sumoto_leden

Alpy pro začátečníky

Jana je celkem unavená, bolí ji ruce z mačkání spojky a brzy a proto navrhuji jet na jedné motorce (můžete hádat na které :-)). Domlouváme se, že trochu zrychlíme, jedeme jen na třech strojích, ostatní vyrážejí různými směry později. Za chvíli jsme v Krimmlu, kde na nás čekají velké horské vodopády. Na parkovišti pod nimi jsou místa vyhrazená jen pro motocykly a jsou zde také praktické skříňky, ve kterých si po vložení 1€ mince můžete uschovat věci. Po návratu vám mince vypadne zpět, úschovna je zcela zdarma. Jirka volí cestu nahoru taxíkem (8€), my jako správní sadomasochisti jdeme pešky. Za ušetřené peníze si kupujeme magnetky na lednici a zmrzlinu, kterou ihned konzumujeme. Když po cestě spálíme tolik kalorií, jedna nás přeci nezabije! Je to sice velký magnum, ale to už neřešíme... :-)

Máme štěstí, průtok je na horní hranici a tak se nám naskýtá velkolepý pohled na masu vody, která tryská ze skal, tříští se o balvany a své okolí zalévá drobným mrholením. Důchodkyně na vyhlídce se fotí v pláštěnce, my si však užíváme osvěžující spršku. Cesta nahoru nám do první úrovně, kde je i chata s občerstvením, zabírá se zástávkami a focením necelou hodinku. Nahoře se jdeme podívat pod druhý vodopád, ale dále už nepokračujeme. Viděli jsme dost a do dalšího kopce se nám již nechce, dole navíc čeká Petr, takže se za ním vydáváme. Zhruba za půl hodiny se na parkovišti všichni opět scházíme a na motorkách pokračujeme do kopce po cestě Oberkrimml, až k bráně mýtného. Cesta je podobná, jako na Grossglockneru, projet se tu je pro nás opět velkým zážitkem. Přestože na Kawě jedeme ve dvou, moc si to užíváme. Jirka zapíná kameru a dělá záběry „on-board“.

Od brány se vracíme zpět do Mittersillu, odkud pokračujeme na sever. Projíždíme vyhlášené lyžařské středisko Kitzbühel a pokračujeme směr Německo. Zde jedeme chvíli po dálnici na Salzburg a poté sjíždíme na Deutsche Alpenstrasse. Místy přicházejí velmi dlouhé rovinky, na kterých se už neudržíme a pálíme to, co to jen jde. Na digitálním tachometru se mi občas na prvním místě objeví dvojka. Jirka si posléze stežuje, že mu ten jeho V-Strom mezi 160-190km/h už tolik nezrychluje. ;-) Ještě, že zde nebyla hlídka…

K večeru přijíždíme notně propocení a sluníčkem unavení do Zell am See, kde se plánujeme vykoupat. Nemáme však plavky a tudíž hledáme nějaké méně frekventované místo, kde bychom mohli vlézt do vody jen tak. ;-) Zjišťujeme, že je to docela problém, jezero je obklopeno kempy nebo honosnými soukromými vilami. Přijíždíme k menšímu veřejnému parčíku, kde je rodinka s dětmi a mladý pár v plavkách. Jdeme tedy na druhou stranu, kde lezeme přes zábradlí a „slaňujeme“ asi 1,5m na malé betonové molo. Zde odhazujeme všechno oblečení a jdeme se konečně koupat. Jezero je na místí poměry příjemně vyhřáté a my chladíme svá rozpálená těla. Jirka ve vodě poznamenává: „Tak teď už nám tu chybí jen autobus rakouských turistů, který by se přijel podívat na naše bílé zadky.“ Smějeme se, ale vzápětí vidíme skutečný autobus, jak přijíždí a zastavuje u parku. To už v nás hrklo, ale naštěstí se brzy rozjel a nikdo nás tedy neokoukal a my (skoro) nikoho nepohoršili. ;-) Ze silnice nás zdraví partička motorkářů a my dlouze přemýšlíme, jak nás ve vodě mohli poznat. Pak se podíváme na břeh, kde jsou kombinézy roztahané po půlce parku, a je nám jasno. :-)

Lezeme na břeh, navlékáme své motooblečení a stěžujeme si na nehezký zápach, který se z něj line. Rozčiluji se, že zatímco jsem se nevině koupal, nějaký ošklivý smraďoch si nasadil moje triko, chodil v něm a celé jej nechutně propotil. :-) Jedeme domů a směrem od Krimmlu se na nás ženou ošklivá mračna. Nasazuji nepromok, přičemž mne u toho přítelkyně dost nevrle popohání, ať nezdržuji a jedeme, nebo zmokneme. Beru to s klidem, protože vím, že to tak stejně dopadne. Na rozdíl od ostatních pak přijíždím zcela suchý domů, :-) motorky dáváme k panu domácímu do garáže. Partička, která přijela po nás, dopadla mnohem hůř. Jimi006 je promoklý až na spodní prádlo. Následuje posezení a plánování na další den. Chceme se podívat do Orlího hnízda a ubytovat se někde na Salzbursku.