europ_asistance_2024



Menší výlet do Rakouska 2014

Co jsem si koupil velkou motorku, tak jsem si udělal takovou každoroční tradici, kterou se mi daří celkem úspěšně dodržovat. Tou tradicí je výlet na motorce do Alp, kde cesta je cíl a kde většinou, když vyjíždím, tak úplně přesně nevím, kde skončím. Někdy se povede a jedu s dalšími kamarády, a když to nevyjde tak to vezmu sám. Tak to bylo i tento rok a k tomu ještě jako bonus mi 1. září přistála v garáži nová kočka, a tak bylo jasný, že to budou první Alpy na GSX-R 1000 K6.

Kapitoly článku

1. DEN

Odjezd jsem si díky CIAF naplánoval na neděli ráno, ale to by nebylo ono, kdyby se to mírně nezkomplikovalo. Už večer mi vrtalo v hlavě, že ten laďák, co je na motorce a kterej rozhodně nemá homologaci, může bejt pro rakouský policajty hodně velký lákadlo. Myšlenku jsem zaspal, ale asi ve dvě ráno jsem se probudil a nedalo mi to a začal jsem brousit tady po fóru a hledal nějaký zkušenosti. To, co jsem našel, mi rozhodně nepřidalo a začal jsem projíždět inzeráty, kde bych sehnal sériovej lauf a byl jsem přesvědčenej, že se to povede. Našel jsem si pár inzerátů a v neděli v osm ráno jsem začal telefonovat. Po dohodnutí ceny jsem už sedal na motorku a mířil směr Teplice s batohem pro vejfuk. Pak zpátky domu, vejfuk přehodit a konečně na cestu. No, ve výsledku jsem vyjel asi ve dvě a čekala mě cesta do Mariazell v Alpách, kde jsem měl v plánu přespat. Cesta utíkala špičkově: Praha – Benešov – Třeboň – České Velenice – Grein (A) – Weiselburg – Scheibbs – Marizell. Tady musím absolutně vyzdvihnout silnici 119 z St. Georgen am Walde do Greinu. To je naprostej ráj na motorce! Tímto směrem je to z kopce k Dunaji, není tu velkej provoz, silnice nemá chybu a po celou dobu jsem řval do helmy jak magor. Toto je úsek, za kterým se vyplatí se vydat. Do města Mariazell jsem dorazil, když se pomalu stmívalo, ale kemp u jezera Erlaufsee jsem našel bez problémů a i když byla recepce zavřená, tak jsem si postavil stan a šel do místní hospody na pivo, kde jsem byl sám a jen pár místních.

Ujeto skoro 600 km včetně cesty pro vejfuk a zpět.

 

2. DEN

Ve chvíli, kdy jsem večer ulehal do spacáku, mě ani v nejmenším nenapadlo, co se bude v noci dít. Asi kolem čtvrtý ráno mě probudil zvuk, jako když řve medvěd. Znělo to, jako když jeden medvěd byl poměrně blízko a druhej zvuk byl naopak hodně v dáli. Chvíli ten bližší byl ještě bližší a pak zase dál. Jediný, co jsem si říkal, tak aby mi snad neporazil motorku. Pak to ustalo a do rána byl klid, a tak jsem zase usnul. Po probuzení jsem začal obvyklý procedury včetně hrabání po snídani, kterou jsem měl pod tropikem stanu vedle bot. Chvíli hledám a jsem si na 100 % jistej, že jsem tam to jídlo měl. Prolezl jsem všechno kolem a fakt jsem tomu nemohl uvěřit, ale po tom, co jsem to cestou od umýváren to šel ještě okouknout k lesu u kempu a našel jsem svůj ešus a roztrhanou tašku, tak jsem tomu uvěřil. Někdy v noci mě okrad medvěd. Vedle zbytků svého jídla jsem tam našel ještě poměrně dost cizích bot, vyvalenej plot a další odpadky.

Posbíral jsem sebe, stan, naházel všechno na motorku a vydal se směrem Wildalpen, který jsem znal z řeky Salzy a kde maj v restauraci Restaurant-Cafe Grabner vážně vynikající “WienerSchnitzel“. Cesta podél řeky Salzy je naprosto nádherná. Všiml jsem si jí, když jsem Salzu sjížděl na lodi a tenkrát jsem si řekl, že se tam někdy musím podívat na motorce. Jedná se o silnici číslo 24, která se motá po celou dobu podél řeky a jde od města Gußwerk přes Wildalpen až skoro do Palfau.
 
Už od začátku jsem neměl jasno, jak dlouho se budu po Rakousku potulovat. Měl jsem dovolenou celý týden a ono to cestování o samotě mě vždycky baví jen chvíli, a tak jsem tomu dal volnej průběh, že až mě počasí vyžene nebo až mě to přestane bavit, tak se vrátím domů. V tomto případě to bylo hlavně počasí, který jsem docela bedlivě sledoval a díky němu uzpůsobil trasu, abych to měl třetí den na cestu domů. Podle předpovědi měl totiž přijít pěknej bordel a neměl jen tak skončit.

Z Palfau jsem se tedy vydal směrem na Admont a pak na jih přes Hohentauern a dále ve vesnici Oberzeiring doprava až k odbočce na jediné oficiální sedlo tohoto výletu a to Sölk Pass. Výjezd tam byl super, ale rozhodně se to nedá srovnávat například se sedlama na Sella Ronda v Itálii. Dále jsem to už bral směrem na St. Martin am Tennengebirge a Gosau, kde proběhl nákup jídla na večer a posledním cílem tohoto dne už bylo jen město Gmunden, kde jsem se chystal ubytovat v kempu u jezera Traunsee.
Na rovinu řeknu, že do tohoto kempu (Camping Traunsee) už nikdy. Místo pro stany je úplně vzadu a od hlavní silnice ho dělí jen živej plot. Měl jsem v plánu, že vstanu brzo a povalim domů, ale už někdy kolem pátý ráno jsem měl pocit, že mi náklaďáky jezděj tak 10 cm od hlavy. Jinak místo je to pěkný a pohled večer přes jezero na horu Traunstein s pivem, placatkou a doutníkem je fakt hezkej.
    
Ujeto 380 km

3. DEN

Poslední den jsem sotva za sucha stihnul posnídat, pobalit věci, naházet všechno na motorku a když jsem pomalu začal vyjíždět, tak už začínaly první kapky deště. Podle radaru to měl bejt pás srážek cca k Pasovu. Pak přišlo nečekaný překvapení v podobě zamčený závory na výjezdu z kempu, kterou měli otevřít asi za 40 minut. Po chvíli měření šířky řídítek v porovnání se šířkou mezery mezi závorou a živým plotem jsem motorku protáhnul a vydal se směr Passau.

Déšť na sebe nenechal dlouho čekat a za chvíli jsem už stavěl na benzínce, abych nasadil nepromok alespoň na rukavice. Po dalších kilometrech, kdy se mi povedlo vymotat se z vesnic, jsem začal těžce oceňovat kapoty na motorce. Je to obrovská změna oproti naháči. Kdo by to čekal, že jo? :) Když jsem z deště vyjel, tak jsem byl v podstatě suchej, a to stačilo jen držet rychlost trošku vejš. Za Passau mě už čekala téměř suchá silnice, ale tmavý barvy na radaru mě začínaly popohánět ku Praze. Takže pak už klasicky: Strážný – Vimperk – Strakonice – Praha.
Ujeto 310 km

Vejlet to byl skvělej, motorka fungovala na jedničku a jedinou ztrátou byl vařič VAR včetně kartuše, na kterým si medvěd teď asi někde dělá dobrej hostinec :)

Ještě příkládám mapu rakouské části:

 

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (30x):
Motokatalog.cz


TOPlist