sumoto_leden

Přes Rumunsko do Rakouska

objevná cesta na dvě silnice, které stojí za to

Tak je to tu, 5.7.2012 v 8:00 vyjíždíme z Plzně. Já (V Strom) a syn (Moto Guzzi). Tak trochu hrozně moc leje, takže vyjíždíme v nepromocích. Kupodivu po výjezdu z Plzně přestává pršet, ale jedem až na Rudnou, kde má Pavel ohromný hlad a musí jít do "mekáče" pro nějakou "dobrotu".... Dále zastavujeme na první benzince za Humpolcem - synovi svítí "hladový oko". Další zastávka je v Hustopeči,kde na nás kousek od sjezdu čeká Honza (KTM). Po seznámení vyjíždíme a v Hodoníně si dáváme oběd. Pak vyrážíme na Slovensko  na Nitru a v Šahy končíme
Po tankování syn sdělil - nemám spínací skříňku....Vytřásl se šroub a spínací skříňka mu spadla mezi přední tlumiče. Spravila to stahovací páska, která držela celou cestu. V Šahy jsme se ubytovali u zdejšího potoka kolem 17:00 hodiny. Asi jsme mohli pokračovat dále, ale ujeli jsme asi 580 km, tak jsme to nechtěli hned přehánět. Je pravda, že tam nebylo co dělat, tak jsme se najedli - studené jídlo a asi v 22:00 jsme šli spát. V noci přišla bouřka a silný déšť - ráno jsme se shodli, že jsme všichni drželi stany zevnitř a modlili se, aby nezačaly protékat...

2.den

Ráno jsme vstali v 7 hodin, a njedli se, zbalili věci a pokračovali v jízdě. Bylo nádherně, až horko. V Maďarsku jsme trochu zabloudili,ale zvládli jsme to a jeli směrem k Rumunsku. Byla to dlouhá a nudná cesta - samá rovina a hlavně veliké horko. Dojeli jsme k Rumunským hranicím. Původně jsme tu chtěli spát, ale byli jsme tu kolem poledne - tak jsme si zpestřili pobyt hned koupáním - za hranicí vlevo je rybník. Hluboká a hlavně čistá voda. Odtud jsme odjeli kolem 15:30 - mysleli jsme,že ujedeme bouřce. Do té jsme ale v Oradea stejně vjeli - takže opět nepromoky. V bouřce jsme ujeli asi 40 km a pak jsme uviděli u silnice v rozestavěném domě motorkáře - kupodivu Čechy z Berouna. Tak jsem tu zastavili, dali pokec a získali info: rychlost v Rumunsku moc neřešit, semafory na silnici z Oradea do Sibiu neřešit - opravují silnice a je jich tam moc.....Poradili nám s nocováním u silnice 7c - Transagašské. Vyjeli jsme ještě za drobného deště, ale postupně ustal a zase horko......až 4O stupňů. Semafory jsme fakt neřešili - jezdili jsme na červenou, jako ostatně všichni:-). Smažili jsme to po rozkopané silnici a dojeli jsme skutečně až na místo doporučeného tábořiště. Sice v 1 hodinu v noci, ale přeci.