Faro 2013 + Maroko

Už když jsme si s mým kamarádem koupili své první motorky, tak jsme žili s tím, že se jednou podíváme někam dál, když jsme viděli cestopisy o Faru, Maroku apod. řekli jsme si, že právě tam povede naše první delší cesta, jen co si koupíme "větší" motorky. Slovo dalo slovo a po dvou letech plánování, vydělávání a koupení našich vysněných motorek, nám už nic v cestě nebránilo.

Faro 2013 + Maroko

Kapitoly článku

1.Den- neděle 7.7. (666 Km)

Vstáváme po třetí hodině ranní, loučíme se s rodinou a ve čtyři hodiny celý natěšený vyrážíme z Humpolce v sestavě já Tomáš (19) na Hondě XL 650V Transalp s přítelkyní Jančou (19) a David (18) na Hondě XRV 750 Africa Twin směrem na Třeboň a Vyšší Brod. Hned za Jindřichovým Hradcem jsme zastavili, když jsme chtěli nastartovat a jet dál, najednou můj imobilizér začal stávkovat a to tak, že 10 minut jsem to zkoušel a pak to najednou šlo, (od té doby se mi to stalo ještě jednou ve Španělsku, ale to byla otázka deseti sekund). Celou cestu byla mlha a lehce mrholilo, jakmile jsme překročili hranice s Rakouskem, tak začalo vylézat sluníčko. První větší zastávka byla u jezera Attersee

tam se najíme a pokračujeme dál přes národní park Hochkönig

u kterého chtějí za jeho průjezd 3,50 euro za osobu, ale stálo to zato. Projíždíme přes Zell am See rovnou na Grossglockner

tam dáváme 23 euro a hurá nahoru, na to, že byla neděle, tak to bylo celkem v pohodě, sem tam nějaký karavan, ale jinak to bylo průjezdný dobře. Po příjezdu na 3 101m vysoký vrchol bylo tak deset minut hezky svítilo sluníčko a pak z minuty na minutu začalo strašně pršet, chtěli jsme si to tam nahoře ještě projet, ale déšť nás hnal rychle dolů za hezčím počasím směrem na Lienz a hranice s Itálií.

Jakmile jsme se dostali dolů, tak jak jsme rychle zmokli, tak jsme rychle uschnuli, bylo 30°C, ještě v Rakousku jsme viděli něco, na co jsme se těšili, že uvidíme až v Maroku a to byla koza na kameni, ve finále to byla jediná pózující koza co jsme na tomto "výletě" viděli.

Po 16ti hodinách jízdy začínáme hledat nějaký místo na spaní, nakonec 25 Km před Udine v 19:15 nalézáme místo a rozbalujeme nejdřív jen celty, ale po neustálém přibývání komárů i stany.

celkem najeto: 666 Km


2.Den- pondělí 8.7. (546 Km)

Budíček v 5:30, balíme věci a v 6:30 vyrážíme směr Benátky, Italové jezdí jak prasata, ve městě 80 km/h a mimo město okolo 110 Km/h. Po příjezdu do zacpaných Benátek, hledáme místo na zaparkování, projdeme si jen okrajově Benátky

a jedeme dál po dálnici na Veronu, celou Itálii jsme tankovali jen v automatech, málo kde jsme narazili na pumpu, kde by bylo otevřeno. Ve Veroně se jdeme podívat na Arénu

další zastávka bylo největší Italské jezero Lago di Garda

tam se vykoupeme a s lepší náladou razíme dál na Ferraru až do Rimini. V Rimini se koupeme konečně v moři a potom už jen směr San Marino a najít nějaký pěkný místo na spaní.

Asi jeden kilometr před San Marinem, jsme našli plac, kde byli trosky letadel, vjíždíme tam a po chvilce za námi jde nějaký chlapík, ptáme se jestli tam můžeme postavit stany, po jeho souhlasu se ještě dozvídáme, že je to muzeum letadel a on pochází z Rumunska a každý léto sem přijede s rodinou na dovolenou, má tu ubytování zadarmo, zato, že to tu hlídá, poděkujeme mu, dáváme mu jako dárek malou flaštičku Becherovky a ještě nám říká, že motorky jsou jeho velkou vášní, ale bohužel co za stroj vlastní se už nedozvíme, ještě se nás ptá jestli nezůstaneme do rána, že v devět hodin otevírá tady přes silnici to muzeum, říkáme mu, že musíme brzo ráno jet. Když pak ještě jdeme v deset okolo motorek nahlížíme do jeho "mobilhoumu" tak jen vidíme, jak do sebe kope tu Becherovku a jde spát.

celkem najeto: 1 212 Km



3.Den- úterý 9.7. (631 Km)

Vstáváme ve 4:30 a odjíždíme zase cca do hodiny, takhle brzo jsme jeli schválně, jelikož nahoře u hradu v San Marinu nikdo nebyl a my jsme si mohli vše v klidu prohlídnout a nafotit.

Potom vyrážíme přes Firenze na Pisu. V Pise byla zase zácpa, hodně lidí, ale po vymotání se dostáváme k šikmé věži, hned co slízáme z motorek nás obklopují černoši s "Rolexkama" apod..kupuju od něj nějakou malinkou sošku slona, prej až z Afriky, když mu dám peníze chce ještě víc, že prý slon přináší štěstí.
 

Pak nás čeká už jen dálnice podél italského pobřeží přes Genovu až do francouzského Mentonu, na dálnici jsem přehlídl sjezd a zajeli jsme si 50 Km, zato mohl určitě ten slon, který mi moc toho štěstího nepřinesl :-).

Celý den bylo teplo a hezky, tak jedeme v trikách. Ve Francii u pláže zastavujeme a jdeme se vykoupat do moře, potom nalézáme místo kde stavíme stany a jdeme spát. Sice na kompostu, ale zato je tam pěkný výhled.

celkem najeto: 1 843 Km


4.Den- středa 10.7. (547 Km)

Vstáváme opět velmi brzo, dneska toho chceme hodně stihnout. První náš cíl bylo známé casino v Monte Carlu

děláme pár fotek, koukáme jak si žije "lepší" společnost a pokračujeme zase do známého města díky jeho festivalům filmu a to je Cannes. Kousek za Cannes potkáváme čecha s rodinou co jede už domů z dovolené, vidí české SPZ, tak se dáváme do řeči a alespoň nás vyfotí všechny společně, říkáme mu co máme v plánu a radí nám hlavně ohledně Maroka,

jak je to s benzínem apod., že tam byl a, že budeme čumět... čuměli jsme, viz. níže. Poté už zase jen v trikách do Saint-Tropez před kterým jsou zase šílené kolony, využíváme toho, že máme jednostopá vozidla a bereme to středem mezi autama asi po 2 kilometrech jízdy středem si oddycháme, hlavně teda asi David jelikož jeho Africa má s kufry šířku 115 cm.

Přijíždíme do přístavu před známou stanici, je tam tolik lidí, že vyfotit se tam někde sám je umění. Jedeme dál do Arles k býčí aréně a poté k jednomu z nejhezčích a nejstarších mostů v Evropě a to je most Pont du Gard.

Pár kilometrů před ním nás stíhá takový liják, že než si vyndáme nepromoky, jsme mokrý na kost. Vjíždíme za deště na parkoviště u kterého se pak dozvídáme, že je pěkně drahé, stojíme tam půl hodiny, než přestane pršet, pak už jen mrholí, jdeme se podívat na most a alespoň ho vyfotit, když už jsme dali dohormady 24 euro za parkovný. Původně jsme se tam chtěli vykoupat, ale už jsme na to neměli náladu. Celý promočený najíždíme na dálnici na které se kvůli vysokému větru nedalo jet více jak 80, tak se schováváme za kamion a držíme se ho až ke městu Béziers, kde sjíždíme a nakonec nacházíme pěkné místo na spaní ve vinicích.

celkem najeto: 2 390 Km


5.Den- čtvrtek 11.7. (744 Km)

Hned ráno si dáváme pořádnou dávku chvíli ještě francouzské a pak už jen španělské dálnice. Hranice proto překračujeme na dálnici, španělské silnice jsou ve velmi dobrém stavu, ale občas nás doprovázel nepěkný zápach z okolí.

Ve Španělsku je dopoledne tak do devíti celkem zima, ale pak už jsou zase tropy. Jedeme zase podél pobřeží na Barcelonu a Tarragonu, kousek za Tarragonou zastavujeme u moc pěkné pláže, kde skoro nikdo není a koupeme se, pak vyrážíme dál na Valencii

projíždíme hezkou Valnecií, kde například na křižovatkách pro zkrácení dlouhé chvíle při čekání na zelenou si doprostřed silnice stoupne chlápek a začne tam žonglovat se vším možným, jakmile se rozsvítí zelená, začne pobíhat okolo aut a vybírat peníze. Už je celkem pozdě, tak jsme ve stresu, aby jsme našli nějaké místo na spaní, nakonec se podaří a v 8:30 rozbalujeme stany.

celkem najeto: 3 134 Km


POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.16
Známkováno: 55x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist