Vysněná cesta Lisabon – Frýdlant nad Ostravicí, cesta tam, část první

Najeto 4095 km
Finanční náklady na jednu osobu 12000
StylJeto jen po silnicích
Ostatní účastníci cesty Peťa :-)

Registrovaní účastníci cesty

Navštívená místa (7 bodů)

Stáhnout GPX

Navštívené země

• Portugalsko

Portugalko je velmi přátelská země, ale podstatně dražší, než by se mohlo zdát. Anglicky umí skoro každý, záleží jen na vzájemných sympatiích. Portugalci rádi pomůžou cizincům a ještě raději vás pozvou na skleničku vína, vynikajícího mimochodem. Motorkářům je to země zaslíbená, jestli se tu na strojích různých úrovní. Jezdí vše, co drží pohromadě, protože STK je pro motorky nepovinná, záleží jen na vás, jak často budete servisovat. Auta motorky běžně pouští, nepanuje žádná nevraživost, nebo aspoň jsem si žádné nevšimla.
    Cena benzínu:44 Kč

• Španělsko

Horká země s horkokrevnými lidmi, kde nás okradli, málem jsme se uvařili, najeli spoustu km navíc, ale i tak 100 pro zážitek. Jako řidiči jsou ohleduplní, až to překvapí. Jídlo výborné, když si připlatíte.
    Cena benzínu:38.5 Kč

• Andorra

Nádherná pidi země s nedotčnou přírodou, úžasnou silnicí a levným benzínem. Průjezd Andorrou ve mě zanechal ohromný dojem. Sice si tam neumím představit jakoukoliv dovolenou, ale pro motorku je to geniální stát, silnice ve vynikajícím stavu, řidiči s vidinou flastru ve výši měsíčního platu velmi ohleduplní, fakt to stojí za to.
    Cena benzínu:33 Kč

• Francie

Voňavá země s výborným jídlem, přijatelným benzínem a bohužel dost blbými řidiči. Na cestě do ČR jsme nejvíce bezohledných pak potkali právě tady. Blbouni, co neznají blinkry, zato se nacpou všude a za každých okolností, bez ohledu na prostor před vámi. Nebylo výjimkou, že mě na prázdné dálnici 2 minuty dýchavičně předjížděl starý citroen, aby se nacpal přede mě a následně zpomalil o 20 km/h :-D. Dálnice je rychlá, kvalitní a velmi drahá, Provence voní po levanduli a francouzské croissanty jsou ještě lepší, než jsem čekala.
    Cena benzínu:40 Kč

• Německo

Rychlá dálnice, rychlí a ohleduplní řidiči, klasicky německé, tudíž vysoké ceny.