Průzkum Slovenska s Jawou 350/639

Slovensko už mě lákalo dříve, kvůli pěkným cestám pro jízdu na motorce a překrásné krajině. A turistice v Tatrách. Protože chci cestovat i dál, pojal jsem cestu na Slovensko jako zátěžovou zkoušku třindy, abych zjistil, jak se bude chovat, když pojedeme ve dvou a s nákladem. Pár závad bylo, ale nic vážného se nepokazilo. Takže spokojenost.

Průzkum Slovenska s Jawou 350/639

Kapitoly článku

Průzkum Slovenska s Jawou 350/639 (17. 7. - 24. 7. 2016)

Slovensko už mě lákalo dříve, kvůli pěkným cestám pro jízdu na motorce a překrásné krajině. A turistice v Tatrách. Protože chci cestovat i dál, pojal jsem cestu na Slovensko jako zátěžovou zkoušku třindy, abych zjistil, jak se bude chovat, když pojedeme ve dvou a s nákladem. Pár závad bylo, ale nic vážného se nepokazilo. Takže spokojenost.

 

V neděli 17.7. ráno jsme se dobalili a kolem 11:30 vyrazili z Lipníka nad Bečvou směr Starý Hrozenkov. Jeli jsme přes Přerov na Kroměříž, na Kyjov a dále na Buchlovské kopce. Těsně před nimi jsme poprvé tankovali. V bistru U trampa jsme udělali první pauzu a zároveň se od nás odpojil doprovod (Franta (Jawa 350) a Jakub (Yamaha Fazer)). Krásné počasí se nám za Buchláky začalo pomalu, ale jistě kazit, až jsme byli nuceni nahodit nepromoky. Na hranice jsme dorazili kolem 15:00, vyměnili české peníze za eura a pokračovali dále přes Zvolen, Žiar nad Hronom, sedla Kremnicu, Malý Šturec a Donovaly až k Liptovské Maře. Etapu jsme zakončili v kempu v Liptovském Trnovci, kam jsme dorazili asi v 22:00.
Najeto cca 375 km.

Sedlo Malý Šturec; Donovaly; Kemp Liptovský Trnovec

Po příjezdu do kempu začala třídenní turistika. V pondělí jsme si dvakrát vyšli na nedaleký kopec Hrádok(638 m.n.m.) s pozůstatky pravěkého opevnění. Poprvé sami a podruhé s kámoši, kteří dorazili odpoledne - Martinem (BMW GS 1200 ) a Honzou (Suzuki SV 650). Ti s námi pokračovali až do pátku.

 

Hrádok

V úterý jsme z kempu přejeli asi 8 km do Prosieka, a pěšky pokračovali Prosieckou dolinou na Prosečné (1372 m. n. m.) a zpět přes Kvačanskou dolinu a Dlhé Luka. Výstup na Prosečné nám zpestřily popadané stromy a bahno, které místy nahrazovalo stezku, protože po lese stále jezdily traktory a odklízely dřevo. Při setupu pro změnu chyběly značky, ale nakonec jsme se dostali zpět na naučnou stezku.
Trasa asi 20 km, stoupání 1600 m a šli jsme ji od 10:30 do 20:00.

Parkoviště Prosiek; Prosiecká dolina; Prosečné; Mapka trasy

Ve středu nás čekal přejezd z Liptovské Mary do Tatranské Štrby.  Jelikož je to asi 60 km tak jsme se rozhodli pro "menší" okruh, který měl nakonec 340 km.

Konečně bylo krásné počasí. V Liptovském Hrádku jsme natankovali a pokračovali přes sedlo Čertovicu na Brezno, Rymavskou Sobotu a Rožňavu, kde moji Jawičku čekal menší servis - praskly objímky, které držely přídavné světlo. Z Rožňavy jsme jeli na Spišský hrad, ale už nebyl čas ho navštívit. Dále vedla cesta přes Levoču, kde jsme doplnili zásoby a dojeli zbývajících 40 km do kempu. Dorazili jsme asi v 19:30, postavili stany a šli sbírat síly na následující den. Čekal nás výšlap na nejvyšší horu Polska Rysy (2 499 m. n. m.)

Balení v kempu; Spišský hrad; BILLA Levoča

Překrásné počasí naštěstí vydrželo. Vstali jsme okolo sedmé a po snídani vyrazili asi 500 m na zastávku zubačky v Tatranském Lieskovci (tatranská forma hromadné dopravy), která nás odvezla na Štrbské pleso (1350 m. n. m). Odtud nás Tatranská magistrála zavedla na Popradské pleso kde jsme navštívili jsme symbolický cintorín a pokračovali nahoru na Rysy. Kousek pod vrcholem je pro ty, co už nemohou dál, vysokohorská chata Pod Rysmi (2250 m. n. m.). Od ní už je to nahoru jen 45 min. Na vrchol jsme dorazili okolo 16:00 a už nás čekal jen sestup stejnou cestou. K zubačce na Štrbském plese jsme přišli už za tmy (ve 21:00) a zjistili, že nejbližší a zároveň poslední spoj do Tatranského Lieskovce jede až 22:45. Alespoň, že Martin našel nedaleko nádraží potraviny, kde jsme si mohli nakoupit a nemuseli na vlak čekat o hladu (zásoby jídla už dávno došly a vodu jsme od půlky trasy doplňovali z horských potůčků).
Trasa 22 km, stoupání 1600 m, 8:45 - 23:00

Zubačka,; Popradské pleso; Chata Pod Rysmi; Rysy

V pátek dopoledne odjel Honza s Martinem a večer dojel Zdeněk s Lucií (Suzuki Bandit 1200). My jsme měli zatím odpočinkový den, protože na sobotu byla naplánovaná poslední túra.

V sobotu ráno jsme zase v 8:41 vyjeli zubačkou na Štrbské pleso a vydali se Mlynickou dolinou kolem vodopádu Skok do sedla pod Bystrou  lávkou (2300 m. n. m.) a Furkotskou dolinou zpět na Štrbské pleso. Stezka pozvolna stoupala údolím s výhledem na okolní štíty, ale jak jsme stoupali, ta

Vodopád Skok

k ubývalo turistů a stezka se zhoršovala. Poslední stoupání už jsme zase místy lezli po čtyřech. Plán, že si dáme odpočinkovou trasu s vodopádem moc nevyšel.
Trasa 15 km, stoupání 1100 m, 8:41 - 19:45

V neděli už nás čekala cesta domů. Svítilo sluníčko, tak jsme se sbalili za sucha a v 11:00 opustili kemp.  Ještě ve Štrbě jsme naposledy natankovali, v Ružomberku jsme vyřešili drobnou závadu (Jawě neblikaly blinkry, nakonec to byla spálená hlavní pojistka) Pak jsme pokračovali nejkratší cestou domů, s výjimkou dálnic: Tatranská Štrba – Ružomberok – Žilina – Makov... Na hranicích jsme byli v 15:00, chvíli se schovávali na zastávce na Bumbálce kvůli průtrži mračen (jinak se to nazvat nedá), na Horní Bečvě se stavili na jídlo a pak už pokračovali domů. Do Lipníka jsme dojeli v 19:00.
Trasa cca 250 km.

Počasí jsme od neděle do úterý neměli nic moc. Když vyloženě nepršelo, tak aspoň foukalo. Od středy bylo počasí naprosto ukázkové a zmokli jsme až na hranicíh při cestě domů.

Jawička to zvládla krásně. Pár závad sice bylo (prasklé objímky na přídavném světle, přestalo fungovat počítadlo kilometrů a spálená hlavní pojistka). Jednou jsem si vybil baterku tak, že jsem celý den nechal zapnutá přídavná světla. Ještě, že mám VAPE.
Na to,  že byla třinda tak nafutrovaná a jela ve dvou a přes samé sedla, tak klobouk dolů.
Slovensko mohu všem doporučit na motorce a kdo se nebojí, tak i na turistiku. Tatry jsou překrásné.
Celková trasa cca 1100 km.

Učastníci:
Michal (Shrek) a Terezka - Jawa 350/639

Další účastníci:
Franta (Fanoš) - Jawa 350
Jakub - Yamaha Fazer 600
Martin (Kameň) - BMW GS 1200
Honza - Suzuki SV 650
Zdeněk (Fofo) a Lucie - Suzuki Bandit 1200

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.08
Známkováno: 13x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist