sumoto_leden

Okolí rakouského Zell am See

Nechtěla bych vám popisovat naši cestu jako klasický cestopis, protože si myslím, že takových je spousta a především Rakouska. Stejně si nakonec každý vybere po svém trasu a třeba zkombinuje několik cestopisů v jeden. Chtěla bych vám předat pár tipů hezkých míst a postřehů z naší super výpravy! Pro někoho nepochopitelné, ale opravdu možné je složení naší posádky- Yamaha Virago 1100 a R1, obě plně naložené i včetně spolujezdkyň!

Naše cílové stanoviště se nacházelo ve středu všeho, co jsme chtěli navštívit – Zell am See. Camp Seecamp na pobřeží Zeller See můžeme bez obav doporučit (www.seecamp.at). Stan vedle jezera, výhled na zasněžený Kaprun, zázemí se vší parádou za dobrou cenu a k tomu zdarma bazén v centru města, který byl velmi příjemný, když nám nepříjemně zkazilo plány počasí.
Výhled z kempu na Kaprun

Náš první výlet směřovat k jedněm z největších a nejnavštěvovanějších vodopádům v Evropě. Krimmelské vodopády (www.wasserfaelle-krimml.at) najdete podle stejnojmenného města Krimmel. Tento obrovský zážitek nás stál pár sil, které jsme vydali, když jsme stoupali vedle obrovské masy vody. Přestože nejsme nadšenci turistiky, tohle stálo za to! Již samotné zlepšení výšlapu byly neplacené skříňky na parkovišti pro motorkáře, kde jsme zanechali většinu našich přebytečných kil!
Krimmelské vodopády

Následný den jsme směřovali druhým směrem. Trasa, která směřovala k hydroelektrárně na Hauptspeicher Kölnbrein, byla jak stvořená pro motorkáře a zatáčky klikatící se v alpách v nás zanechal nejlepší vzpomínky na jízdu a výhledy. Dokonce jsme se museli v některém úseku i vracet (foto nakonci :o). Samotná silnice Maltatal z města Malta řízená často semafory pro nedostatek místa v tunelu nás zavedla ke gigantické přehradě. Celá cesta byla zkrášlena častými pohledy na vodopády, které dopadaly poblíž silnice.
Hauptspeicher Kölnbrein v pozadí

Poslední místo naší pozornosti neunikl tolik vychvalovaný Grossglockner Hochalpenstrasse (www.grossglockner.com). Cestičky kroutící se do výšin byly super, ale malinko nás zarazil povrch silnice, který byl nic moc. Tady pár postřehů, na které bych ráda upozornila. My jsme sem přijeli hodně brzo ráno a mělo to své klady i zápory. Výhoda byla, že jsme cestou tam byli na silničkách téměř osamoceni až na vyjímky nadšených cyklistů, to se ale cestou zpátky změnilo, a davy turistů, dokonce celé autobusy byly v úzkých silnicích trochu nepříjemné. Ale na druhou stranu jsme také prohloupili, protože v brzkých ranních hodinách byly vrcholky hor ještě pod oparem a začalo se vyjasňovat až v dopoledních hodinách.
Grossglockner Hochalpenstrasse

A pár slibovaných tipů a rad na konec! My jsme zde byli v červnu, bylo výborné, že v jarních měsících jsou plná koryta řek, tím i mohutné vodopády a často ještě zbytky sněhu, které jen tak motorkář nepotká. Trasu plánujeme podle michelinu (www.viamichelin.com), kde najdete možnost výběru typu trasy s poplatky a pro mě asi nedůležitější – hodnocení zajímavosti silnice z přírodního hlediska a krásných výhledů. Tuhle funkci využívám na všechny naše dovolené a předem se zaměřit na krásná zákoutí se nám příjemně vyplácí! Také dáváme přednost ubytování v centru našich vyhledávaných míst kvůli každodennímu balení stanu a nakládání, které i při kvalitním tréninku je dost zdlouhavé a také vybalování po příjezdu.