20,-Eur,více jak hodina v prčicích a hladní skoro stejně,jako když jsme tam zastavovali.
Úsek od toho motorestu do Zuberce byl moc pěkný. Zatáčky a docela málo provoz. Stoupání do hor po pěkné,široké silnici s pěknýma zatáčkama kazilo jen,že na kopci byl kamenolom a silnice byla taková poprášená. Muselo se dávat trošku majzla a neklopit to na na koleno. Jinak nové Pirellky drželi jak helvítská víra. Dobá volba. Musím se pochválit,že to nebyly zbytečně vyhozené peníze.
Ze Zuberce do Oravice se cesta už jen zhoršovala a posledních pár km už bylo spíše na enduro. Silnice lesem,děravá a rozbitá.
Těšili jsem se do bazénu,ale když jsem viděli ten nápor lidí,tak nás to zase přešlo. Venkovní termálky za 5,-Eur na den,ale s bazénkem jak dlaň. Bylo v něm tolik lidí,že skoro nebyla vidět voda. A krytý aquapark s venkovním výběhem byl taky pěkné nacvaknutý. Připadalo nám 14,-Eur za 3 hodiny jako zbytečná investice.
Našli jsem kemp. Tak trošku návrat do roku 1978. Nikde nikdo,jen pár hostů. Naproti je apartmánový dům Goral. Tam byl správce a nabídnul cimřičku jak dlaň,ale útulná s vlastní sociálkou a hlavně čisto. Trošku vybavený kuchyňský kout a za oba dva 20,-Eur/noc,nám to připadalo jako solidní nabídka.
Takže jsem se vyprdli na koupání a domluvili se,že se zajedme podívat do polského Zakopaného. Hodili jsem si věci do pokojíku a jeli do Zakopaného. Překvapilo mě,jak je to tam pěkné s pěknými dřevěnicemi a pěknou pěší zónou v centru města. Plno hospod a jídlo vypadalo opravdu moc dobře (žádná posypová sůl a jed na krysy) a za dobré ceny. Zhruba jako u nás,ale jak jsem čučeli ostatním do talířů,tak to vypadalo jako ohromná bašta,ať jste si dali,co jste si dali.
Bohužel jsme to nevyzkoušli,protože Poláci měli nějaký svátek,tudíž prodloužený víkend a všechno bylo nacvaknuté. Možná bychom se někde upíchli,ale dohodli jsem se,že si dáme jídlo někde kde spíme,abychom si mohli dát pivo. Omrkli jsem kousek pěší zóny,utřeli si sliny,zaplácli se zmrzlinou a jeli zpět.
Nad kempem je hotel z restaurací. Pivo jen 12° Steiger. Fuj...pěkný hnus. Byly to takový družstevní sračky. Dali jsme véču,já 2 piva,Pepa 3 a šli spát.

Neděle 7.7.2015

Samovolně jsme se vzbudili v 7:45. V noci nějací mladí dělali bordel,řvali jak pominutí a házeli se do toho termálního bazénku,ale jinak klid. Hygiena,naplánovat trasu domů,nacvakat do GPS a vyrážíme. Chtěl jsem ještě vyfotit ceník s kontaktem na ubytování,ale bohužel mě došli baterky ve foťáku. Takže jestli to někoho napadlo,proč jsem to sem nedal,tak proto a sorry.
První zastávka Oravská přehrada. Okolo přehrady pěkná silnice s mírnýma zatáčkama,ale jinak nic moc extra. O kus dál byla pěkná cesta přes kopce směrem na Čadcu. Je to silnice 520 a místama fakt pěkné panoramata.Z Čadce do Makova to bylo utrpení. 40km dědin,jedna za druhou. Už mě z toho jebalo.
Konečně Makov! Po cestě na hraniční přechod pěkné zatáčky a pěkná silnice. V nějaké Bečvě jsme neplánovaně odbočili na Pustevny. Nic moc k vidění tam není. Cesta nahoru hrbatá a místy štěrk. No,když už jsme tam vyjeli,tak jsem si dali kyselicu,klobás a jeli zase dolů. Na hlavním tahu přes ty všechny Bečvy a v Rožnově statečně lovili policajti za rychlost. Raději jsem jeli fakt předpisově,páč vypadali pěkně nasraně (asi že musí být v takovém pěkné počasí v práci) a podle toho bych řekl,že asi moc toho slitování neměli. Kačky a body jen mizeli.
Taže do ValMezu trošku vopruz a pořád jsme jern sledovali,jestli někde zase nestojí a neloví závodníky.
Pepa ve ValMezu jel na Olomouc a já se vydal na Bystřici pod Hostýnem a  an Hulín. Pěkná,opravená silnice,pěkně přehledná s pěknými zatáčkami a dalo se pěkně jet. (Nemám toho pěkně nějak moc??Ale tam to fakt bylo pěkný) :-)
V 16:30 jsem byl doma s dobrým pocitem dobře stráveného víkendu a těšil se do hospody,na ten náš družstevní samoser.
Asi se to nedá srovnávat s nějakou cestou do Albánie,Rumunska a pod,ale mě se to líbilio.