gbox_leden



Faro 2013 + Maroko

Kapitoly článku

20.Den- pátek 26.7. (367 Km)

V 6 hodin budíček a po sedmé hodině odjíždíme Briançon, zastavujeme na benzínce a jelikož je ještě brzo ráno, tak je tam tankovací automat, měli jsme s ním zkušenosti už z Itálie a jiných států, vždycky všechno bylo v pořádku. Tentokrát dávám kartu ono mi to odečetlo 68 euro, což je tam požadováno za maximum, ale natankovali jsme pouze s Davidem za 28 euro, chvíli jsem nevěděl co s tím, pak jsem se ptal lidí, ale málokdo uměl anglicky, nakonec tam přijeli dva slováci, kteří mi řekli, že mi to do týdne ten zbytek peněz přijde na účet, zatím nic. Začínali Alpy, krásná krajina, příroda a silnice mi spravili náladu, až na tento menší problém s kartou, jsme právě tento den vyhodnotili jako nejhezčí.

Jeli jsme Savojskými Alpami přes Col du Galibier hned poté cestou na Col de l'Iseran. Nikdo nikde nebyl jelikož bylo devět hodin.

Pokračovali jsme na Valloire, Modane, Bramans a k horskému jezeru Lac du Mont Cenis

pořád Alpami jedeme směrem na Mont-Blanc a to přes Beaufort. Když hledáme místo na spaní, zastavujeme už kousek před švýcarskými hranicemi a nakonec v menším městečku se dáváme do řeči právě se Švýcarem co žije ve Francii.

Když se ho ptáme kde je kemp, tak nám ukazuje louku, kterou má za domem, dáváme mu Becherovku a nakonec jsme se tam utábořili ještě společně s osli a koňmi, což nám nevadilo, ale každý z nich měl na krku zvoneček, nakonec únava vyhrála a my hned usnuli.

celkem najeto: 8 321 Km


21.Den- sobota 27.7. (438 Km)

Ráno David opět dofukuje pneu, zase mu utekla cca o 0,5. Když kvůli tomu zastavujeme na benzínce, tak po celou dobu její návštěvy na nás kouká, nějaký Francouz, když má David pneu dofouknutou a hledá čepičku na ventilek, nemůže jí najít. Po chvilce přijde Francouz, sundá si čepičku ze své Audiny a dává mu jí, potom si s ním ještě povídáme, poděkujeme mu a jedeme si dopřát další dávku, krásných Alp, tentokrát švýcarských. Přes Martigny a menšími vrcholky hor jedeme po nudné silnici, ale potkali jsme spoustu motorek především značky HD a každý měl laděný výfuk, který dělal opravdu velkej bordel, v tu dobu jsem si vzpomněl jak se to tady na forum každou chvíli řeší, jestli jet nebo nejet s otevřeným či nehomologovaným výfukem do Rakouska, Švýcarska apod.. i já jsme měl ve výfuku tlumivku, ale jet znova, už bych jí tam nedával. Konečně jsme se dostali do hor a vyjíždíme Grimselpass a Furkapass, což jsou dvě vedle sebe stojící hory a z jedné vidíte na druhou.

Zároveň se také shodujeme, že Grossglockner nesahá po paty ani jednomu ze zmiňovaných pohoří. Dál přes Andermatt a Breil, pokračujeme směrem na Lichtenštejnsko

cestou ještě míjíme spoustu krásných horských vesniček, které jsou plné dřevěných chatek. Když jsme projížděli Švýcarskem, říkali jsme si, že čistěji už nikde být nemůže, omyl právě Lichtenštejnsko, bylo daleko upravenější. Pokračujeme na Davos už bylo pozdě a my hledali nějaké místo na přespání, když v tom jsme zase začali stoupat do hor, bylo to nečekaný, ale nádherný, už se nám to takto stalo jednou a také to stálo zato, jelikož dle map, kudy vedla silnice nic takového nebylo. Ve 2000 metrech se ptáme v hotelu jestli mají volné pokoje, byla to tam jediná budova za celou cestu a vůbec široko daleko, okolo nás byla jen horská řeka, sníh a hory, překvapilo nás, že i starší generace Švýcarů uměla dobře anglicky, když jsme zjistili, že mají plno, jeli jsme dál, to už jsme zase začínali sjíždět do údolí.

Nakonec nacházíme, moc pěkné místo, u kterého je přímo vyznačeno, že se tu může stanovat, bylo to právě u té řeky, okolo které jsme celou dobu jeli. Nedalo nám to a s Davidem jsme do ní vlezli, když nás odnesl proud a my byli zmrzlí, dali jsme si ještě dobře vychlazené pivo a šli spát.

celkem najeto: 8 759 Km



22.Den- neděle 28.7. (451 Km)

Ráno vstáváme opět do zimy a navíc začíná pršet, jedeme tedy asi deset minut v mírném dešti, když začíná pršet víc, tak zastavujeme a dalších deset minut nandáváme nepromoky, jak je známo jen co jsme je oblékli, tak pršet přestalo a po pěti kilometrech už vylezlo i sluníčko. Pokračujeme dál na Livigno a Bormio, na hranici s Itálii projíždíme asi 3 km jednoproudým malinkým tunelem, když už jsme na hranicích chce po nás pani 10 euro za průjezd. Vyjíždíme velmi známe Passo del Stelvio

kde si dáváme oběd a pokračujeme do Rakouska na Innsbruck cestou ještě zastavujeme u jezera Lago di Résia a pak až do Německa k Orlímu hnízdu kousek od Berchtesgadenu, kde nakonec i nalézáme místo na spaní, bylo tam tolik komárů, že víc jsem jich ještě nezažil.

celkem najeto: 9 210 Km


23.Den- pondělí 29.7. (440 Km)

V 6 vstáváme celý poštípaný a oteklý do ošklivého počasí, které se s námi celé dopoledne táhlo. Míříme na Orlí hnízdo a přijíždíme tam půl hodiny před otevírací dobou a to bylo štěstí, jelikož pak tam přijeli čtyři autobusy Japonců se svými foťáky a fronta byla nekonečná. Z Orlího hnízda jsme byli zklamaní, čekal jsem, že nás pustí do nějakých místností apod.. jako tomu bylo například v seriálu Bratrstvo neohrožených, ale vyjeli jsme nahoru autobusem, tam na nás čekala jen restaurace a kvůli počasí téměř žádný výhled,to bylo vše.

I přesto, že mi kamarád říkal, že tam nic k vidění není, jsem se tam musel podívat, znovu už bych tam nejel. Přesto máme dobrou náladu jelikož už se blížíme k domovu. Pokračujeme směrem na Linz, ale mimo dálnice,

nakonec překračujeme hranice, stejně jak tomu bylo před 23 dni a to ve Vyšším Brodě. Pak před Českými Budějovicemi se rozdělujeme, David jede nejbližší cestou domů do Humpolce a my si děláme ještě zajížďku u známých právě v Č. Budějovicích. Poté jedeme také domů, cestou mi jede naproti taťka na svém HD, spolu tedy pokračujeme ještě cca 80 Km, ale to už v nehorázném dešti, no hezky nás tu přivítalo počasí. Přijíždíme okolo osmé hodiny a to mokrý na kost, pak mi píše David, že on tomu ujel.


celkem najeto: 9 650 Km


Závěr a zajímavosti

- oba jsme jeli na motorkách, které jsou seškrcené na 25 kW
- moje průměrná spotřeba ve dvou na 400 Kg těžké motorce byla 6 litrů/100 Km
- Davidova průměrná spotřeba činila 5 litrů/ 100 Km
- celkem jsem za benzín dal 20 500 Kč
- dálnice nás vyšli na 2 400 Kč na jednu motorku
- různé vstupy, trajekt, kemp, GG, Faro, apod. 8 300 Kč
- mě a přítelkyni to vyšlo dohromady na 46 000 Kč, Davida na 42 000 Kč
- celkem jsme najeli 9 650 Km, projeli 12 států za 23 dní
- jenom jednou jsme spali v kempu, jinak pořád na divoko
- za celou cestu, vše proběhlo bez větších závad, David 2x píchnul a utrhnul se mu náhon
- téměř každý den jsme se koupali buď v moři nebo jezeře

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (56x):


TOPlist