Ve Faru se Šímou

Pro všechny z vás, kteří jste se tento rok na největší evropský motosraz do Fara nevypravili je určena tato on-line reportáž. Přestože jste 3000 km od centra dění, pokusím se vám sraz zprostředkovat jako byste byli zde. Váš Jarda Šíma.

Je sedm ráno /pátek/ a já se vydávám na svoje sedmé Faro. Na tachometru testovaného Varadera se brzy objeví nádherné pětičíslí: pět sedmiček za 25 měsíců testu. To je myslím slušný výkon a za tuto cestu přibude jak jinak, nějakých sedm tisíc km.
No a aby ten test nebyl moc fádní, rozhodl jsem se na zbytek kilometrů připojit přívěsný vozík uni-pav, který mi do testu poskytla firma Kobras. Konečně si nemusím dělat starosti s místem, ve vozíku je ho nadbytek, ale i tak jsem všechen využil. Podrobnosti se dozvíte v příštím čísle Supermota.

Všem vždy radím co před cestou, ale sám jsem se vydal na tuto cestu s pneumatikami Metzeler Tourance, které měly ve chvíli odjezdu již 13 000 km za sebou. Po minulé zkušenosti, kdy jsem s nimi však najel /jistě i díky Ultrasealu/ bezmála 22 000 km věřím, že se na nich vrátím i při mnohem větším zatížení, které je dáno připojením vozíku. Unikátem je také japonský řetěz EK, který jak vidíte na snímku ještě nebyl /a teď se držte/ ani jednou napínán, a to má za sebou již málem 17 000 km. Dá se tomu jen těžko věřit, ale taková je moje první zkušenost s technologií ZST /nulové protažení/. Cesta proběhla bez sebemenších problémů /jak by také ne, když jedu na Hondě a jde jen o pár tisíc kilometrů/ a po třech a půl dní nás vítá jihoportugalské Faro-mecca všech motorkářů. Věřím, že na letošní 25. ročník přijede i více Čechů, než tomu bylo loni. Ale to se, pokud budete denně tuto reportáž sledovat, včas dozvíte. Největší evropský motosraz si jistě zaslouží vaší pozornost, vždyť ne nadarmo mu přezdívám evropská Daytona. Sraz mě poprvé uchvátil v roce 1994 a jsem rád, že jsem s Lenkou i na tomto jubilejním.

Za nedlouho po našem příjezdu /bohužel ani letos jsem tu nebyl první Čech/ došlo na
přivítání s prezidentem. Za popularitou srazu stojí mnoho let práce a činnosti všech členů Moto Clubu Faro. Především prezident klubu Jose Da Conceseicao Amaro Rodrigues, přezdívaný . Naše přátelství se stvrzuje při každém setkání a ani tentokrát tomu nebylo jinak.

Městský areál nedaleko letiště mění každoročně svojí tvář. S přibývajícím počtem účastníků /vloni jich zde bylo 21 000/ se rozrůstá a členové motoklubu Faro zde začali s prácemi již koncem dubna. V tuto chvíli se dokončuje stavba pódia na kterém se v sobotu objeví i rocková legenda - kapela Deep Purple.

Pro motorkari.cz z Fara Jarda Šíma /18.7.2006 - 23.30 h/
Fotografie byly pořízeny na digitálním foto Fujifilm FinePix S 9500.

Jarda Šíma - (Odebírat články autora)