Rusko 2010
Text: PanBerry | Zveřejněno: 31.10.2010 | Zobrazeno: 44 294x
Kapitoly článku
10.den 9.8.2010 (578km)
Probouzíme se a vyrážíme po silnici č. 98 směr Narvik. V Laksely tankujeme, 11.69 NOK/l.Ve městě Porsanger se napojujeme na E06 a míříme na Nordkapp. Cesta na Nordkapp je plná motorkářů v obou směrech. Teplota klesla asi na 2 stupně. Projíždíme tunely a za posledním platíme mítné 70 NOK/osoba, asi za most. Přijíždíme k Nordkappu a před ním je pokladna. Chtějí po nás 235 NOK/osoba. Zdá se nám to docela dost a tak se otáčíme a jedeme zpět.
Cestou zpět potkáváme spoustu sobů a někteří z nich jsou i albíni. Zastavujeme u takové větší chatrče, na které je nápis 'Souvenirs'. Vůbec jsme nechtěli věřit tomu, že zde budeme moci platit kartou. V obci Olderfjord jedeme stále po E06 směrem na Alta. Ve Skaidi tankujeme. Díky tomu, že odbočujeme na benzínku, tak přehlížíme odbočku na Altu. Asi po 15 km nacházíme místo u vody a kempujeme. Oheň pro zahřátí a otevíráme i vodku, bo 'Nada zatapiť'.
11.den 10.8.2010 (782KM)
Vstáváme okolo 8:30 hodin , kafe, sušenky a jedeme stále stejným směrem na Hammerfest, takže špatně. To zjišťujeme po 46 km. Díky této zajížďce vidíme spousty sobů. Vracíme se do Skaidi a odbočujeme na E06 směr Alta. Dále pak v Alta na silnici 93 směr Kautokeino. Asi po 40 km vjíždíme do Finska. V Polojoensuu uhýbáme na E8. V Karesuando tankujeme a jedeme po silnici č. 45 směr Svappavaara. Přejíždíme most a jsme ve Švédsku. Po chvíli začíná oprava silnice s velmi silnou vrstvou štěrku. Asi po 15 km tato oprava končí a my děláme pauzu.Jedeme dál a už se poohlížíme po místě u vody. Eman spatřuje dobré místo, a už jsme tam. Vaříme, dáváme vodku a pak i vzorek whisky.
12.den 11.8.2010 (906km)
Je 9:00 a máme v plánu mít ve 21:00 rozdělaný stan kousek před Stockholmem. Valíme po dálnici E10 a pak E04. Pauzy děláme zhruba po 150 km. Je okolo 22:30 a kempujeme u města Gavle na benzínce u dálnice, protože jsme lepší místo nenašli.13.den 12.8.2010 (851km)
Vaříme kafe, dáváme sušenky a vyrážíme směr Stockholm, Helsingborg, Malmo a Trelleborg.Ve 22:30 musíme být na trajektu do Sassnitz. U Malmo začíná pršet. Předjíždí nás nějaká motorkářka na vose, asi ve 130 km/h. Asi hodinu před odjezdem trajektu přijíždíme za stálého deště k pokladně trajektu. Kupujeme lístky, 535 SEK/osoba. Řadíme se do fronty, neprší. Lidé poskakují okolo svých aut. Říkáme si, co budeme asi dělat, až začne pršet. Všichni se schovají a co my? Začlo pršet, všichni zalezli do aut a autobusů. Naštěstí má karimatka slouží i jako provizorní přístřešek. Na začátku fronty se už pohybuje regulovčík v reflexní vestě. Skládám karimatku a poté začíná opravdu cedit. Ještě chvíli nás ten regulovčík nechává čekat a pak jedeme. V jídelně na lodi si dáváme řízeček s hranolkama a hledáme místo, kde složit hlavu. Ve 2:30 připlouváme do Sassnitz. Naštěstí neprší a my se necháváme unést proudem aut až k nejbližší benzínce, kde jsme spali i minule. Uleháme na advenčráky :-).
14.den 13.8.2010 (701km)
Ráno vyrážíme směr Berlím, dále pak směr Mnichov. Cestou prší i neprší, tak na půl. Naše vlast nás vítá hustým deštěm a na první benzínce stavíme. Protože už toho dnes máme dost, tak se ptáme na kemp. Obsluha nám radí kemp 'Rybářská bašta' u Chebu. Jedeme a kempujeme. Dáváme večeři, pivko, vodečku a vítěznou cigaretku značky 'PYCCKИЙ CTИЛЬ'.15.den 14.8.2010 (km)
Ráno jdeme na slíbenou snídani a vyrážíme domů.Závěr
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?