Rakousko

Letos připadlo pětisté devadesáté čtvrté výročí neúspěšného startu našeho prvního kosmonauta na pondělí (tradičně 6.7.;-), a prodloužený víkend zlákal Máťu a mě k naplánování nějaké kratší dovolené. Nakonec jsme dostali dost odvahy a zvolili Rakousko s tím, že kam dojedem, tam dojedem, hlavně abychom se v pořádku vrátili domů a že když to dobře půjde, vlastně pojede, že se zkusíme podívat do Salzburku a na GrossGlockner Hochalpenstrase.

Rakousko

Kapitoly článku

Když jsem Matyldu na jaře 2008 kupoval, prohlašoval o ní majitel Klofan, že stačí sednout a jet třeba napříč Evropou. Neměl jsem důvod mu nevěřit, motorku pravidelně servisoval v Yamaze u Ulricha ve Staré Boleslavi, doklady od servisních prohlídek měl, a i na Matyldě bylo a je vidět, že jí opravdu bral jako člena rodiny a nijak na ní nešetřil. Takže jsme se na naší první delší seznamovací cestu vydali napříč ČR k Turnovu a nebýt onoho osudného zastavení ve Vrchlabí, jeli bysme s Máťou do ciziny snad už loni. Nakonec tedy došlo k mírnému posunutí a po důkladnějším seznámení a nějaké té nezbytné údržbě a prohlídce jsme se odhodlali vyjet mimo hranice ČR. Z pár oslovených kamarádů se chytil Cacao s Banditem 1200S, ostatní buď nemohli nebo měli rozbitou mašinu po přetnutí srnky.
Sjíždíme se s Cacaem na benzínce v Odolené Vodě a jedeme k Aeru čekat na kolegu Ministra Tvrdíka a jeho Yamahu Fazer 600. Dlouho nejde, tak razíme směr Praha, která je, jak jinak, ucpaná, tak se motáme mezi autama. Odbočku na Jesenici míjím, stavíme u první benzínky a rozhodujeme se jet dál po D1 na Benešov. Jen vyjedeme, začíná chcanec, takže stavíme po pár metrech na další benzínce, kde asi půl hodinky přečkáváme to nejhorší, pak lezeme do nepromoků a vyrážíme rychlostí asi 20km/h po ucpaný D1. Sjíždíme na 21km na Benešov a cca 5km před Benešovem stojíme zase v koloně. Zase se motáme mezi autama a většinou to jde. Pak jedeme po 112 na Vlašim, kde na benzínce sundáváme nepromoky a jako naschvál hned začíná poprchávat. Naštěstí to byla jen rychlá a mírná přeháňka a nepromoky jsme už ten den navlíkat nemuseli. To, že budeme pršipláště potřebovat každý den vyjma posledního, nás v tu chvíli ani nenapadlo.
Jedeme po 125 přes Louňovice pod Blaníkem do Mladé Vožice, po 137 na Tábor a pak po 3 do Českých Budějovic, kde já beru benzín a dozvídáme se, že jiná skupina ve složení Šourkovi na Hondě CB500 Sport a Švecovi na Hondě Transalp vyrazila z Ledčic a jede za náma. Kemp v Novém Spolí u Českého Krumlova nacházíme po krátké zajížďce k Papouščí skále, příjezd je v 20:15, cena 150kč za osobu/motku/stan. Hodinu po nás dorazila druhá skupina a když si i oni postavili ubytování, šli jsme pojíst, popít a spřádat plány na druhý den do bufáče. Taky koukáme na Vltavu, nedávno jsme tudy proplouvali na kanoích a spali jsme také v tomhle kempu, hladina je o pár desítek cm výš, je zákaz půjčování lodí, jezy jsou pro adrenalisty sjízdné kudykoliv, pro normální vodáky nikde. Pro jistotu jsme postavili stany až na druhé terase, takže případná záplava by nás měla minout.
Spát jsme šli kolem půlnoci. Před spaním ještě Švícko vyndal domácí kalvádos na dobrou noc. Celou noc tam pořvávali nějaký vopilci, zem ale byla po předchozích deštivých dnech měkká, takže se spalo jako doma na Alici (poznámka autora - bohužel jde jen o qalitní latexovou matraci z Purtexu;-).

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.67
Známkováno: 6x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist