sumoto_leden

Rakouské "Alpenstrasse" na 3dny a něco...

Letošní výlet na Grosslockner, Nockalmstrass a Gerlos (Krimmelské vodopády)

Grosslockner

Zde video v plné délce :

Rakousko je krásná země, a nemyslím si že je možné byť za měsíc poznat mnoho krás která tato úchvatná země nabízí.

Příprava na cestu mi zabrala jenom chvíli, jelikož motorka byla na sezónu připravená a jelikož jsem měl najeto od servisu cca 1200km, jel jsem "rovnou"Ve čtvrtek odpoledne jsem motorku nabalil jako vánoční stromeček, půjčil jsem si boční textilní brašny, ty namontoval, koupil nový spacák jelikož můj měl loni půjčený 13-ti letý synovec na 14-ti denní tábor, a bůhví co se v něm dělo a nedal jsem ho ještě vyčistit. Exkluzivní 4cm samonafukovací karimatka se do brašen vešla taky, spolu s nepromoky, vložkami do bundy i kalhot, návleky na boty. Ještě stativ (Velbon Macro MX je velmi skladný stativ, kromě plastové hlavy na které můj cestovní Lumix FZ72 trošku plave je OK)

Pátek dopoledne klasická "cestovní" horečka, hnačka atd... Každopádně se po rozloučení s kamarády a přítelkyní v cca 15:30 vyjíždím (což jak později zjistím byla dost velká chyba...)

Cestu jsem měl původně plánovanou pouze po vedlejších silnicích. Bohužel mě ve 20:00 nezbylo nic jiného než se vrhnout na dálnici a trošku dohonit časové zpoždění. Plzeň - Viehhofen (Penzion Embacher kde jsem měl zamluvené ubytko) cca 7 hodin s vcelku častými přestávkami na cigárko, kávičku atd...

Na penzion jsem měl přijet do 23:00. No... přijel jsem ve 23:10 a jenom díky tomu, že jsme čekali až se rozejdou místní po ohňostroji který začínal ve 22:00 a končil až ve 22:15 a dalších cca 15 minut mě držel zuby-nehty místní příslušník abych nevjel do davu :)  Nakonec se nechal obměkčit a pomalinku jsem si to sunul mezi davy. Nicméně cca 10km před Zell am See začalo vcelku vydatně pršet. V tu chvíli jsem proklínal ohňotvůrce a policajta že mě nenechal projet když to prskalo a silnice byla volná. Takže do nepromoku a pokračujeme.

Při příjezdu na penzion začalo pršet ještě více, takže jsem byl opravdu rád že jsem motorku schoval pod střechu a šel si dát teplou sprchu, zapnul topení v koupelně a sušil...

Ráno po probuzení (cca 6:30) mě ovšem čekal nádherný pohled z pokoje. Jasná obloha, pařící se lesy a zpěv ptáků mi nechal zapomenout na ne moc povedený noční dojezd. Po bohaté snídani která se velmi podobá snídaním v ***** hotelech jsem komplet odstrojil motorku a na GG jsem vyrazil jenom "nalehko" s tankbagem.

Valná většina zdejších "motorkářů" zase popis GG odsoudí, že je to o ničem, ale rovnou v úvodu můžu říct, že i když jsem byl na GG s přítelkyní autem cca 14dní před tripem na motorce, a cca 3 roky zpětně na "staré GSX-F" bylo to pro mě to nejkrásnější co se týče pohledu ze sedla motorky. Nockamstrasse i Gerlosstrasse jsou krásné, ale na Grosglockner to pro mě nemá. Krásné svezení, neuvěřitelně krásné průhledy a neutuchající touha si škrtnout v každé druhé zatáčce... Na prvním vrcholu jsem se setkal s partičkou z Čech, pokecali jsme, vyfotili a domluvili že pojedeme dolů a nahoru zas spolu. Celkem jsem si ten den dal GG nahoru a dolů 4x :) Na mýtnici jsem byl po deváté a odjížděl jsem po 14:00. Paráda...

Po odjezdu z GG jsem jel na penzion že si vezmu Topcase kde jsem měl potápěčské brýle, šnorchl atd a pojedu se vykoupat do Zell am See do jezera. Po příjezdu na penzion jsem si na cca hodinku schrupnul, a když jsem vylezl začalo krápat :( Z výletu nebylo nic, ale dorazila partička motorkářů z Ústecka, tak jsme trošku pokecali, pak večeře a pomalu na kutě.

Nockalmstrasse

Nockalmstrasse mě zaujala svými defakto dvěma vrcholy. Dojedete na jeden vrchol, dáte si oběd, sjedete z kopce, a pak zas do kopce a další vrchol... Paráda. Na silnici i všude okolo se pasou krávy, bohužel ve mě Nockalm zanechal i negativní stopu a to když mi v jedné otáčce ustřelilo přední kolo po opravovaném "hadu" z asfaltu. Ustál jsem to ale byla to vcelku nemilá událost.

Návrat do penzionu byl v podvečerních hodinách protože jen cesta tam byla cca 165km od penzionu :) Cestou zpět jsem opět standartně zmokl... :(

Gerlos - Krimmelské vodopády a návrat domů

Gerlos a Krimmelské vodopády byly krásné, ale zdaleka ne tak jako Grosglockner a nebo Nockalmstrasse. Ani nějak nevím co a jak popsat, víceméně mě to moc nezaujalo, nemyslím si že bych se tam ještě někdy vydal. Každopádně na videu v úvodu článku se Gerlosu dostalo pár minut :)

Návrat domů probíhal standartně za deště, navigace mě protáhla přes Německo kde bylo ze začátku krásně a já jsem si i sundal nepromoky, což se v závěru ukázalo jako velká chyba - takhle jsem ještě nikdy nepromokl... :)

Poslední možná i úsměvnou poznámku mířím na poslední Neměckou benzínku před hranicemi. Přijel jsem na benzínku, natankoval, koupil si nějaké pití, dal dědovi - obsluze slušný trinkgeld a jelikož na benzínce nebyl nikdo, sedl jsem si s pitím venku a dal si pauzu na cigárko. Na benzínce bylo 8 ano 8 (4 stojany obousměrně) tankovacích stání. jelikož jsem jedno okupoval s motorkou, bylo jich 7 :) Ani nejsem ve třetině cigarety, a přifrčel si to maník v Toyota Prius /šedé... . Chtěl asi ke stojanu kde jsem stál já, no měl smůlu. Tak projel a že zacouvá do druhé řady. To se mu nepovedlo ani na 3x tak to znovu objel a jak se couvat znovu. To už vyšel děda co si přivydělává k neměckému důchodu jako obsluha před benzínku a nejprve bezeslova sledoval toho "umělce". Maník to však uměl pouze dopředu, a zacouvat 5m ke stojanu byl pro něj neřešitelný úkol. Pak skoro s kvílením pneumatik odfrčel bez natankování. Na to se už děda tvářil všelijak ale zatím klid. Za chvilinku přijela žena s Hondou Civic... Stejná situace, až na to že žena dala "Raketu" a byla u stojanu... V tu chvíli vylezl děda a že musím s motorkou uhnout. Na to jsem mu zdvořile odpoveděl, že hned, jen co dokouřím (na benzině nikdo kromě šikovné ženy u stojanu). V tu chvíli se v dědovi asi probudily staré šrámy na jeho hříšné duši a zkusil mi dát takového čouda, že na mě zavolá policii, že jsem české prase a že mi tu motorku shodí na zem. Na což jsem ze začátku nereagoval, a šel k motorce nasadit přilbu rukavice znáte to... Děda přišel až ke mě, a ač viděl, že si nandavám helmu rukavice atd tak mi skoro do obličeje řval že mám HNED odjet (na benzině nikdo :D ) ... Na čež jsem se už neudžel, a řekl mu že kdyby nebyl tak starý tak bych si ho podal, ať jde k čertu.  Načuřel se a šel si opsat mojí SPZ :) Když jsem odjížděl tak na mě ještě něco řval. Strašně mě mrzí, že jsem neměl už baterku v AEE S70, protože jsem něco takového v životě nezažil. Projel jsem už toho dost, a nikdy jsem neměl s nikým konflikt kord v takovémto rozsahu.