Cesta na nejvýchodnější místo Československa, aneb sen se stal skutečností a ze mne se stal cestovatel :-) .

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

ladinhlad (21) napsal 04.03.2019 v 09:57+1

Pro mnohé, včetně mne velmi inspirativní slohovka. Slovensko má výhodu, že je motoběžník ušetřen dlouhých přesunů, jazykových bariér (povykládá si s každým strýcem, kterého potká), a je jaksi v klidu, že kdyby něco, domů je to coby oštiepkom dohodil.

Rotto83 (0) napsal 18.09.2018 v 10:27

Pěkně napsanej cestopis , pro mně skvělá motivace - DUKLA ,Údolí smrti, Svidnik . Jinak raději kempime pod stanem , ať je to trochu více zabavnější Přeji dalších spousta kilometrů bez nehod a kolama dolů.

Labus (11) napsal 18.12.2017 v 19:24

Děkuji vám moc za kladné ohlasy. Jinak já fotky upravoval hned a cestopis sesmolil obratem po návratu. Bohužel 2 měsíce pak trvalo schválení redaktorem a vydání cestopisu. Ale je pravda, číst to teď v zimě je hezčí

oldam59 (0) napsal 18.12.2017 v 14:19

Náhodou dobrý. Číst to v této době, už dvouměsíčního absťáku a který ještě 3 mesíce potrvá , je naprostá pohoda. Také rád upravuji fotky během zimy, člověk se vrací do těch nádherných letních dnů, kdy motor spokojeně předl někde mezi zadkem a chodidly na předkopech. To jezírko Kalameny budu chtít navštívit. Díky za pěkný cestopis.

milda65 (2) napsal 23.11.2017 v 16:32+1

Hezky napsaný cestopis . Určitě z něho budu čerpat inspiraci na příští rok, kdy se chci podívat na Duklu. Děkuji "kolego". Ať ti to jezdí i nadále a jen kolama dolů

jardakavan (4) napsal 22.11.2017 v 21:31

Pěkně napsaný cestopis. S manželkou jsme v létě kroužili Slovenskem a chystáme se znovu. A v tomhle cestopisu je spoustu dalších inspirací, které určitě využijeme pro plánování. Pěkný.

Labus (11) napsal 21.11.2017 v 11:28

Děkuji všem za pozitivní ohlasy

V4 (-4) napsal 21.11.2017 v 11:23

Žádné putování není malé a žádná cesta není krátká. Fajn cestopis, jen tak dál a kolama dolů

Košo (45) napsal 19.11.2017 v 15:31

Ahoj, hezky napsáno, naplánováno a projeto. Jen tak dál...Drž se.
Pavel

Boro78 (51) napsal 19.11.2017 v 10:10+1

My jsme tam v Sedlici byly na podzim. Spani jedine v prirode a ten nocní zivot zvirat nahanel nam prazakum chvilema obavy. Ale v kazdem pripade a za kazdeho pocasí spát venku je to nejsilnejsi z celeho vyletu. Doporucuji vsem co maji na spacak :)

31081 (670) napsal 18.11.2017 v 11:24

paráda

xxx6 (1) napsal 18.11.2017 v 11:09

pěkná cesta, závidím snad se rozhoupu a dám na veteránu taky něco.

pozn. v Bojkovicích je zámek Nový Světlov, hrad zřícenina Starý Světlov je nedaleko blízkých Luhačovic.

kuzmič (15) napsal 18.11.2017 v 09:29

Super... Takové vyčištění hlavy od pracovních povinností potřebujeme každý, našli jste výborné místo... A poslední dobou si začínám užívat spíše takové to "obyčejné" výletění...

sweetM (28) napsal 17.11.2017 v 21:28+1

Tak to mám rád. Když to začne člověk číst, tak tiše závidí. Když se dostane dále, zasní se a ponoří do vzpomínek a když dojde nakonec, zjistí, že mu vlhne oko. Poutavý nadpis, super trasa, supr napsané a hezké fotky. Nízké Tatry, tam je dobré svezení a je tam hodně zajímavosti k vidění, takže žádná nuda.

Labus (11) napsal 17.11.2017 v 21:05+2

Moc děkuji za ohlasy. Měl jsem strach ze to bude pro většinu takové obyčejné a dají mi to sežrat, ale mám radost ze dokáže některé potěšit i cesta za barákem jako mě. Dokonce jako "Husakovo dítě" vnímám Česko a Slovensko jako společnou zemi

hruso25 (40) napsal 17.11.2017 v 21:01

Neviem, možno som v prechode, možno ten dátum 28.10.1918 kedy vzniklo Československo, možno ten dátum 17.11.1989 kedy sa začalo rozpadať, možno len koniec tohoročnej moto-sezóny, ale keď som čítal tvoj cestopis, tak nejako z ničoho nič mi vyšla slzička z pod oka. Asi len precitlivelosť.
Fotky super, také spomienkove , pri čítaní som šiel s vami.
Až budete za Ašom na Hranici, napíš a daj foto už sa teším.

Targus (429) napsal 17.11.2017 v 13:15

Labus:
Ano, Bukovec. Celkem nic tam není, ty staré "správné" mokré, špinavé a dokonale vyuzené goralské hospy už nefungují. Ale najíst a vyspat se tam dá, z bývalé celnice je hotel a hospa, další výkrmna je přes cestu u sjezdovky. Pokud se nebojíš polňaček, dá se tamtudy profičet na Hrčavu (asi 400 m z centra vsi je trojmezí) a z ní je prima asfaltka na Mosty u Jablunkova (stavěli si ji vesničani v 50.letech sami, aby měla kudy projet technika potřebná na elektrifikaci vesnice). Pokud jezdíš jen asfalt, nechá se to objet Polskem. V přilehlé Jaworzynce a okolí jsou cesty se solidním povrchem a docela strmé kopce. A nechá se tamtudy projet o hodně kratší a hezčí cestou na Oravu.
Jediné mínus - návětrná strana Beskyd v kombinaci s předlouhým údolím končícím až za Trenčínem, které umožňuje protisměrné proudění teplého vzduchu z jižního Slovenska, zabezpečuje dostatek srážek po celý rok. Přeloženo do češtiny - furt tu slintá.

Labus (11) napsal 17.11.2017 v 11:33

jasný, já to samozřejmě beru jinak "pod" a "nad" bral každý znás z jiného parametru, ty ve vztahu k hrázi, já ve vztahu sever / jih Bílá je jižně od VN Šance pro mne tedy "pod" Jinak děkuji za typ na nejvýchodnější bod ČR (Bukovec?). Nejsevernější, nejzápadnější a nejjižnější bod mám již uloven

Targus (429) napsal 17.11.2017 v 11:14-1

Labus:
Pod VN Šance je Ostravice, Bílá je nahoře nad vodou, Ještě za Starými Hamry (Maryčka Magdonova od Bezruče)
To jsou malé věci.
Důležité je, že trefíš domů, teda aspoň někdy!
Já jsem bohužel těžce postižen svou profesí, letos 35 let za volantem dospělého auta. Navíc jsem tam skoro domácí, na SK hranici mám 9 km. A Slovensko mám sjeté docela fest, i když ne na motce. Proto prudím, seč můžu.
Přeju pohodu a hodně hezkých výletů. Třeba pro změnu do nejvýchodnějšího bodu českého zbytku naší bývalé republiky. Je tu taky krásně.

Labus (11) napsal 17.11.2017 v 10:29

tak to teda plavu já to zaměnil za Bílou pod VN Šance. Každopádně se asi shodneme že úsek Drábsko (Banská B.) - Trenčín se dal jet rozhodně lépe než nudně Tehdá jsme to holt netrefily

a koukám že i často zaměňuji Trenčín a Prešov ale to se podá

Targus (429) napsal 17.11.2017 v 09:49

Labus:
Mám docela silný pocit, že těžce pluješ v místopisu Slovenska. Valaská Belá určitě není totožná s Bílou na moravskoslovenském pomezí, přes kterou jste jeli na Slovensko.
Ale neva, to se poddá.

chevyr (3) napsal 17.11.2017 v 09:36

Pěkně napsáno, hezké fotky. Jo Dukla, Údolí smrti, pro mně hezká vzpomínka na léto, kdy jsme to taky jeli

SlimM (48) napsal 17.11.2017 v 01:28

Hezké, inspirativní. Po letošní dovolené podél našich hranic chci v příští sezóně také vyrazit na východ Slovenska. Díky za pěkné početní.

Labus (11) napsal 16.11.2017 v 21:01

Jj, jeli jsme z Drábska přes Hartmanec. Pak jsme ale nabrali směr Prešov a to bylo to peklo... Cestou tam jsme jeli přes Belou ale zpět jsme potřebovali na Hrozenkov...

Targus (429) napsal 16.11.2017 v 20:58

Labus:
Nevím, odkud přesně jste z té Fatry vyjížděli, nějak jsem nepostřehl město či vésku. Ale v závislosti na mezičase (koho z nás čas netlačí, že ano) bych si dovolil tipnout, že by se dalo vybrat a seřadit pár kopečků a zatáček. Třeba Donovaly, Harmanec, Bojnice, Valaská Belá. A když už nic, ze Žiliny na Blavu jdou souběžně vedle sebe tři až čtyři silnice. Od trojek až po dálnici.

Labus (11) napsal 16.11.2017 v 20:56

Děkuji za momenty...
P. S. není to balast, ani účel, patří to tam, obouvání vyjadřovalo ve větší hloubce brblání že je zimička a oblékání druhých ponožek a to druhé - start, víc rozvádět nechci

OndraF (38) napsal 16.11.2017 v 20:11+1

Hezký článek a po dlouhé době zase - kromě povinného balastu "jak si si zapínám botu" event. "jak jsem položil helmu policajtům na kapotu" - pár moc hezkých fotek! Těším se na příští cestopis - nebo výletopis

Bonaqua (14) napsal 16.11.2017 v 17:53

Zatím jsem nečetl,ale vyfotil jsi bratrův sklépek v Plžích.Budu muset vyrazit ochutnat jeho skvostný Blauburger.

rafanvm (2) napsal 16.11.2017 v 17:47

Tak jsem dočetl až na konec a pěkně napsáno. Taky si někdy dám cestu kolem hranic, už o tom mluvíme s kámošem celkem dlouho. Jen tak dále pánové

Dněprák (16) napsal 16.11.2017 v 09:31

Dobrá cesta i dobrý popis. Trochu jste ošidili jižní část Slovenska. Cestu kolem ČR podél hranic dejte, je to také pěkný výlet.