Slovenské Tatry 2011

Od února, kdy jsem si pořídil konečně motorku, jsme přemýšleli, kam bychom se mohli vydat na dovolenou. Nakonec jsme se shodli, že se vydáme na Slovensko. Dovolenou jsme plánovali hodně dopředu a sehnali a zaplatili si i zálohu na ubytování. Ubytování jsme si zajistili v nádherném, novém apartmánu s názvem Aurora. Věci jsme si nabalili asi 2 dny před odjezdem a na motorku jsem to přichystal den před odjezdem. Veškeré věci jsme měli jen v top case kufru Givi Maxima 55N a v tank bagu. Věcí tedy mnoho nebylo, ale stačilo nám to…

1. den - neděle 3.7.2011: Cesta na Slovensko

Trasa cesty na Slovensko

Pořád jsme sledovali předpověď počasí, bohužel se stále jen naplňovaly naše nejhorší představy a to, že bude pršet po celou naši několikahodinovou cestu… Ráno jsem rychle kouknul na model počasí na internetu a usoudili jsme, že je nejvyšší čas vyrazit na cestu. Vyrazili jsme kolem 10. hodiny ranní, původně jsme chtěli vyjíždět později, ale počasí za nás rozhodlo jinak. Už při nasedání na dvoře začalo pomalu poprchávat, ve Znojmě jsem nasadil pláštěnku na TankBag a jelo se velese dál. Čím víc jsme se blížili k Brnu, tím víc se počasí zhoršovalo. Naštěstí se to pak ustálilo a z oblohy padalo jen pár kapek.

Pomalu jsme tedy pokračovali v naplánované cestě, ale jelikož se počasí nemínilo umoudřit tak zastávky které byly naplánovany jsme museli vyloučit (Morkovice), Proletěli jsme Buchláky a pokračovali dál… Bohužel nejhorší jsme měli pořád před sebou a kousek před Zlínem začalo to nejhorší. Pršelo stále víc a tak jsme si sem tam udělali přestávku na kafe a odpočinek. Bohužel v této době jsme ještě nebyli vlastníky nepromoků a tak nás tato situace krásně vytrestala. Od této chvíle nám pršelo až do cílového místa.

Přemýšleli jsme jestli si nenajdeme ubytování na jednu noc a dojedeme to další den, ale při představě, že bychom se ráno cpali do mokrých věcí jsme se rozhodli, že pojedeme dál. Poslední větší zastávka byla v Rožnově pod Radhoštěm. Zde jsme si dali luxusní česnekovou polívku, pizzu a odpočinuli si. Po této zastávce jsem zastavoval jen jednou a to na benzínce, abych se ujistil, že jedu správným směrem. Batůžek za mnou už pomalu spal z únavy a zimy, co nám byla…
Nejkrásnější bylo jakmile jsme dojeli do Demänovské doliny, to už pak byla sranda najít studio, kde máme ubytování. Odnosili jsme věci a jakmile jsem si sundal rukavice, tak sem si říkal, že je div, že s rukama můžu hýbat… Byly úplně zmodralé a ztuhlé, naštěstí nám naše hostitelka zatopila a my rychle zalezli do horké sprchy, vybalili věci a šli do pelíšku.

Jelikož jsme neměli moc místa na věci, tak jsme si nevezli žádné jídlo ani pití a museli jsme tedy vydržet až do rána. Od paní domácí jsme si půjčili fén a dali se do sušení věcí. Jelikož to šlo dost ztuha tak jsme si vypůjčili i žehličku. Sušili jsme sice dlouho, ale nakonec se nám to povedlo a ráno ikdyž pršelo, tak už jsme zdaleka nebyli tak otráveni. Dostali jsme také kartu na slevy, které se opravdu šikly (restaurace, Bešeňová, Tatralandia, Chopok, Lanové centrum atd. )

2. den - pondělí 4.7.

Vydali jsme se tedy na nákup. Díky slevové kartě jsme mohli na každý nákup uplatnit 10% slevu . Bohužel i tento a částečně i další den nebylo moc hezky, tak se nedalo nic moc extra dělat, zašli jsme na procházku a pak nečekaně :D do hospody (koliba Tri studničky). Do této hospody jsme pak chodili pravidelně každý den. Měli moc dobrou borovičku...:))

3. den - úterý 5.7.

Teprve až třetí den (úterý) se nám trošku umoudřilo počasí a tak jsme se vydali podívat do Liptovského Mikuláše a projeli si blízké okolí. Čeknuli jsme, kde se nachází Tatralandia a Bešeňová… Věděli jsme jistě, že se do těchto míst podíváme. Nakonec to dopadlo tak, že jsme se tento den jeli podívat do Bešeňové, a jelikož nebylo extra teplo a poprchávalo, tak nám teplá voda přišla vhod. Přesně si vybavuji, že v této době bylo venku 16-17 °C. Cena pro jednoho na 3 hodiny byla cca 11 €

4. den - středa 6.7.

Čtvrtý den jsme očekávali příjezd známých, ti sice nebyli ubytováni tam jako my, ale bylo to kousek (Pavčinská lehota). Jelikož dojeli celkem pozdě, tak jsme stihli pouze bobovou dráhu (jedna jízda 3€, ale daly se koupit série jízd za zvýhodněné ceny) a hospodu. Jelikož nám celkem vytrávilo, tak jsme se domluvili, že ugrilujeme část naloženého masa v grilu u jejich ubytovny.