Na skok do Alp

3. den

Vstáváme do krásného dne. Po bohaté snídani balíme a míříme na Krimmelské vodopády. V roce 2008 při cestě na Korsiku nám nevyšlo počasí a tak je navštívíme dnes. Dělám pár fotek z protější silnice a hledáme Motopoint. Krásné parkoviště pro motorky se zamykatelnými skříňkami. Přestrojujeme se a míříme zase do hor.  Vodopády jsou nádherné (největší v Evropě). Nekonečné stoupání je odměněno pohledy na toto krásné místo a okolí. Začátek byl někde kolem 1070 m.n.m. a nám se povedlo vystoupat do 1310m.n.m.
Po 3 hodinách nasedáme na moto a pokračujeme směr Pass Thurn, dále na alpskou silničku Hochmaisalm a nezapomínáme na známou Postalmstrase, která se zakusuje do nádherné horské krajiny skoro nedotčené provozem (poplatek 4 eur). Všude okolo jsou krávy - na silnici, na parkovištích, na loukách, prostě všude. Projíždíme ještě par horských míst a hledáme místo na kemp. Nakonec to vyhrál jeden u Wolfgangsee. Dáváme večeři, pivko, procházku a jdeme spát.
Trasa: výšlap na Krimmelské vodopády, pass Thurn, pass Greisen, Maria Alm, Post Alm, Wolfgangsee

4. den

Hned ráno balíme a pokračujeme dále v cestě po Alpách. Navštěvujeme jezero Almar, které je zanecháno svému přírodnímu vývoji - bez zásahu člověka. Projíždíme národní park Kalkalpen a jeho pár menších passů. Pokračujeme směr Mariazell.
Cesta vede podél krásné a divoké řeky Salza, kterou u nás znají především vodáci. Nádherná krajina řeky nás svedla k zastávce a já se rozhodl, že do ní skočím. Byla šíleně ledová a později jsem se dozvěděl, že má 5°C a teče přímo z ledovce. Po odpočinku pokračujeme dále. Míříme na vysokohorskou silničku s cílem na vrcholu hory Hochkar 1500m.n.m.. Krásná cesta klidnou krajinou. Na vrcholu se kocháme krásnými výhledy. Začínají se honit mraky, tak pokračujeme v cestě. Někde u městečka Wildalpen nás stíhá déšť. Je už pozdní odpoledne a tak plánuji kempovat. Kamarád, vodák, poradil malý vodácký kemp na konci města, kde jsou převážně Češi. Stan postaven, večeře snězená a jdeme si dát pivko a pokecat.V noci ještě prší a my víme, že se na nás hrne z jihu dešťová fronta s dvoudenním zpožděním.
Trasa: romantikstrase k jezeru Almsee, Hengstpass, Hochkaralpenstrase, Wildalpen kemp + koupání

5. den

Ráno je hustá mlha a my balíme vlhký stan a míříme směr domov. Po hodině jízdy kolem Mariazell opadá mlha a je krásně. Projíždíme ještě pár silnic v horách než úplně sjedeme z Alp. Teď už nás čeká jen toulání domů. Máme čas a mraky sedí na Alpách, proto nespěcháme a vybíráme pomalejší cestu domů přes menší města a vesnice. Hranice překračujeme po silnici třetí třídy, kde bych se s autem těžce míjel. Všude okolo vinohrady-  nádherná krajina na pomezí jihu Čech a Moravy. Zastavujeme v Telči na zámku a na jídle. Odtud už domů.
Trasa: spousta km kolem Mariazell, St.Polten, Krems, Horn, Jemnice, Telč, Jihlava, Chrudim