S Hildou a Sůzou k Baltu a zpátky

Moje první cesta za hranice republiky

Den 1  Praha – Alt Zeschdorf, 360 km

Ráno plni nervozity dobalujeme narvané kufry a v 8.30 už stojíme před garáží a ládujeme věci na motorky. Posádka Hildy: Já a Zuzka,posádka Súzy : Libor a Verča. To jen pro představení.

Natakováno máme a tak vyrážíme přes Prahu a centrum směr sever. Dálnice je milosrdně volná a jede se dobře. Na konci u Lovosic už na nás čeká „Mordor“ – mraky a zima a demo deště,inu Krušné hory……Na poslední pumpě doplňujeme palivo,dáváme poslední české jídlo a pak hurá do kopců směr Německo. Na konci vlasti nás ještě vyfotí policejní hlídka a pak už vjíždíme do Německa. Vzhledem k časové tísni jedeme po dálnici směr Drážďany,odbočujeme na Berlín a dál na sever. Ouha,najednou dobržďujeme do kolony,pomalu s narvanýma mašinama projíždíme mezi auty,která disciplinovaně uhýbají a tak se rychle dostáváme k problému – nabořená motka zezadu Ochcávkou s českou SPZ a posádka má na hlavě ony muslimské šátky !!!!! No nazdar,ale polizei je na místě a motorkářka je od pohledu ok a tak jedem dál.Na odpočívadle dáváme pauzu na cigárko a na napití a zase do sedel. Nakonec sjíždíme z dálnice a pokračujeme směr Lubben,Beskow a dále na Frankfurt kde trošku kufrujeme. Nakonec ale vjíždíme do Zeschdorfu a po chvíli nalézame camp Wolff. Vcházím dovnitř a nabiflovanou větou se ptám na možnost ubytování. Majitel se směje a ukazuje mě prázdnou louku kde jsou dva karavány a jeden stan. Uf,takže místo je,stavíme stany,vybalujeme spaní a tak.Zuzka už brblá že jí bude zima ale její obavy brzy rozptýlí slušná buřina která nás zahání do hospody.Nejen zima ale i mokro,holka…..Nakonec se počasí vybírá a je nádherný slunečný večer.Královsky pojíme a popijeme a v 22.30 už jsme zalezlí ve spacácích.

Ubytování : Campingplatz Wolff,Alt Zeschdorf , 40 E za 2 stany,4 osoby a 2 motky,Večeře,to jsme trochu přepískli  - 50E….WC a sprchy čisté,vařič volně k použití

Den 2,   Alt Zeschdorf – Miedzyzdroje 226 km

Ráno jak malované a tak už v 7.00 vařím kafe,čistím motku a budím brblající baťoh. Káva a slunečno spravuje všem náladu a tak v 9.00 projíždíme branou a směr Polsko.

Hlavně musíme rychle k pumpě, jsme skoro na dně a tak jedeme do Kostřína kde hned za hranicí tankujeme plné bandy – spotřeba mě vychází na 6l/100 km což je na narvanou mašinu normál. Z Kostřína pokračujeme na Debno a Mysliborsz kde dáváme zastávku a kávu. Stále vyhlížíme ony rozbité silnice a kde nic tu nic. Auta se chovají slušně,uhýbají,silnice je tady široká a taky rovná. Jen nás matou značky „Pozor zatáčka“,člověk zpomalí a čeká co bude a ona se silnice ohne tak o 15st. a dál zase rovina…..Najíždíme na dálnici a už fičíme směr Štětín. A začíná foukat vítr….Libor se Súzou nemá problém ale já s Hildou a její celokapotou dostávám vzdor váze pecky zleva a zprava…..nakonec to nějak ustalujeme na 140km/h a valíme jako o závod dál na sever. Objíždíme Štětín a ouha – dopravní zácpa…..nakonec díky široké krajnici jedem podél kolony a tu za námi blikající majáky  - policie teda milicija je nám v patách. Uhýbáme jim a čekáme jak si nás podají a oni pokračují dál…..no uvidíme,opět jedem podél kolony až k benzince kde si dáváme pauzu.Milicija nikde a tak popíjíme kafe. Na pokec přichází polský motorkář a na můj dotaz sděluje že poldům nevadí projíždění kolony,jen je potřeba si dávat pozor na rychlost.Taky nám na mapě ukazuje kam se podívat a kam ne (Kaliningradská kosa – tam prý se otáčí i vrány…..). Navíc nás zve na winkgský festival ve Wollinu ale chceme do kempu včas a tak s díky odmítáme.Při startování mě Hilda řádně vyděsí,cvakne a najednou je motka totál bez elektriky. Celý orosený hrůzou sundavám sedlo,pojistky jsou ok,tak nazdařbůh hýbu s relátky. Otočím klíčkem a motka vrkne a startne,jako by se nic nestalo.Co to bylo,jak se to stalo – nevím,závada se už neopakovala……herdek to je to co miluju,závada a nevím jaká…. Pokračujeme po nové asfaltce na Wollin a už je tady odbočka na Miedzyzdroje. Plánovaný kamp Nr24 míjíme a tak způsobujeme trochu zmatek otáčením mašin na úzké kolonádě. Nakonec dojíždíme a po hoďce čekání stavíme stany na určeném místě u sprch a WC. Je hezky a tak po koupeli vyrážíme k moři….je tam a je fakt slané…no suchozemci. Pláž je nacpaná a fouká solidní vítr a tak tam jen smáčíme nohy. Nakonec pokračujeme po kolonádě mezi mraky stánků se vším možným,dáváme si pivko,procházíme po molu až na konec kde je už jen moře a za ním Finsko…..

Cestou zpátky se zastavujeme v smazialni ryb kde si dáváme véču – vynikající,jen chudák Verča co by vegetariánka má pirohy,my ostatní si dáváme ryby( cena cca 20 Zl na osobu)  a v Žiabce kde kupujeme víno,kielbasu a syr….Nemaje stoliček usazujeme se u recepce kde rozbalujeme co se nakoupilo.Personál na nás kouká divně ale asi nic zlého neděláme,protože sedíme do 23.00. Komáři nás žerou a tak jdeme na kutě…..ráno nás čeká zase štreka jak hrom….Večer nám ještě „zpříjemňuje“ řevem histerické dítě od rodinky z Ostravy….ale to už napůl spíme.

Ubytování : Camping nr 24, 42 Zl za expedici .Wifi,Sprchy a WC čisté a kemp taky….varná konvice v recepci k použití.

Den 3  Miedzyzdroje – Gdaňsk 320 km

Dnešek jsem naplánoval jako vyjížďku lážo – plážo ale ukázalo se jak je plánování ošemetné. Dneska musíme dojet do Gdaňsku  kde jsem rezervoval ubytko a na mapě to vypadalo jako pohoda. Jóóo´na mapě…..no zkrátka vyrážíme z campu jako vždy v 9.00 po kávě a jedem podél moře. Cestička se začíná kroutit sem tam a dokonce jsou tady i zatáčky. V Dzwinoku u pumpy u jezera dáváme relax, mufin a kafe a vychutnáváme hezké,i když větrné počasí. Pokračujeme na Kolobřeh kde sjíždíme do města kde si na trhu dáváme vynikající klobásku s chlebem a Verča sýr. Já tam zase zažiju trochu paniky neb díky skleróze nemohu najít klíče od Hildy – byly v zadním zámku…..Pohled na hodinky nás nutí trošku přidat na rychlosti a tak opouštíme pobřežní cestu a po státovce jedem na Koszalin,Lebork Wejherovo kde si dáváme trochu pozdní oběd. Počasí se trošku kazí a začíná pršet,kapky jsou jak tenisáky ale je to zase jenom demo,po chvíli svítí sluníčko.Na silnici nám přibývá kamionů a tak často brzdíme v kolonách a bereme je i přes plnou čáru. Nakonec vjíždíme do Gdyně kde po obchvatu pokračujeme na Gdaňsk. Začíná se trochu dostavovat únava,navíc valíme po dvouproudovce přes město 110 km/h a to je trochu o h….u. Vyděsí nás proto vládní audina s majáky,ale řidič se jen směje a děkuje za volný průjezd. Na pumpě tankujeme a podle navigace sjíždíme – pochopitelně blbě do města a cesta nám končí u schodů. Ptáme se místních na ulici Dwjeckou a ti nechápavě kroutí hlavou. Nakonec se vydáváme úzkou silnicí okolo schodů a dále do kopce,po kostkách kde Libor drbne svody a urazí si další šroub.Hurá,silnička nás dovádí tam kam chceme,paní na nás už čeká a jsme překvapeni milým přivítáním. Kromě nás tady bydlí ještě parta motorek z Itálie,jedna ruská rodinka a pár polských důchodců. Po ubytování a sprše jdeme do Bedrionky (Beruška – něco jako naše Penny) nakoupit vínko a pochutiny na večer. Plánujeme co a jak druhý den a padá rozhodnutí nechat motky odpočívat a využít místní MHD a lodě k výletu do města a na poloostrov Hel. Zmoženi padáme do peřin a během pár minut už spíme.

Ubytování : AB Wentur pokoje,cena 840 Zl za dvě noci včetně luxusní snídaně.Wifi a vše co potřebujete k dispozici….

Tady si musím trochu sám sobě vyhubovat – pokud se člověk chce podívat pořádně na pobřeží,jeden den mu na to rozhodně nestačí,měl jsem tu trasu hodit na dny dva……a to samé platí i o Gdaňsku…..